eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Audi RS 7 Sportback

Audi RS 7 Sportback

2013-07-12 11:30

Przeczytaj także: Audi RS 6 Avant


Podwozie: zawieszenie pneumatyczne RS-adaptive air suspension

RS 7 Sportback to jeden z pierwszych modeli Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, charakteryzujące się specjalnymi właściwościami. Dynamiczna regulacja zawieszenia pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm. Zintegrowany z zawieszeniem system kontroli siły amortyzacji dostosowuje się do stanu nawierzchni, stylu jazdy i trybu wybranego przez kierowcę w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. System ten pozwala osobie prowadzącej auto na zdefiniowanie sposobu pracy ważnych elementów samochodu, w tym wspomagania układu kierowniczego, zarządzania pracą silnika, funkcjonowania przekładni tiptronic oraz opcjonalnego sportowego mechanizmu różnicowego. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic i individual.

Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego, Audi dostarcza sztywniejsze zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym układzie zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji, połączone ze sobą przewodami olejowymi i jednym zaworem centralnym. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, który można zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, jest dynamiczny układ kierowniczy z bezstopniową regulacją przełożenia.

Seryjnie, nowe Audi RS 7 Sportback jeździ na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami. W opcji można nabyć felgi o średnicy 21 cali, dostępne w trzech liniach stylistycznych. Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o falowym kształcie, przyczyniły się do redukcji ciężaru samochodu o trzy kilogramy. Przednie tarcze mają średnicę 390 mm. Obejmują je 6-tłoczkowe zaciski hamulców. Na życzenie, Audi montuje ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy. Można go również całkowicie dezaktywować.

fot. mat. prasowe

Wnętrze Audi RS 7 Sportback

Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki


Pełne wyposażenie: wnętrze i innowacyjne rozwiązania

Wnętrze Audi RS 7 Sportback cechuje elegancka dynamika. Najbardziej widocznym elementem jest tzw. wrap around – zamaszysty poziomy łuk przebiegający u podstawy przedniej szyby. Kokpit pojazdu dostosowano do potrzeb kierowcy. Środkowa konsola jest lekko pochylona w jego stronę.

Okrągłe zegary mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki. Emblematy RS zdobią kluczyk, wielofunkcyjną kierownicę sportową z trzema ramionami i spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe, obrotomierz, duży wyświetlacz systemu informacji kierowcy FIS oraz elektrycznie wysuwany monitor nawigacji MMI Navigation plus. Gałkę dźwigni biegów pokryto perforowaną skórą i również ozdobiono emblematem RS. Manetki przy kierownicy utrzymane są w stylistyce aluminium. Elementy ozdobne z aluminium, w kolorze lakieru fortepianowego oraz karbonowe listwy dekoracyjne, to dodatkowe akcenty stylistyczne.

Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, dostępne są w wyposażeniu seryjnym. Ich czarne obicia wykonano z kombinacji Alcantary i skóry, a środkowe części siedzisk ozdobiono stebnówką w kształcie rombów. Alternatywnie, kupujący może zamówić siedzenia wykonane ze szczególnie cennej skóry Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym Mond, ozdobione obszyciem w kształcie rombów. Ponadto na życzenie, Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień. Oba siedzenia tylne mają również mocno zarysowane, sportowe kontury. Zależnie od ustawienia ich oparć, bagażnik ma pojemność od 535 do 1390 litrów.

Wyposażenie seryjne modelu RS 7 Sportback obejmuje m. in. automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Oferta opcjonalnego wyposażenia high-end sięga od wyświetlacza na szybę Head-up-display przez system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System, aż po systemy wsparcia kierowcy, w tym korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control z funkcją Stop & Go oraz asystent jazdy nocą z funkcją rozpoznawania pieszych na jezdni lub poboczu. System Audi connect z telefonem pokładowym, umożliwia korzystanie z usług internetowych. Dzięki punktowi dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą swobodnie surfować po Internecie.

W salonach sprzedaży Audi RS 7 Sportback pojawi się jesienią tego roku.

Stylistyka i karoseria
  • duże pięciodrzwiowe coupé o sportowych i pełnych elegancji proporcjach
  • wyraziste detale stylistyczne, charakterystyczne dla modeli RS
  • lekka konstrukcja Audi: hybrydowa karoseria aluminiowa

Silnik
  • 4.0 TFSI, V8 biturbo o pojemności 3993 cm3
  • moc 412 kW (560 KM), moment obrotowy 700 Nm dostępny w zakresie od 1750 do 5500 obr./min
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, na życzenie prędkość maksymalna 305 km/h
  • pionierskie rozwiązania efektywnościowe, jak np. system Audi cylinder on demand (COD)
  • zużycie paliwa wg normy ECE, tylko 9,8 litra na 100 km

Przeniesienie napędu
  • ośmiostopniowa przekładnia tiptronic o dynamicznej charakterystyce
  • stały napęd na cztery koła quattro, z nowym międzyosiowym mechanizmem różnicowym i selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła, opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy

Podwozie
  • pneumatyczne RS-adaptive air suspension o specjalnych właściwościach
  • opcjonalnie zawieszenie sportowe RS plus, z układem jezdnym Dynamic Ride Control (DRC)
  • system regulacji dynamiki jazdy Audi drive select w standardzie, dynamiczny układ kierowniczy jako opcja dodatkowa
  • seryjne koła w rozmiarze 20 cali, opcjonalnie koła o średnicy 21 cali
  • tarcze hamulcowe w stylistyce Wave, na życzenie tarcze ceramiczne
  • system stabilizacji toru jazdy ESC z trybem jazdy sportowej i możliwością wyłączenia systemu

Wnętrze
  • wnętrze utrzymane w czerni, dekoracyjne listwy z CRP, wiele detali w kolorze aluminium
  • podświetlane listwy progowe, emblematy RS 7 we wnętrzu
  • siedzenia sportowe RS ze zintegrowanymi zagłówkami w wyposażeniu seryjnym
  • dwa duże, sportowe siedzenia tylne

Wyposażenie
  • reflektory diodowe i diodowe światła tylne
  • system informacji kierowcy (FIS) typowy dla modeli RS z optycznym sygnałem informującym o konieczności przełączenia biegu
  • nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i systemem nagłaśniającym Audi sound system w wyposażeniu seryjnym
  • systemy wspomagające, dostępne na życzenie
  • w opcji system Audi connect z telefonem pokładowym umożliwiający dostęp do Internetu
Przeczytaj także: Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant

poprzednia  

1 2

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: