eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

2013-08-17 00:31

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

W segmencie B nie ma czasu na odpoczynek. Każdy producent musi stale modyfikować swój miejski model, by utrzymać jego „formę” i poprawić wyniki sprzedaży. Za dobry przykład może posłużyć Fiesta, która właśnie przeszła kurację odmładzającą. Czy dalej jest w stanie odpierać ataki młodszych konkurentów? Sprawdzamy to na podstawie bogatej wersji Titanium z litrowym silnikiem pod maską.

Przeczytaj także: Ford Fiesta ST rozstawia po kątach konkurencję

Karoseria

Liftingi przynoszą najczęściej… nowe wzory felg i dodatkowe chromowane listwy. Projektanci Forda poszli o krok dalej. Widać to szczególnie z przodu, gdzie pojawił się ogromny grill przypominający swoim kształtem ten z Astona Martina – i choć brzmi to groteskowo, wygląda naprawdę świetnie! Udanym dopełnieniem całości są 16-calowe felgi o charakterystycznym wzorze, które idealnie kontrastują z niebieskim lakierem (Blue Candy). Mimo dużej popularności na polskim rynku, testowana Fiesta skupiała na sobie wzrok bardzo wielu kierowców. A to świadczy tylko o tym, że jej sylwetka wciąż kusi atrakcyjnością.

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium - widok z boku

Udanym dopełnieniem całości są 16-calowe felgi o charakterystycznym wzorze, które idealnie kontrastują z niebieskim lakierem (Blue Candy).


Wnętrze

W kabinie pojawiły się natomiast lepsze materiały wykończeniowe. Design kokpitu i kształt konsoli środkowej pozostały praktycznie bez zmian. Wiele osób zarzuca Fordowi, że obsługa urządzeń pokładowych nie jest łatwa. Rzeczywiście, na pierwszy rzut oka można mieć pewne wątpliwości, ale wystarczy kilka godzin jazdy, by nawet największy przeciwnik nowoczesnej technologii potrafił skorzystać z wszystkiego, co Fiesta oferuje. A naprawdę jest z czego korzystać… Wyposażenie testowanego egzemplarza obejmuje m.in.: czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka, podgrzewaną przednią szybę, 8-głośnikowy zestaw audio, komputer pokładowy, klimatyzację automatyczną, podgrzewane fotele i system Auto-Start-Stop.

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium - kokpit

Design kokpitu i kształt konsoli środkowej pozostały praktycznie bez zmian.


Przednie fotele zamontowano dość nisko, co idealnie odzwierciedla charakter auta. Posiadają one spory zakres regulacji i dobrze podpierają ciało. Przydałoby się jednak dłuższe siedzisko. Na tylnej kanapie bez problemu zmieszczą się dwie „pełnowymiarowe” osoby. Trzecia również „wejdzie”, ale oddychanie pełną piersią nie będzie takie łatwe. Pamiętajmy jednak, że Fiesta jest przedstawicielką segmentu B.

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium - fotele

Przednie fotele zamontowano dość nisko, co idealnie odzwierciedla charakter auta. Posiadają one spory zakres regulacji i dobrze podpierają ciało.


Przypomina o tym także bagażnik. Pomieści on 290 litrów, co z pewnością wystarczy w codziennej eksploatacji. Czteroosobowa podróż na wakacje może jednak wywołać kłótnię z wybranką serca, która będzie musiała zrezygnować z kilku niezbędnych sukienek, kosmetyczek, lokówek itp… Romantyczny wyjazd we dwoje takiego problemu nie wywoła, ponieważ po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji pozostają 974 litry. No cóż, albo znajomi, albo kobieta…

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium - bagażnik

Bagażnik pomieści 290 litrów, co z pewnością wystarczy w codziennej eksploatacji.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Ford Fiesta, Ford, testy aut, testy samochodów

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: