eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Peugeot 308

2013-10-09 12:44

Peugeot 308

Peugeot 308, widok z przodu © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (19)

Po tym modelu widać doskonale jak bardzo zmieniła się francuska motoryzacja. Drugie wcielenie 308 ma przed sobą trudne zadanie: nawiązać równą walkę o klienta z całą gwardią niemieckich kompaktów, na których czele stoi Golf. Mission Impossible? Nic bardziej mylnego… Eleganckie detale, świetne proporcje i dobre wykończenie to tylko wstęp przed nowym rozdziałem w książce Peugeota.

Przeczytaj także: Peugeot 308 SW trafi do salonów w połowie czerwca

Zacznijmy od urody. Nowy przedstawiciel segmentu C ma bardzo zachowawczy design, który spodoba się przede wszystkim konserwatywnej klienteli. To jednak nie oznacza, że wygląda nieciekawie. Wręcz przeciwnie! Charakterystyczna francuska dbałość o detale sprawia, że jest na czym zawiesić oko. Chromowany grill, nowy kształt reflektorów i dobre proporcje „robią robotę”. Dzięki tym elementom francuski kompakt zestarzeje się znacznie wolniej niż większość konkurentów. Ponadto najbogatsza wersja jest wzbogacona o ciemne wypełnienia (diodowych) reflektorów i inny zderzak.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 - wnętrze

Podstawowa wersja (Access) będzie wyposażona w standardowy radioodtwarzacz i panel klimatyzacji.


Długość „TrzystaÓsemki” wynosi 4,25 m, wysokość 1,46 m, a szerokość 1,80 m. Auto powstało na modularnej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), która będzie bazą dla wielu nowych modeli koncernu PSA. To oczywiście francuska odpowiedź na MQB Volkswagena. Dzięki niej zmniejszono masę własną o 70 kg.

We wnętrzu możemy znaleźć kilka nietypowych rozwiązań. Podstawowa wersja (Access) będzie wyposażona w standardowy radioodtwarzacz i panel klimatyzacji. Dwa pozostałe warianty wyposażenia (Active i Allure) wyróżnia dotykowy wyświetlacz (9,7 cala) umieszczony na konsoli środkowej, za którego pośrednictwem ustawia się praktycznie wszystko, co się da: od klimatyzacji poprzez multimedia, aż po nawigację, telefon i konfigurację pojazdu. Dzięki temu ilość przycisków jest minimalna. Obsługa wymaga jednak chwili przyzwyczajenia. Kolejną nowością jest obrotomierz, którego wskazówka biegnie pod prąd. Intrygujące. Zegary powędrowały oczywiście nad kierownicę, aby wzrok kierowcy nie musiał odrywać się od drogi (rozwiązanie znane już z modelu 208). Wisienką na torcie są materiały wykończeniowe, których nie powstydziliby się nawet konkurenci z Wolfsburga, Stuttgartu, Monachium i Ingolstadt. A to chyba najlepsza rekomendacja.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 - przednie i tylne fotele

Zakres regulacji foteli – naprawdę spory. Ciekawostką są natomiast kosmicznie wyglądające zagłówki.


Dobranie odpowiedniej pozycji nie jest w żaden sposób problematyczne. Kolumna miniaturowej kierownicy ustawiana jest w dwóch płaszczyznach, a zakres regulacji foteli – naprawdę spory. Ciekawostką są natomiast kosmicznie wyglądające zagłówki. Na szczęście są wygodniejsze niż wskazuje na to ich „rozlany” wygląd… Z tyłu wygodnie będą podróżować osoby, których wzrost nie będzie przekraczał 180 cm.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 - tył auta

Auto powstało na modularnej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform), która będzie bazą dla wielu nowych modeli koncernu PSA.


Samochody kompaktowe bardzo często pełnią funkcję rodzinnych, dlatego istotnym elementem jest bagażnik. W tym przypadku do dyspozycji pozostaje 398 litrów. Warto dodać, że pod podłogą nie ma zestawu naprawczego, lecz koło dojazdowe. Po złożeniu tylnych oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1309 litrów.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 - bagażnik

Bagażnik w aucie posiada 398 litrów, po złożeniu tylnych oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1309 litrów.


W chwili debiutu oferta silnikowa obejmie 3 jednostki benzynowe i 2 wysokoprężne :
  • 1.2 VTi 60 kW - 82 KM (EB2) z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
  • 1.6 THP 92 kW - 125 KM (EP6CDTD) – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
  • 1.6 THP 115 kW - 155 KM (EP6CDT) – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów
  • 1.6 HDi 68 kW - 92 KM (DV6D) – z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów
  • 1.6 e-HDI 85 kW - 115 KM (DV6C) – z manualną 6-przełożeniową skrzynią biegów

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: