eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique

2013-09-19 13:52

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Nieczęsto na naszym redakcyjnym parkingu goszczą auta ze stajni Renault. Przyznam szczerze, jako ex posiadacz jednego z modeli tego koncernu, że byłem do prawie wszystkich aut tej marki nieco uprzedzony. Choć „renie” zawsze podobały mi się stylistycznie, miewały nazbyt wiele problemów technicznych. Wydaje się jednak, że problemy z jakością, Renault ma już za sobą… Clio IV generacji jest po prostu piękne. Ale przede wszystkim, zdecydowanie lepsze od poprzedników. Czy zdoła przywrócić Renault należne mu miejsce wśród światowej elity motoryzacji? Zobaczymy.

Przeczytaj także: Renault Clio E-Tech 2023, udany mieszczuch w wersji hybrydowej

Z zewnątrz…

Najkrócej, nowe Clio jest eleganckie i wyrafinowane. Nadwozie łączy w sobie dwie przeciwności. Z jednej strony jest mocne, przysadziste, a przez mocno pochyloną przednią szybę i schodzącą ku tyłowi linię dachu sprawia wrażenie nie hatchbacka, a coupe. Z drugiej jest pięknie i finezyjnie wystylizowana. Pełna gracji i lekkości.

Olbrzymie wrażenie robi szczególnie przód auta – bardzo sportowy, ale finezji mu nie brakuje. Nam szczególnie spodobała się linia reflektorów płynnie przechodząca w grill i szerokie nadkola. Trzeba przyznać, że styliści Renault wrócili wreszcie z kilkuletnich wakacji. I otrząsnęli się z koszmaru, jakim niewątpliwie było „spreparowanie” Laguny…

fot. mat. prasowe

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique, przód

Olbrzymie wrażenie robi szczególnie przód auta – bardzo sportowy, ale finezji mu nie brakuje. Nam szczególnie spodobała się linia reflektorów płynnie przechodząca w grill i szerokie nadkola.


… i w środku

Trudno też nie podziwiać pięknego wnętrza auta. Deska wprost rzuca na kolana. Duże, obrotomierz i prędkościomierz, w gustownych, srebrnych lamówkach. Pomiędzy nimi czytelny wyświetlacz LCD, także w srebrnej obwódce. Naprawdę elegancko i ergonomicznie. A do tego piękne, bo w sportowej i ekscytującej czerwieni podszybie.

fot. mat. prasowe

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - wnętrze

Auto posiada duże, obrotomierz i prędkościomierz, w gustownych, srebrnych lamówkach.


Równie imponująco prezentuje się 7-calowy wyświetlacz na panelu środkowym z wygodnie umieszczonym wejściem USB. Poniżej duże, ładne i czytelne pokrętła od starowania klimatyzacją. Całość jest w zasadzie dwukolorowa. Ale dodać trzeba, że część elementów polakierowano tzw. lakierem fortepianowym. Po prostu, nic dodać nic ująć.

fot. mat. prasowe

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - fotele

Pięknie prezentują się fotele i kanapa. Te z przodu, są dwukolorowe. Kanapę, aby nie odstawała od reszty, nie tylko wykończono na czerwono pod żaglówkami. Dodatkowo, przeszyto ją kolorowymi nićmi.


Pięknie prezentują się też fotele i kanapa. Te z przodu, są dwukolorowe. Kanapę, aby nie odstawała od reszty, nie tylko wykończono na czerwono pod żaglówkami. Dodatkowo, przeszyto ją kolorowymi nićmi.

Dwa łyki arytmetyki

Siedząc we wnętrzu trudno oprzeć się wrażeniu, że Clio jest obszerniejsze od innych aut segmentu B. I nic dziwnego. Rozstaw osi wynosi prawie 2600 mm. To w tej klasie aut wynik lepiej nic dobry. Dzięki temu zarówno czwórka wysokich pasażerów jak i 300 litrów bagażu podróżuje Clio bardzo wygodnie.

fot. mat. prasowe

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique, widok z boku

Długość Clio IV to 4062 milimetrów, szerokość 1731 a wysokość 1448.


Reszta wymiarów auta nie odstaje od konkurencji. Długość Clio IV to 4062 milimetrów, szerokość 1731 a wysokość 1448. Warto również dodać, że po złożeniu tylnych foteli, bagażnik pomieści 1146 litrów - nie jest to rekord. Świadczy jednak o tym, że projektantom tak naprawdę chodziło o stworzenie auta segmentu B do komfortowego przewożenia 4 osób i sporego bagażu. I, naszym zdaniem, udało się nadspodziewanie dobrze.

fot. mat. prasowe

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - bagażnik

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique zmieści 300 litrów bagażu.



Technologia

Testowego Clio napędzał niespełna litrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 0,9 litra wsparta turbosprężarką generowała 90 koni i 135 Nm. momentu obrotowego. Aż 80% momentu jest dostępne już od około 1500 obrotów. Francuski motor, zgodnie z nowym szaleństwem unijnym, jest bardzo ekologiczny. Wypluwa on ledwie 105 gramów CO2 na kilometr. Mały silnik to mała emisja dwutlenku węgla, ale nie zawsze małe spalanie. Według katalogu auto ma konsumować średnio około 4,3 litra etyliny. No cóż, według nas być może i jest to realne, ale, tylko wtedy, gdy jesteśmy masochistami, a auto służy nam tylko do niespiesznego przemieszczania się „w te i we wte”. Clio stworzono przecież po to, by dawało radość z jazdy. Jest do tego predestynowane i.. daje. Warunek sine qua non: zapomnieć o danych katalogowych! W redakcyjnym teście auto paliło średnio około 5,5 litra. W mieście, około 7, a na trasie - 5. Wyniki, naszym zdaniem, bardzo dobre. Radość z jazdy – bezcenna…

fot. mat. prasowe

Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique - silnik

Testowego Clio napędzał niespełna litrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 0,9 litra wsparta turbosprężarką generowała 90 koni i 135 Nm. momentu obrotowego.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: