eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - sport czy przestrzeń?

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - sport czy przestrzeń?

2014-01-30 13:23

Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic


Razem z „bajerami” przyszły właściciel Audi otrzyma wiele systemów, które pozwolą ochronić nas podczas podróży. Przecież ABS, ESP i poduszki powietrzne to teraz już tzw. pikuś. Audi proponuje nam system aktywnego tempomatu (ACC) działający idealnie dopóki auto jadące przed nami się nie zatrzyma oraz system awaryjnego hamowania (Audi Pre Sense), który może nas ochronić przed dysfunkcją tempomatu.

Po akapitach powyżej widać, że Audi faktycznie jest dobrym samochodem na co dzień. Ale co tym sportem? Służą temu możliwości wyboru trybu pracy. Pierwszy z nich: Dynamic utwardza zawieszenie, przyśpiesza reakcję na gaz oraz zmienia odgłos silnika i wysokość amortyzatorów na bardziej sportowe. Jeśli jesteście rajdowcami, to o wyłączeniu ESP możecie zapomnieć – nigdy w pełni to się nie spełni.Tryb Efficiency ratuje nasze portfele oszczędzając działanie ogrzewania, klimatyzacji, czy skrzyni biegów. Pozostałe tryby: Auto oraz Indyvidual są swoim przeciwieństwem, ponieważ albo to my dostosujemy samochód do siebie albo odwrotnie. Pozostaje jeszcze tryb Comfort, który połączony z dwustrefową klimatyzacją oraz pełną elektroniką włączając system Start&Stop przynosi pełną przyjemność z jazdy.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - bagażnik

W A3 jest 380 litrowy bagażnik, który urósł o 15 litrów (po złożeniu jest to 1220l).


Najważniejszym aspektem sportu jest jednak sam benzynowy motor Audi, który z mocą 180 KM i turbodoładowaniem oferuje kierowcy ogrom możliwości. Wystarczy spojrzeć na dane techniczne, które mówią o 7,3 sekundach do przysłowiowej setki, a także 232 km/h prędkości maksymalnej. Oczywiście nie sprawdziliśmy tej drugiej wartości, ale słysząc dźwięk silnika oraz migające obrazy za oknem podczas przyspieszania – wierzymy producentowi. Kolejnym argumentem może być automatyczna skrzynia biegów S-tronic, która jest błyskawiczna i tak samo doskonale przekazuje intencje kierowcy na koła. Naprawdę ciężko ruszyć spod świateł nie wywołując boksowania kół. Dodatkowo auto spala umiarkowane ilości paliwa – ok. 8 litrów na 100 kilometrów.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - silnik

Najważniejszym aspektem sportu jest jednak sam benzynowy motor Audi, który z mocą 180 KM i turbodoładowaniem oferuje kierowcy ogrom możliwości.


Jeśli chodzi o zawieszenie i sposób prowadzenia Audi A3 Sportback jest pośrodku między komfortem, a dynamiczną jazdą. Nieźle tłumi nierówności, ale również nie przechyla się nadmierne na zakrętach. Oczywiście zmiana trybów pracy przesuwa ten złoty środek w jedną lub drugą stronę, ale auto prowadzi się pewnie! Jest tak nawet przy szybkich prędkościach (których notabene w środku nie czuć).

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - widok z boku

Wąski, przeszklony słupek C, spojler oraz lusterka na drzwiach nadają agresywności, a znane ze wszystkich modeli: wyrzeźbiony grill oraz lekko klinowate światła wraz z diodami LED przypominające brwi, podkreślają elegancję i prestiż auta.


Okiem przedsiębiorcy

Bazowy model A3 Sportback kosztuje od 89900 złotych. Jest to kwota dobrze skalkulowana jak na kompakt klasy Premium, który wygląda dobrze i wykonany jest bardzo solidnie. Niestety w standardzie samochód nie posiada wszystkich nowinek technicznych, a zaznaczanie kolejnych opcji podnosi kwotę nawet to 180000 zł. Fakt, że opcji dodatkowego wyposażenia jest kilka kartek A4. Dla planujących kupno, Audi przygotowało ciekawe kredytowanie (6,98% wkład własny już od 0% elastyczny okres kredytowania – 12-84 msc) oraz pakiet ubezpieczeń z atrakcyjnymi stawkami do 5 lat.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - tył

Nasze testowe Audi pokryte czerwonym lakierem wyglądało dość elegancko i dostojnie.


Podsumowując Audi A3 Sportback świetnie spisywało się podczas testu. Dzięki systemom bezpieczeństwa spokojnie dowiezie ono całą rodzinę na ferie lub wakacje w dość żwawy i dynamiczny sposób korzystając z zapasu mocy i sportowego charakteru. Niestety rodzina ta, musi być zamożna, bo koszt w okolicach 200 tysięcy złotych za pełne wyposażenie tak małego samochodu troszkę przeraża i lekko rozczarowywuje. Dlatego też trudno odpowiedzieć na pytanie z tytułu tekstu, ponieważ A3 Sportback ma i jedno, i drugie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: