eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech Shine może nieco rozczarować

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech Shine może nieco rozczarować

2015-01-09 00:50

Przeczytaj także: Designerski Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDI Shine Edition


Wrażenia z jazdy


Wrażenia z jazdy muszę podzielić na dwie części. Wrażenia optyczne związane z obcowaniem z ekstraordynaryjną konstrukcją są jak najbardziej pozytywne. Ale sporo moich zastrzeżeń budzi funkcjonalność owych cudeniek techniki. Powiem wprost, coś mną mocno wzburzyło, kiedy okazało się, że zmniejszenie siły nawiewu zmusza do oderwania wzorku od drogi i wlepienia go w wyświetlacz. Ani to wygodne, ani bezpieczne.

Testowana jednostka benzynowa, to w moim odczuciu wybór „rozsądny inaczej”. Owszem, trzycylindrowy, 82-konny silnik ma 118 Nm (przy 2750 obrotach), ale… to za mało. W moim odczuciu dynamika niewielkiej jednostki jest dobra tylko wtedy, gdy trzymamy ją na wysokich obrotach. Dane producenta o spalaniu brzmią nieco jak pobożne życzenia. Średnia 4,6 w (mojej) praktyce okazała się o prawie 1,5 litra wyższa. W mieście zamiast deklarowanych 5,6 było blisko 7 litrów, za to w trasie auto paliło średnio 4,4 litra, co prawie pokrywało się z danymi fabrycznymi. Nie mam natomiast najmniejszych zastrzeżeń do zawieszenia i układu kierowniczego. Są dokładnie takie, jak się spodziewałem, czyli… bardzo dobre.

fot. mat. prasowe

Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech Shine - widok z przodu i boku

Przyciąga wzrok niecodziennym wyglądem


Okiem przedsiębiorcy


Cactusa możemy kupić w jednym z czterech poziomów wyposażenia: Start, Live, Feel i Shine. Dodatkowo, do wyboru mamy 9 kolorów nadwozia, 4 wersje kolorystyczne poduszek AirBump, a w kabinie 5 kolorów tapicerki oraz wykończeń deski i drzwi (w wersji materiałowej, materiałowo-welurowej, materiałowo-skórzanej). Podstawowa odmiana jest nieco mniejsza, ale kilka tysięcy tańsza od klasycznego C4 i kosztuje od około 51 900 zł. Wersje topowe wyceniono na ponad 82 tysiące i to jest w mojej opinii więcej niż sporo. Auto testowe kosztowało około 63 tys. zł.

Osoby zainteresowane zakupem tego auta mogą zdecydować się kredyt od 6 do 96 miesięcy z wpłatą własną od 10% (w PLN). Z kolei dla przedsiębiorców został przygotowany leasing od 24 do 60 miesięcy, z czynszem inicjalnym od 0 do 45% (również w PLN).

Podsumowanie


Gdyby tak jeszcze za pięknymi szatami i ciekawym wnętrzem auto równie fajnie jeździło, byłbym w pełni kontent. Zdecydowanie innej dynamiki oczekuje natomiast po Cactusie z motorem Diesla. Czy się nie zawiodę? O tym niebawem…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: