eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen e-load up!

Volkswagen e-load up!

2013-09-16 10:40

Volkswagen e-load up!

Nowy Volkswagen e-load up! © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował kolejną ideę z zakresu „Urban Commercial Mobility”: elektrycznie napędzane miejskie auto dostawcze o nazwie e-load up!. Cztery koła, czworo drzwi i dużo miejsca wewnątrz mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych. System zarządzania ładunkiem we wnętrzu umożliwia zastosowanie każdej konfiguracji.

Przeczytaj także: Volkswagen Cross Caddy

Jaką wielkość musi mieć transporter? Odpowiedź: taką, jaka jest potrzebna. Za dużo jest nieefektywnie, za mało także. W przypadku zwrotnego miejskiego samochodu dostawczego, nadającego się idealnie zarówno dla pracowników serwisowych jak i dla kurierów, dostawców pizzy czy służb socjalnych, wystarczy 3,54 metra. Rezultat nosi nazwę e-load up! – niedrogi, praktyczny, mały samochód z fotelem kierowcy, rozkładanym siedzeniem obok kierowcy i przestrzenią ładunkową ponad 1 m3.

fot. mat. prasowe

Volkswagen e-load up!

e-load up! napędzany jest prawie bezgłośnie pracującym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 60 kW/82 KM


Mały - lub w przypadku prezentowanego modelu studyjnego - bardzo mały transporter, który będzie dostarczać odpowiednio małe ilości ładunku, może zastąpić swojego większego towarzysza, jeżeli w przypadku większych ładunków będzie mógł zdać się na swoich większych braci. Można powiedzieć: inteligencja grupy. Korzyści są wyraźnie widoczne: duże, ciasne miasta to miejsce dla małych, zwrotnych pojazdów. Tradycyjny samochód dostawczy i kurierski ze względu na efektywność jest wysyłany w drogę z centrum logistycznego dopiero wtedy, gdy jego pojemność jest w pełni wykorzystana. Oznacza to, że pierwsze dziesięć paczek musi czekać na kolejne sto, zanim zostaną dostarczone do miejsca przeznaczania.

fot. mat. prasowe

Nowy Volkswagen e-load up!

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh


Napęd elektryczny nowego modelu pozwala mu poruszać się także po strefach, gdzie wymagane jest zero emisji. Podstawę e-load up! tworzy osobowy wariant Volkswagena e-up!, którego wersję seryjną można w Niemczech zamawiać już teraz. Dlatego także wersja użytkowa, jak przedstawiony e-load up!, przy odpowiednim zainteresowaniu mogłaby być oferowana już w najbliższym czasie. Jest to lekki samochód użytkowy Volkswagena w najlepszym tego słowa znaczeniu.

Już przed sześcioma miesiącami Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego elektrycznie napędzany model studyjny – Volkswagena e-Co-Motion. Hanowerscy specjaliści od lekkich samochodów użytkowych są przekonani, że komercyjni klienci – z już istniejącą infrastrukturą serwisową – stanowią dobrą bazę dla efektywnego wykorzystania napędzanych tylko elektrycznie samochodów transportowych.

Model e-Co-Motion z długością 4,55 metra należy jednak do innej ligi. Pojazd z elektrycznym napędem tej klasy perfekcyjnie wypełniłby w miejskiej komunikacji dostawczej lukę między e-load up! a samochodem ciężarowym.

Pojemność przestrzeni ładunkowej e-load up! zwiększyła się w porównaniu z seryjnym modelem z 951 do ponad 1400 litrów. Miejski samochód dostawczy, wyższy o 15 mm od modelu seryjnego, waży 1164 kilogramy i może przewieźć 306 kilogramów ładunku. To zupełnie wystarczy do transportu paczek lub pizzy.

e-load up!, napędzany jest prawie bezgłośnie pracującym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 60 kW/82 KM. Moc stała wynosi 40 kW/55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny od razu po ruszeniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Dzięki niewielkiej masie samochodu, może on z ładunkiem pokonać nawet 160 kilometrów (wg NEFZ).

Złącze do ładowania baterii schowane jest pod „klapką wlewu paliwa”. Opcjonalnie może być zastosowany system ładowania CCS (Combined Charging System), znormalizowany przez Volkswagena i innych producentów samochodów. System ten pozwala na ładowanie prądem stałym i zmiennym, więc auto może być ładowane na większości stacji niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania. Już po 30 minutach bateria e-load up! osiąga nawet 80 procent swojej pojemności.

Koncepcja napędu najmniejszego transportera z logo VW idzie o krok dalej. Jeżeli klient życzyłby sobie innego napędu, to także żaden problem. Volkswagena load up! można zamówić także z seryjnymi silnikami wersji osobowej, od oszczędnych jednostek benzynowych po doskonały silnik na gaz ziemny. Ten ostatni – eco up! – dzięki niskiemu zużyciu paliwa, a także ilości i rodzaju emitowanych substancji szkodliwych został niedawno wybrany przez Verkehrsclub Deutschland (VCD) najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem roku.

Zestawienie faktów:
  • charakter: miejski, napędzany elektrycznie mały samochód dostawczy
  • długość/ szerokość/ wysokość w mm: 3540/1645/1477
  • silniki/ moc: silnik elektryczny maks 60 kW/82 KM, maksymalny moment obrotowy 210 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekundy, prędkość maksymalna: 130 km/h
  • bateria: litowo-jonowa, pojemność 18,7 kWh, zasięg: do 160 km (wg NEFZ)

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: