eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort

Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort

2013-08-30 13:02

Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort

Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort z zewnątrz © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Hyundai staje się motoryzacyjną potęgą. Najpierw inkorporował czy może przyłączył swojego największego wewnętrznego konkurenta, czyli Kię. Potem w Niemczech otworzył centrum stylistyczne. Wreszcie zaczął budować auta, które podobają się nawet wymagającemu, europejskiemu konsumentowi.

Przeczytaj także: Hyundai i30 Wagon 1,6 GDI Comfort

Z zewnątrz…

Hyundaia i30 zaprojektowano zgodnie z nowym językiem projektowym - “Fluidic Sculpture”. Ma on nadawać autu permanentne wrażenie ruchu. I chyba coś w tym jest, bo wygląd i30 to spory krok i to w dobrą stronę. Zresztą, o autach z koncernu Hyundai-Kia nikt już nie powie, że mają dalekowschodni wygląd (czyt. „są okropne”). A w szczegółach: wyraźnie zaznaczone błotniki, zdecydowane przetłoczenia na bokach karoserii, duży wlot powietrza, finezyjne reflektory, wznosząca się linia okien czy diodowe światła sprawiają, że koreański kompakt wygląda na wskroś nowocześnie. Wyprofilowanie powierzchni nadaje sylwetce z jednej strony mocnego wyglądu, a z drugiej lekkości i dynamiki. Dynamiczny i drapieżny grill, za nim delikatnie wznosząca się ku górze linia maski i łukowaty dach to akcenty, które ją podkreślają.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort - przód

Wyraźnie zaznaczone błotniki, zdecydowane przetłoczenia na bokach karoserii, duży wlot powietrza, finezyjne reflektory, wznosząca się linia okien czy diodowe światła sprawiają, że koreański kompakt wygląda na wskroś nowocześnie.


Trzeba dodać, że auto, choć wygląda raczej filigranowo, jest całkiem spore - 4300 mm długości, 1780 szerokości i 1470 wysokości, to w sumie tyle, co u konkurencji. Ale ciekawa stylistyka sprawia, że i30 prezentuje się decydowanie bardziej finezyjnie niż większość rywali.

… i w środku

Rozmach z jakim wystylizowano nadwozie, przeniesiono do wnętrza. Oznacza to, że designerzy pracujący dla Hyundaia bardzo dokładnie odrobili pracę domową i przyswoili sobie trudną sztukę projektowania aut. Odpowiednio spasowane, dobrej jakości materiały, zaskakująca dbałość o szczegóły. To wszystko tworzy w samochodzie przytulną atmosferę.

W szczegółach, na uwagę zasługują niezłej jakości materiały wykończeniowe. I gustownie dobrana kolorystyka Takie „drobiazgi” sprawiają, że Hyundai wypada wyjątkowo dobrze na tle bardziej docenianych konkurentów. Deska rozdzielcza to efektowne linie, załamania i wstawki. Stylistyczne akcenty w kokpicie Hyundaia i30 po prostu są ładne. A do tego, nie ma też powodów, aby przyczepić się do ergonomii. Wszystko znajduje się w zasięgu dłoni kierowcy, jest czytelne, przewidywalne i łatwe w obsłudze.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort - wnętrze

Odpowiednio spasowane, dobrej jakości materiały, zaskakująca dbałość o szczegóły. To wszystko tworzy w samochodzie przytulną atmosferę.


We wnętrzu auta imponuje ilość miejsca. Konstrukcja i30 a także spory, bo mierzący 2650 mm rozstaw osi zapewnia pasażerom dużo miejsca na nogi a konstrukcja dachu - na głowę. Także bagażnik jest co najmniej dostatecznie pojemny. Producent podaje, że bez rozkładania tylnej kanapy pomieścimy około 380 litrów, a po złożeniu, aż 1316 litrów.

Technologia

Hyundai i30 Wagon jest dostępny w polskiej sieci sprzedaży z silnikami Diesla i benzynowymi. My do testu otrzymaliśmy ciekawego diesla o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM. Ta jednostka wydaje się idealna do tego auta. Pozwala rozpędzić Hyundaia do 182 km/h a sprint od 0-100 zabiera jej około 11,5 sekundy. Fakt, nie są to sportowe parametry, ale nikt takich nie obiecywał. Za to ekonomicznie rzecz traktując, jest… rewelacyjnie. Wprawdzie nie potwierdzamy danych producenta, ale my w odróżnieniu od nich poruszamy się w realnym świecie – średnia z całego testu na poziomie 5 litrów to wynik rewelacyjny. W mieście, pomimo włączonej klimatyzacji i30 konsumował około 5,7 litra, a na trasie, niewiele ponad 4. I są to, podkreślam, wyniki uzyskane w czasie normalnej eksploatacji auta bez wykorzystywania eco-drivingu.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: