eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Sprzedaż nowych samochodów III 2017

Sprzedaż nowych samochodów III 2017

2017-04-20 12:15

Sprzedaż nowych samochodów III 2017

Sprzedaż samochodu © Kurhan - Fotolia.com

Dane udostępnione przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA pokazują, że początek bieżącego roku okazał się dla europejskich salonów samochodowych kolejnym okresem wzmożonej pracy. W trzecim miesiącu br. z polskich salonów wyjechało o 26% więcej osobówek niż w analogicznym okresie minionego roku. Mamy zatem do czynienia z 24 wzrostem z rzędu. Ciągle widać jednak, że za większość zakupów odpowiedzialni są klienci instytucjonalni.

Na skróty


  • W marcu br. polskie salony sprzedały przeszło 49 tys. nowych osobówek.
  • I kwartał zakończony wynikiem na poziomie 126 tys.
  • Dobre wyniki również w Unii Europejskiej (wzrost 11% rdr), wzrost sprzedaży odnotowano w niemal wszystkich krajach członkowskich.
  • Dynamikę sprzedaży wyznaczają marki popularne, ale to segment premium może pochwalić się ponadprzeciętnymi wzrostami.

– Mamy realne szanse na kolejny rekord – tak właśnie marcowy i kwartalny wynik komentuje Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems. – Miniony rok zakończył się wynikiem stulecia, ale na tym chyba nie koniec. Odnotowany w I kwartale br. wewnętrzny popyt na nowe samochody pozwala przypuszczać, że w tym roku przekroczymy kolejną granicę wyznaczoną w 2000 roku, kiedy to sprzedaż nowych osobówek w naszym kraju osiągnęła poziom 479 tys. sztuk. Za gros zakupów odpowiadać będą, tradycyjnie już, firmy, które zakupują dwukrotnie więcej aut niż klienci indywidualni. Ponadto zauważalny staje się silny wzrost w segmencie premium. W marcu osiągnął on aż 37% rdr. Oba wspomniane trendy najprawdopodobniej utrzymają się w nadchodzących miesiącach – mówi Paweł Gos.

Najlepszy marzec w XXI wieku


W marcu br. w Centralnej Ewidencji Pojazdów pojawiło się 49 429 sztuk nowych samochodów osobowych, czyli aż o 26% więcej niż w tym samym miesiącu 2016 r. Jest to najwyższy marcowy wynik od początku wieku. W strukturze kupujących zdecydowaną większość stanowią firmy (69% udział), klienci indywidualni to zaledwie niecała jedna trzecia rynku. W marcu br. najchętniej kupowaną marką samochodową w segmencie osobówek w Polsce była Skoda. Druga na liście uplasowała się Toyota, na najniższym miejscu podium znalazł się Volkswagen.

fot. Kurhan - Fotolia.com

Sprzedaż samochodu

W marcu br. polskie salony sprzedały przeszło 49 tys. nowych osobówek.


Od początku roku, w ciągu trzech miesięcy zarejestrowano w Polsce 125 932 nowe samochody osobowe, czyli o 20,3% więcej rok do roku.

Europejski rynek również ma się dobrze


Dobra passa utrzymuje się nie tylko w Polsce, ale w prawie całej Europie. Z danych ACEA wynika, że w marcu br. Europejczycy kupili niemal 1,9 mln nowych osobówek (+11,2% r/r). W trzecim miesiącu tego roku na zielono możemy zaznaczyć właściwie wszystkie największe rynki europejskie takie jak Niemcy (+11,4% r/r), Francja (+7% r/r), Wielka Brytania (+8,4% r/r) czy Włochy (+18,2% r/r). Pozycją nr 1 w całej Unii Europejskiej ze wzrostem na poziomie ponad 4% r/r może pochwalić się marka Volkswagen.
- Prognozując wynik całoroczny, uważamy, że w zasięgu ręki jest wypracowanie zdecydowanie lepszego wyniku niż w 2016 roku na poziomie 15-20% r/r. Uzyskaniu takiej dynamiki powinny sprzyjać niskie bezrobocie oraz rosnący popyt konsumpcyjny, wzmacniany od niemal roku programem rządowym 500+ – mówi Paweł Gos z Exact Systems.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także

Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.