eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › BMW X6 xDrive30d łączy cechy SUV-a i Coupe

BMW X6 xDrive30d łączy cechy SUV-a i Coupe

2015-07-02 16:07

Przeczytaj także: BMW M135i


Wrażenia z jazdy


Próba opisania jazdy tym autem to tak, jakby zdefiniować jakiś smak. Napiszę w ten sposób: jestem pod wrażeniem. Pomimo tego, że tym razem testowałem najmniejszy z silników w gamie modelowej, absolutnie nie jestem rozczarowany. „Podstawowe” 258 koni potrafi rozpędzić ważące ponad 2 tony auto do 240 km/h. I robi to wystarczająco szybko. Do pierwszej setki, w 6,4 sekundy. Nie ma też najmniejszego problemu z okiełznaniem X6. Dzięki napędowi AWD prowadzi się jak po sznurku. Układ kierowniczy jest zaskakująco czuły, a jednocześnie wystarczająco stateczny. Zawieszenie, także bez zarzutu – idealnie zbiera nierówności. A przeskakując garby, koleiny po tirach czy muldy, prezentowane BMW majestatycznie pochyla się niczym pasażerski liniowiec na spokojnej fali.

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d z tyłu i boku

Auto wyposażono w napęd AWD (xDrive) i 8-biegową przekładnię automatyczną. Słów parę o samym systemie.


Wrażenia z jazdy, to także wrażenia pod dystrybutorem. Tu przyznam, byłem bardzo zaskoczony. X6 z tym silnikiem jest zaskakująco oszczędne. Że w przypadku takich aut to nieistotne, bo ich posiadaczy stać na paliwo…? Bzdura! Takimi samochodami pokonuje się zazwyczaj większe dystanse. Dlatego, im taniej, tym lepiej. Poza tym, bogaci zazwyczaj są oszczędni. Otóż, katalogowo auto powinno konsumować średnio 6 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. W realnym świecie, aż tak dobrze nie jest, ale… 9 litrów w mieście, 6,5 litra w trasie i około 7,5 litra średnio to rewelacyjne osiągnięcia dla 2-tonowego pojazdu napędzanego 6-cylindrowym motorem! I w tym miejscu, smutna dla większości z nas konstatacja. Dlaczego trzeba być aż tak bogatym, żeby być oszczędnym…

fot. mat. prasowe

BMW X6 xDrive30d - przód, fot.2

W założeniu, X6 miało łączyć cechy SUV-a i Coupe.


Okiem przedsiębiorcy


Chcesz kupić BMW X6? Ostrzegam, tanio nie będzie! Podstawowa wersja (xDrive30d) została wyceniona na 325 500 zł. Im większy motor, tym auto droższe. W standardowym wyposażeniu, może kosztować około 430 000 złotych. Plus opcje…

Dla tych, których cena nie odstrasza stworzono spory wachlarz finansowy. Oferta BMW obejmuje oczywiście kredyt, który może trwać nawet do 120 miesięcy. Z kolei leasing daje możliwość wejścia w posiadanie BMW już od 0% wpłaty własnej. Okres jego trwania wynosi od 24 do 60 miesięcy w przypadku wariantu operacyjnego, a od 6 do 60 miesięcy w przypadku finansowego. Wartość wykupu auta może wynieść od 0,5 do 40% wartości. Z kolei okres umowy Comfort Lease może trwać od 24 do 60 miesięcy, a wpłata własna wynosi od 0 do 35%.

Podsumowanie


W założeniu, X6 miało łączyć cechy SUV-a i Coupe. Niewykonalne? BMW udowodniło, że się da. Z połączenia dwóch z pozoru zupełnie nie do pogodzenia aut, wyszedł SAC (Sport Activiti Coupe). Owszem, nieco cierpi na tym strona praktyczna, ale czy samochód zawsze musi być praktyczny? Dobrze, jeżeli czasem też jest fajny. A X6 jest fajne. Po prostu…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: