Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH
2013-08-14 12:32
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI 7DCT Premium
KaroseriaZaprojektowany według nowej filozofii designerskiej koncernu, „fluidic sculptutre”, zwraca uwagę odważnymi liniami i przetłoczniami. Bryła auta, co często było pięta achillesową koreańskich designerów, zachowuje tym razem odpowiednie proporcje. Tył tego nowoczesnego kombi prezentuje się równie dynamicznie jak i przód.
W szczegółach, przód, który nawiązuje do innych modeli marki, jest bardzo drapieżny i wyrazisty. Ostre linie, duży grill podzielony plastikowym zderzakiem, doskonała zachodząca daleko na boki linia świateł nadają nowoczesnemu autu interesującego wyglądu.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH - widok z boku
Podobnie jest z tyłem. Pięknie wyprofilowana, delikatnie schodząca ku dołowi linia dachu, Do tego duże, ładnie wyprofilowane lampy, kilka elementów plastikowych pokrytych chromem. Designowi tego auta nie można absolutnie nic zarzucić.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH - przód
Hyundai i40 mierzy 4770 mm długości, 1470 wysokości, 1815 szerokości a wazy 1450 kg. Przy rozstawie osi 2770 mm ma wymiary takie, jak większość europejskich aut segmentu D
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH - tył
Wnętrze
Czasem się zdarza, że auta z Korei tracą przy bliższym poznaniu. Tak jest choćby z częścią tzw. Chevroletów. Niebrzydki design i fatalne wykończenie. Hyundai odebrał dość solidną lekcję projektowania aut dla europejskiego klienta. i40 we wnętrzu jest równie elegancki jak i na zewnątrz. W oczy rzuca się przede wszystkim dobór kolorów i materiałów wykończeniowych. Tu koncernowi z Korei nic absolutnie zarzucić nie można. Miękko na podszybiu, na desce, drzwiach. Fotele pokryte eleganckim materiałem, dobrze wyprofilowane. Wszystko zmontowane wręcz z pieczołowitością. Wyjątkowym fartem dla dziennikarza jest fakt, że testuje auto, które w „prasowej służbie” jeździ już drugi rok i ma za sobą ponad 70 testów. Dzięki temu, z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy powiedzieć, że wnętrze i40 jest naprawdę wytrzymałe i dobrze zmontowane. Kto jak kto, ale dziennikarska brać z autami się nie cacka. Skoro po dwóch latach wnętrze i40 wygląda lepiej niż dobrze to znaczy, że po 8 latach normalnej eksploatacji będzie wyglądało równie dobrze.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH - fotele
Tak, jak nic nie możemy zarzucić jakości montażu czy ilości miejsca, najmniejszych zastrzeżeń nie mamy do wyglądu i ergonomii deski oraz panelu środkowego. Jest elegancko, czytelnie i bez żadnych udziwnień. Auto doskonale koresponduje z kierowcą, nie podrzuca mu nadmiernej ilości informacji a to, co do naszych oczu i uszu dociera, to tylko to, co jest nam do bezpiecznej jazdy niezbędne.
fot. mat. prasowe
Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH - bagażnik
Auto jest bardzo pojemne. Pozwala na wygodny, omalże komfortowy transport 5 osób i aż 550 litrów bagażu. Jeżeli jednak jedziemy tylko we dwójkę i zdecydujemy się na złożenie tylnej kanapy, do auta zapakujemy ponad 1700 litrów bagażu.
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Hyundai i40 2.0 GDI Premium z charakterem
-
Hyundai i40 Sedan 2,0 GDI Comfort Plus
-
Hyundai i40 Sedan 2.0 GDI Comfort Plus
-
Hyundai Kona 1.6 T-GDI N Line
-
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI DCT Executive
-
Hyundai i30 N rozstawia konkurencję po kątach
-
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 7DCT 4WD
-
Hyundai Elantra 1.6 MPI Executive - wypełnia niszę, ale czy dobrze?
-
Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 6AT Platinum
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)