eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant

2013-08-27 09:49

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Golf Variant bazuje na Golfie VII Hatchback i wykorzystuje technologie i zalety modułowej platformy podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). A to oznacza niższą masę (nawet o 105 kg), zoptymalizowany układ podzespołów (dodatkowe 100 litrów pojemności na bagaż), ostrzejsze proporcje nadwozia, nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort, nowe silniki benzynowe i wysokoprężne (oszczędniejsze nawet o 15 procent) oraz nowe technologie zawieszenia.

Przeczytaj także: Nowy Volkswagen Golf 7

Prowadzenie

Po raz pierwszy w Golfie Variancie zastosowano seryjnie udoskonaloną elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, która znacznie poprawia zachowanie się na zakrętach. Ponadto nowy Variant po raz pierwszy może być zamówiony z adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy. Kierowca wybiera przyciskiem, czy samochód podczas jazdy ma się zachowywać komfortowo, czy też sportowo. Funkcja wyboru profilu jazdy w połączeniu z DCC oferuje dodatkowo także tryb Eco i Individual. W trybie Individual możliwe jest skonfigurowanie parametrów samochodu odpowiednio do własnych preferencji. Jako alternatywa dla DCC (z obniżonym o 10 mm nadwoziem), dostępne jest także klasyczne sportowe zawieszenie, obniżone o 15 mm.

Siedem silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem

W nowym Golfie Variancie, niezależnie od mocy, zastosowane zostały całkowicie nowe silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI). Wszystkie siedem jednostek napędowych (spektrum mocy od 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM), oferowanych w momencie wprowadzenia na rynek, jest wyposażonych seryjnie w system Start-Stop i tryb rekuperacji (zamiana energii kinetycznej w elektryczną). Za zmianę biegów w Golfie Variancie odpowiedzialna jest pięciobiegowa lub sześciobiegowa przekładnia manualna. Cztery z siedmiu silników TSI i TDI może być połączonych także z 6-biegową lub 7-biegową DSG. Golf Variant TDI oferowany będzie opcjonalnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION. W Polsce ta wersja dostępna będzie w terminie późniejszym.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant

W Golfie Variancie zastosowano seryjnie udoskonaloną elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+


TSI ze spalaniem 5 l/100 km

Silniki benzynowe (TSI, seria EA211), dostępne w chwili wprowadzenia na rynek, rozwijają moc 63 kW/85 KM, 77 kW/105 KM, 90 kW/122 KM i 103 kW/140 KM i wszystkie są bardzo efektywne. Na przykład wariant 1.2 TSI BlueMotion Technology o mocy 77 kW, z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, zużywa tylko 5 l/100 km i może rozpędzić się do 193 km/h. Nawet silnik TSI 90 kW zużywa w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) średnio tylko 5,3 l/100 km (DSG: 5,1 l/100 km).

TDI ze spalaniem 3,9 l/100 km

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant - widok z boku

W nowym Golfie Variancie, niezależnie od mocy, zastosowane zostały całkowicie nowe silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne (TDI)


Również wyjątkowo efektywne są nowe silniki wysokoprężne (TDI, seria EA288) w Golfie Variancie. Ich spektrum mocy sięga od 66 kW/90 KM do 110 kW/150 KM. Silnik TDI o mocy 77 kW z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 3,9 l/100 km, wersja TDI 110 kW – 4,2 l/100 km.
Bagażnik większy o 100 litrów. Mocną stroną nowego Golfa Varianta jest naturalnie jego wielofunkcyjność. Dzięki bagażnikowi zwiększonemu z 505 litrów do 605 litrów (do oparć tylnych siedzeń), Volkswagen nawet z pięcioma pasażerami oferuje wyjątkowo dużo miejsca na bagaż. Przy załadunku do oparć przednich foteli i pod dach pojemność wynosi 1620 litrów (poprzednik: 1495 litrów).

Regulowana podłoga w bagażniku


Nowe kombi posiada teraz roletę, jako osłonę przestrzeni bagażowej, z dwustopniowym automatycznym mechanizmem zwijania. Nieużywaną roletę można zwinąć i schować pod podłogą bagażnika, podobnie jak siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Ponadto podłogę w bagażniku można ustawić na dwóch wysokościach lub całkowicie wymontować. Bardzo praktyczne są cztery haczyki w bocznych ścianach bagażnika. Nowa jest także koncepcja składania oparcia tylnej kanapy z dźwignią w bagażniku, zwalniającą blokadę.

 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: