eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

2013-06-13 13:02

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Fajnie się nazywa, fajnie wygląda i fajnie jeździ. Z motorem Diesla jest też wyjątkowo ekonomiczna. Czy potrzeba czegoś więcej, żeby stać się hitem sprzedaży? Chyba tylko szczęścia. A tego Oplowi ostatnio brakowało.
Tak, Opel przez ostatnie kilka lat wyraźnie nie miał szczęścia. Do strategicznych decyzji, designerów, jakości. Kiedy jakość i design zagrały w zgodnym duecie, włączali się księgowi i… windowali ceny. Wydaje się, że Opel właśnie wjechał na dobra drogę. O autach z Russelsheim nie można już powiedzieć „zero emocji”.

Karoseria

Po wyjątkowo urodziwej Astrze przyszedł czas na Mokkę. Już sama nazwa dodaje energii. A kiedy popatrzymy uważnie na auto, robi się jeszcze ciekawiej. Design Opla Mokki jest bardzo wyrazisty. Zresztą, jak na SUV-a przystało. Mocarny przód ze wstawkami z czarnego plastiku podkreślającymi „terenowość” auta. Wyraźnie zarysowany kokpit ze sporą ilością przeszkleń i wzmocnionymi słupkami. Tył nie odstaje od reszty auta. Wysoko umieszczone tylne lampy, wzmocniony zderzak z ukrytym wewnątrz hakiem. Mokka to drugie auto, które prezentuje nowy, bardziej finezyjny styl Opla.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 - przód

Design Opla Mokki jest bardzo wyrazisty. Zresztą, jak na SUV-a przystało. Mocarny przód ze wstawkami z czarnego plastiku podkreślającymi „terenowość” auta.


Wnętrze

Tak jak w większości aut niemieckiego producenta, kabina Mokki jest bardzo estetyczna i ergonomiczna. Ani materiały, z których wnętrze zmontowano, ani precyzja montażu nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Deska i panel środkowy to wariacja na temat innych Opli. Wszystko znamy z Astry czy Zafiry, ale… no właśnie. To „ale” to naszym zdaniem zbytnie nagromadzenie dźwigienek, przycisków czy pokręteł, za pomocą których sterujemy wielu funkcjami życiowymi auta. W naszej opinii jest ich zbyt dużo na zbyt małej przestrzeni.

Najmniejszych zastrzeżeń nie mamy za to do pojemności auta. Mokka bez trudu pomieści 4 dorosłe osoby plus jedno dziecko. Otwierające się szeroko drzwi zapewniają niczym nie utrudniony dostęp do każdego z miejsc. Owszem, na krótszym dystansie można podróżować nawet w piec dorosłych osób, ale… nie polecamy. Za to najmniejszych problemów nie będzie z zapakowaniem bagażu. Pojemność bagażnika Mokki to 462 litry do linii okien, a po rozłożeniu foteli – 1372 litry. To lepiej niż dobrze.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 - wnętrze

Kabina Mokki jest bardzo estetyczna i ergonomiczna. Ani materiały, z których wnętrze zmontowano, ani precyzja montażu nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.


Technika

Mokka jest średniej wielkości SUV-em. Powstała zresztą na bazie Opla Corsy, stąd nieco „corsowe” gabaryty. Auto mierzy 4278 mm długości, 1774 szerokości i 1657 wysokości. Rozstaw osi to 2555 mm. Ceny z w zależności od wersji (w sprzedaży Esentia, Enjoy i Cosmo) od około 78 do 92 tysięcy. Plus oczywiście ewentualne opcje. Czy to dużo? W naszej opinii cena jest adekwatna do wielkości i wyposażenia auta.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 - przednie i tylne fotele

Mokka bez trudu pomieści 4 dorosłe osoby plus jedno dziecko. Otwierające się szeroko drzwi zapewniają niczym nie utrudniony dostęp do każdego z miejsc.


 

1 2

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Dacia Lodgy 1,2 TCE Prestige

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: