eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

2013-06-13 13:02

Przeczytaj także: Opel Mokka 1.4 Turbo 140 KM 4x4


Pod maską egzemplarza testowego pracował znany i uznany silnik Diesla o pojemności 1,7 litra i mocy 130 KM. Niby mniej od testowanego zimą „benzyniaka”, ale te konie na ropę jakby trochę bardziej rozbrykane. Auto, w naszej opinii, zdecydowanie lepiej przyspieszało (300 Nm już od 2000 obrotów) niż w wersji benzynowej. Diesel Opla charakteryzuje się na tyle dużą kulturą pracy, że różnica w komforcie jest w zasadzi żadna. Za to w konsumpcji, i owszem. Auto spaliło nam w teście średnio około 6 litrów. W trasie spalanie „schodziło” do około 5, a w mieście wzrastało do około 6,7 litra. To o litr mniej niż w aucie z 140-konną jednostką benzynową.

Napęd na obie osie w Oplu Mokce zapewnia sprzęgło wiskotyczne Haldex. Jest to rozwiązanie stosunkowo tanie i niezłe. Trzeba jednak pamiętać, że jazdy z tego typu konstrukcją po prostu trzeba się nauczyć. Próba wyjazdu z kopnego piasku metodą „więcej gazu”, może zakończyć się brzydkim zapachem i… kosztowną wizytą w serwisie.

Wrażenia z jazdy

130-konna Mokka prowadzi się bez zastrzeżeń. Nie jest to jednak demon szybkości. Nam z auta udało się wydusić niewiele ponad 180 km/h. Z drugiej jednak strony, jazda z wyższymi prędkościami w pojeździe o aerodynamice zbliżonej do stodoły, chyba nie jest szczytem rozsądku. Za to przy szybkości zbliżonej do rozsądnej, auto zachowuje się bez zastrzeżeń. Pomimo gabarytów, bez zwłoki reaguje na polecenia kierowcy. Idealnie trzyma się zadanego toru jazdy.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 - widok z boku

Mokka jest średniej wielkości SUV-em. Auto mierzy 4278 mm długości, 1774 szerokości i 1657 wysokości. Rozstaw osi to 2555 mm.


Sporo przeszkleń i wysoko umieszczone miejsce kierowcy zapewniają doskonałą widoczność z kabiny do przodu, na boki jak i do tyłu. Kiedy dodamy do tego dynamiczny silnik, precyzyjny układ kierowniczy i takąż 6-stopniową skrzynię biegów otrzymamy auto stworzone do jazdy tak w terenie miejskim jak i na długi trasy. Jednak, tu trzeba zrobić pewne zastrzeżenie. Choć Mokka to SUV, do jazdy w terenie nadaje się… średnio. Sprzęgło Haldexa nie jest rozwiązaniem najlepszym off-roadowej jazdy. Do tego niski prześwit, który może doprowadzić do „powieszenia” auta na koleinie albo nawet uszkodzenia któregoś z podzespołów układu napędowego. Innymi słowy, Mokka to auto w teren… miejski. A Haldex najlepiej spisuje się zimą na śliskiej drodze, na „mokrym” i w ciasnych łukach.

Okiem przedsiębiorcy

Możliwość finansowania zakupu, to tradycyjnie kredyt przez współpracujący z GM bank. Wszystkie formalności można załatwić oczywiście na miejscu, w salonie autoryzowanego dealera Opla.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 - bagażnik

Pojemność bagażnika Mokki to 462 litry do linii okien, a po rozłożeniu foteli – 1372 litry.


Inną opcją jest Opel Business Services, czyli leasing operacyjny z usługami dodatkowymi. Jest on oferowany zarówno osobom prawnym (także własny biznes, wolne zawody) jak i fizycznym. Kontrakt leasingowy może trwać od 24 do 60 miesięcy a wpłata własna wynosi od 10 do 40% wartości auta

Podsumowanie
Mokka to bardzo udany, mały SUV. Zapowiada też kilka nowych, równie ciekawych propozycji firmy z Ruselsheim. Zbudowany na bazie Corsy wygląda co najmniej nieźle i równie nieźle się prowadzi. Warto też zaznaczyć, że jest praktyczny, bo wygodny i pojemny. Dla tych, którzy lubią Opla, to okazja żeby wymienić osobówkę na SUV-a bez potrzeby rujnowania kieszeni na zakup Antary.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Dacia Lodgy 1,2 TCE Prestige

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: