eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium

Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium

2015-04-28 16:15

Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Myślicie, że widzicie nowego Focusa? Błąd. Wbrew „optyce” to nie jest nowy kompakt Forda. Auto przeszło tylko bardzo głęboki lifting. Można powiedzieć, że to taka ewolucyjna rewolucja. Co więc się zmieniło? Właściwie… wszystko! Odświeżony przedstawiciel segmentu C otrzymał nowy, kompatybilny z Mondeo grill, wnętrze, a także systemy wspomagania kierowcy. Bez zmian pozostały właściwości jezdne. Focus, przynajmniej pod tym względem, był, jest i pewnie jeszcze długo będzie niedoścignionym dla konkurencji wzorem. I jaka to ewolucja…

Przeczytaj także: Ford Focus Ecoboost na czwórkę z plusem

Z zewnątrz…


Z profilu, design pozostał bez nowości - ta sama linia boczna. W zasadzie, bez większych zmian pozostał też tył auta (poza lampami). Za to z przodu w oczy rzuca się nowy grill. Stylizowany nieco na ten z Astona Martina i taki sam, jak w nowym Mondeo. I trzeba przyznać, że teraz auto wygląda zdecydowanie lepiej. Nowa stylizacja twarzy w Focusie, to tak jakby powrót do najładniejszej chyba jak dotąd generacji tego auta, czyli „poliftowej” Mk.II. Wbrew pozorom, taki lifting to nie tylko poprawa urody. Wraz ze zmianami wyglądu, poprawiono własności aerodynamiczne. Poprzez nowe osłony pod spodem i aktywną przesłonę (grill) zmniejszył się opór powietrza. A to oznacza nie tylko mniejsze spalanie, ale też lepsze trzymanie się drogi.

fot. mat. prasowe

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - przód

Ergo, przeprojektowana kabina gwarantuje komfort akustyczny, ale także ciekawe doznania optyczne.


Reasumując, poliftowy Focus jest teraz bardziej „Kinetic Design” i ma więcej z typowego DNA Forda. Wymiary w zasadzie pozostały bez zmian – auto mierzy 4360 mm długości, 1832 mm szerokości, 1469 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2648 mm.

fot. mat. prasowe

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - widok z boku

Bez większych zmian pozostał tył auta (poza lampami).


… i w środku


O tym, co stało się we wnętrzu nie można powiedzieć „ewolucja”. To już omalże nowe auto. Zniknęły znane z poprzednika guziki, guziczki i przyciski, od których aż roiło się w kokpicie poprzednika. Stara, niezbyt czytelna deska przeszła prawdziwą operację plastyczną. Zamiast natłoku wszystkiego, jest ład i porządek. A do tego, nieczytelny interfejs zastąpił nowy, prostszy i nareszcie intuicyjny. A to, czego nie zrozumiemy, wytłumaczą ideogramy. Krótko mówiąc, nareszcie…

fot. mat. prasowe

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - wnętrze

Stara, niezbyt czytelna deska przeszła prawdziwą operację plastyczną. Zamiast natłoku wszystkiego, jest ład i porządek.


Auto oferuje też zdecydowanie lepszy komfort akustyczny od poprzednika. Od nowa wyciszono drzwi, nadkola, bagażnik. Są też nowe, grubsze szyby i dywaniki, które lepiej tłumią hałasy dobiegające z zewnątrz. Ergo, przeprojektowana kabina gwarantuje komfort akustyczny, ale także ciekawe doznania optyczne. Jeżeli o wnętrzu auta segmentu C można powiedzieć, że jest omalże dystyngowane, to właśnie to takie jest! Dodatkowo, zaprojektowane według wszelkich zasad ergonomii. Wygodnie siedzimy, bez trudu wsiadamy, do wszystkiego dosięgamy, dobrze widzimy i rozumiemy co do czego!

fot. mat. prasowe

Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium - przenie i tylne fotele

Fotele są bardzo wygodne i dobrze podpierają ciało


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Ford Focus, Ford, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: