eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

2013-09-26 14:09

Przeczytaj także: Suzuki Splash 1,0 Club


Etap trzeci – teren

Chyba nie muszę wprost pisać, gdzie nasz wojownik czuje się najlepiej. Wjeżdżamy w piaszczysty teren z licznymi pagórkami i kałużami, po czym załączamy przedni napęd, przytrzymując przez chwilę „4WD” na konsoli środkowej, lub, jak kto woli, zostajemy jedynie przy napędzie na tył, będąc w gotowości w razie zakopania się. Jimny jednak łatwo się nie poddaje i przy odrobinie cierpliwości wyjedziemy nawet z głębokiego piachu. Czasem musimy sobie jednak pomóc, jeśli ugrzęźniemy w błocie.

Prawdziwa zabawa zaczyna się, gdy przed nami stanie dość pokaźnie wyglądający podjazd. Jeśli nigdy nie mieliśmy okazji tego robić samemu, wcale nie musimy czuć się niepewnie. Wystarczy zdrowa ocena otoczenia i kierunku jazdy plus głos z boku mówiący, że niepotrzebnie wpadamy w panikę i wykonamy podjazd bez najmniejszego problemu. Zaletą naszej małej terenówki jest świetna widoczność i przekazywanie kierowcy wszystkiego, co dzieje się pod kołami, dzięki czemu jazda staje się naprawdę łatwa, a co za tym idzie, bardzo przyjemna. Musimy oczywiście pamiętać o uważnym podjeżdżaniu „pod kątem”, bo Jimny jest wąskie i dość wysokie.

Ciekawie robi się też wtedy, gdy przed podjazdem pod górę załączymy reduktor, wrzucimy jedynkę i ruszymy, a po chwili puścimy nogę z gazu. Samochód sam wdrapie się na szczyt bez chwili zawahania – można poczuć, jakby naprawdę wysunął pazury i wbijał je w podłoże uzyskując stuprocentową przyczepność. Ktoś jeszcze ma wątpliwości co do możliwości terenowych tego spryciarza?

Jimny ma także krótki rozstaw osi i zwisy – kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszą kolejno 34, 31 i 43 stopnie, za co należą się duże brawa. Pomaga to w bezstresowym pokonywaniu niektórych przeszkód, jak choćby większe kamienie.

fot. mat. prasowe

Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance, bagażnik

Tylne fotele można bardzo prostym ruchem położyć, a wtedy z symbolicznych rozmiarów bagażnika tworzy się już przyzwoitą pojemność do wykorzystania.


Okiem przedsiębiorcy

Ceny zaczynają się od kwoty 53 900 zł za odmianę Club. Do kolejnej wersji wyposażenia musimy dopłacić 5 tys. złotych, a „nasz” egzemplarz to wersja Elegance, droższa o kolejne 3 tys. złotych, z dorzuconym lakierem metalizowanym za 2 tys. złotych. Uzbierało nam się więc 63 900 złotych, co jest już sporą kwotą. Ja jednak uważam, że samochód jest wart tych pieniędzy, ze względu na spore możliwości w terenie i powszechnie znaną niezawodność.

Choć Jimny nie nadaje się na typową „firmówkę”, wspomnę o ofercie leasingu, jaką oferuje nam Suzuki. Do wyboru mamy Multileasing Start, Multileasing Bezpieczny oraz Leasing Konsumencki – opłata wstępna może wynosić od 0%, natomiast wartość końcowa maksymalnie 35%. W przypadku kredytu, wpłata własna również zaczyna się od 0%, natomiast okres spłaty może trwać do 96 miesięcy.

fot. mat. prasowe

Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance, zdjecie nr 3

Im więcej piachu, kałuż, błota i pochyłej formy terenu trafimy po drodze, tym uśmiech na twarzy będzie stopniowo coraz większy.


Dla pasjonatów

Jimny z pewnością nie jest samochodem dla każdego. Myślę jednak, że każdy potrafiłby zaznać w nim trochę radości z jazdy nawet przy niewielkich umiejętnościach i doświadczeniu. Małe Suzuki jest bardzo łatwe w prowadzeniu, co w dużym stopniu odróżnia go od większych i „twardszych” terenówek Ma też jedną niezaprzeczalną zaletę – brak konkurencji.

Japoński wojownik w skali mini jest naprawdę wielki duchem. Jeśli zaakceptujemy większość jego wad, możemy się mocno zarazić tym, co da nam w zamian. Po oddaniu kluczyka i dokumentów już nie mogłem się doczekać, kiedy znów wypróbuję małego wojownika w terenie.

fot. mat. prasowe

Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance - dane techniczne

Ceny zaczynają się od kwoty 53 900 zł za odmianę Club. Do kolejnej wersji wyposażenia musimy dopłacić 5 tys. złotych, a „nasz” egzemplarz to wersja Elegance, droższa o kolejne 3 tys. złotych, z dorzuconym lakierem metalizowanym za 2 tys. złotych.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Dominik Kopyciński / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: