eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mitsubishi Pajero Sport A/T - rosyjski niedźwiedź

Mitsubishi Pajero Sport A/T - rosyjski niedźwiedź

2014-06-20 13:48

Mitsubishi Pajero Sport A/T - rosyjski niedźwiedź

Mitsubishi Pajero Sport A/T © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (23)

W skrócie to auto można by określić jako L200 w wersji kombi i to z akcentem rosyjskim. Dlaczego? Pajero Sport to nieźle wyposażona terenówka produkowana na Wschodzie i przywieziona do Polski jedynie w ilości 150 egzemplarzy. Można rzec, że rarytas. Czy aby na pewno?

Przeczytaj także: Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 150 KM - wart swojej ceny?

Kolejnym ewenementem niestety in minus jest fakt, że ze sportem samochód ten ma tyle wspólnego co rosyjska polityka zagraniczna z savoir vivrem. Jak się ostatnio okazało – niewiele. Mam nadzieję, że taka metafora nie przywoła dziwnego telefonu z Moskwy, bo niestety rosyjskiego nie znam, ale do rzeczy.

Mitsubishi Pajero Sport to wielki jak Rosja samochód (4700x1820x1840), który wygląda bardziej towarzysko niż towarowy pickup. Na początku należy stwierdzić, że Pajero Sport to typowy, solidny i terenowy samochód, a nie piękny SUV, w którym się człowiek boi większego krawężnika. O ile przód samochodu to prawie kopia L200, to reszta auta jest już w miarę przyzwoita. Trudno tu oczywiście mówić o linii Alfa Romeo, ale przecież nie o to w takim aucie chodzi, więc po prostu mu wybaczamy.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero Sport A/T - przód

Pajero Sport to typowy, solidny i terenowy samochód, a nie piękny SUV, w którym się człowiek boi większego krawężnika. O ile przód samochodu to prawie kopia L200, to reszta auta jest już w miarę przyzwoita.


Przeznaczenie auta jest widoczne na pierwszy rzut oka. Podwyższony samochód w czarnym lakierze z chromowanymi elementami (m. in. lusterka) przyciąga wzrok. Szkoda tylko, żeby zniszczył się on podczas jazdy terenowej. Karoseria szybko się rysuje i ogranicza aspiracje offroadowych kierowców, którzy dbają również o estetykę swojego auta. Jeśli jednak kupujesz terenówkę po to, by przejechać do domu nawet po zamarzniętym jeziorze lub leśnej dróżce to Pajero Sport będzie dobrym wyborem i nic Was już nie zatrzyma.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero Sport A/T - widok z przodu i boku

Podwyższony samochód w czarnym lakierze z chromowanymi elementami przyciąga wzrok.


Napęd na cztery koła z reduktorem, blokadą centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego to dodatkowe udogodnienia w podbijaniu błota, piasku i śniegu (wszystkie opcje zmieniane mechaniczną dźwignią). Nawet dla takiego laika jak ja, jazda po bezdrożach w czasie deszczu była bardzo prosta i co najważniejsze – bardzo emocjonująca. Jedyne zastrzeżenie to brak terenowych opon w demonstracyjnym egzemplarzu. Dla przyszłych użytkowników radzę się w nie wyposażyć. Ten samochód wjedzie prawie wszędzie i to bez większego wysiłku, nawet na 35-stopniowe podjazdy. Zrobi to dzięki dużemu prześwitowi – 215 mm oraz konstrukcji nadwozia opartej na ramie podłużnicowej. Zapewnia ona minimum elektroniki oraz gwarancję braku usterek. Dodatkowo Mitsubishi przygotowało płatne opcje, które mogą dodać: wyciągarkę, osłony na silnik i skrzynię biegów oraz orurowanie - w sam raz na walkę z niedźwiedziem.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero Sport A/T - wnętrze

Wnętrze to obraz sielanki, w której ostry klimat na zewnątrz nie sprawia żadnego wrażenia. Skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, system audio będą ogromnym kontrastem tego co dzieję się poza autem i to największa zaleta Pajero Sport.


Wnętrze samochodu z kolei to całkiem inna bajka. To obraz sielanki, w której ostry klimat na zewnątrz nie sprawia żadnego wrażenia. Skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, klimatyzacja, system audio będą ogromnym kontrastem tego co dzieję się poza autem i to największa zaleta Pajero Sport. To, że jest miło nie oznacza jednak, że jest pięknie. Wszędobylskość twardych i ciemnych plastików zapewnia sporą odporność na zużycie, ale po prostu nie zachwyca.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero Sport A/T - tylna kanapa

Niestety patrząc na wymiary widzimy, że ta terenówka jest wyższa niż szersza. Rzutuje to na ilość miejsca na tylnej kanapie, gdzie komfortowo usiądzie raczej dwie niż trzy osoby.


Próżno szukać też ekranu z rozbudowanym centrum multimedialnym, nawigacją itp. ponieważ Mitsubishi nie dorosło jeszcze do takich „nowinek technicznych”, a niby Azja. Jedyne na co było ich stać to mały wyświetlacz rodem z monochromatycznych komórek oraz kilkanaście przycisków, które nie mają podświetlenia, a rozlokowane są gdzie popadnie.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Pajero Sport A/T - bagażnik

Mitsubishi Pajero Sport A/T posiada 714 litrowy bagażnik.


Na szczęście auto jest ogromne również wewnątrz. Przestrzeń sprawdzi się na co dzień – zwłaszcza jego 714 litrowy bagażnik oraz spory rozstaw osi. Niestety patrząc na wymiary widzimy, że ta terenówka jest wyższa niż szersza. Rzutuje to na ilość miejsca na tylnej kanapie, gdzie komfortowo usiądzie raczej dwie niż trzy osoby. Ponadto samochód będzie podatny na podmuchy boczne, co negatywnie wpływa na tor jazdy.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: