eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen Cross Caddy

Volkswagen Cross Caddy

2013-07-09 12:03

Przeczytaj także: Nowy Volkswagen cross up!


Cross Caddy w wersji osobowej wyposażone jest w ESC najnowszej generacji, światła do jazdy w dzień oraz poduszki powietrzne: czołowe, boczne i chroniące głowy. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego Cross Caddy to centralny zamek z pilotem, schowki pod siedzeniami drugiego rzędu oraz bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją odległości i wysokości, a także zamykany schowek podręczny, fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, kieszenie przy ramie dachu, szuflada pod lewym przednim fotelem i radio RCD 210 z odtwarzaczem CD i czterema głośnikami. Skrajne siedzenia w drugim rzędzie posiadają uchwyty Isofix ułatwiające zamocowanie fotelików dziecięcych.

Interesującym rozwiązaniem opcjonalnym dla Cross Caddy, szczególnie dla firm kurierskich, jest asystent parkowania. System umożliwia zautomatyzowane parkowanie równolegle i prostopadle do osi drogi, uruchamiany jest przy prędkościach poniżej 40 km/h przyciskiem na konsoli środkowej. Kierowca wybiera kierunkowskazem stronę drogi, po której chce zaparkować. Gdy asystent parkowania dzięki czujnikom ultradźwiękowym zarejestruje wystarczająco dużą lukę parkingową, kierowca może rozpocząć wspomagane parkowanie: włącza bieg wsteczny i wystarczy, że będzie obsługiwał pedał gazu i hamulca, ruchy kierownicy przejmie na siebie Cross Caddy.

Manewrowanie ułatwia także optyczny system parkowania 360o – OPS, który graficznie prezentuje samochód z lotu ptaka na kolorowym wyświetlaczu systemu radiowego lub nawigacji. Kierowca może z łatwością poznać po żółtych lub czerwonych oznaczeniach, czy odległość od przeszkody z przodu i z tyłu Cross Caddy jest wystarczająca. W razie konieczności emitowany jest także sygnał akustyczny.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Cross Caddy - wnętrze

Cross Caddy w wersji osobowej wyposażone jest w ESC najnowszej generacji, światła do jazdy w dzień oraz poduszki powietrzne: czołowe, boczne i chroniące głowy


Volkswagen oferuje szeroką paletę jednostek napędowych dla Cross Caddy. Oszczędne czterocylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra (z doładowaniem turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwijają moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM. Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Każdy z tych wysokoprężnych silników pracuje z wyjątkowo cichym i efektywnym bezpośrednim wtryskiem Common Rail. Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową DSG. Dla jednostki TDI 140 KM jako opcja, a dla TDI o mocy 170 KM seryjnie, montowana jest 6-biegowa DSG.

Volkswagen Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel, czyli z napędem na ekologiczny i tańszy gaz ziemny. Cross Caddy, którego cztery zbiorniki mieszczą 26 kilogramów gazu ziemnego, robi wrażenie średnim zużyciem zaledwie 5,7 kilograma gazu na 100 kilometrów. Zatem w trybie na gaz ziemny może przejechać około 450 kilometrów. Gdy zbiorniki gazu będą puste, silnik 80 kW/109 KM automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik).

Dostępny jest także wariant zasilany LPG. Cross Caddy BiFuel ma niewielkie zużycie paliwa: 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 75 kW/102 KM zużywa w wersji furgon średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Napędzany tylko na benzynę Cross Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Cross Caddy z napędem na gaz wykazuje o dziesięć procent mniejszą emisję CO2 niż porównywalny wariant benzynowy. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litrów i umieszczony jest pod podłogą, nie ograniczając funkcjonalności ani ładowności. Razem ze zbiornikiem benzynowym (60 litrów) samochód oferuje zasięg ponad 1100 kilometrów. Zasięg przy korzystaniu tylko z LPG wynosi ok. 430 kilometrów.

Cross Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross, dostępnym opcjonalnie ze stałym napędem na wszystkie koła. System 4MOTION rozdziela siłę napędową przez elektronicznie regulowane sprzęgło Haldex. Napęd 4MOTION oferowany jest dla Cross Caddy 2.0 TDI o mocy 110 KM i 140 KM. Obok elektronicznie regulowanego sprzęgła Haldex czwartej generacji, do rozwiązań zastosowanych w wersji 4MOTION należą dwuczęściowy wał Kardana, układ wydechowy dopasowany do mechanizmu różnicowego tylnej osi i wału Kardana, specjalny zbiornik paliwa (tzw. zbiornik siodłowy, umieszczony nad wałem Kardana) oraz wzmocnienia w tylnej belce podłużnej nadwozia.

Przeczytaj także: Nowy Ford Edge Nowy Ford Edge

poprzednia  

1 2

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: