eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro

Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro

2016-06-23 12:37

Przeczytaj także: Audi A4 Limousine 2.0 TFSI ultra S tronic


Wrażenia z jazdy


Długo zastanawiałem się nad opisaniem doznań zza kierownicy A4. Pomiędzy potencjałem tego auta a odczuciami kierowcy jest bowiem wyraźna różnica. Otóż, A4 Avant ma naprawdę dobry, precyzyjny układ kierowniczy, który świetnie współpracuje ze sprężystym zawieszeniem. Auto niemal nie przechyla się na boki i nie objawia tendencji do pod- czy nadsterowności. Nawet gwałtowne zmiany toru jazdy nie wyprowadzają go z równowagi. O co więc chodzi? O to, że jazda tym modelem po prostu uspokaja i kierowca wcale nie czuje potrzeby udowadniania komukolwiek, również samemu sobie, że jest szybki, lepszy czy mocniejszy.

fot. mat. prasowe

Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro - tył

Pod automatycznie działającą klapą kryje się 505 litrów wolnej przestrzeni.


I bardzo fajnie, że tak to wygląda. Wpływa na to bez wątpienia bardzo wysoki poziom tłumienia nierówności, mimo zastosowania 18-calowych felg. Innym czynnikiem jest świetne wyciszenie i ogólne odizolowanie kabiny umożliwiające swobodną konwersację przy każdej prędkości. Trzeba jednak uważać, bo w tym aucie nie czuć prędkości, co może skończyć się mandatem... Nie byłbym sobą, gdybym pominął kwestie związane z zestawem grającym. Opcjonalny system audio firmy Bang & Olufsen jest bowiem świetny i zaspokoi oczekiwania melomanów.

Audi zostało oczywiście wyposażone w szereg systemów poprawiających zarówno jakość jazdy, jak i bezpieczeństwo. Wszystkich wymieniać nie sposób, ale wspomnę o kilku ciekawszych. Po pierwsze, Drive Select, który umożliwia wybór dostosowanego do warunków trybu jazdy bądź samodzielne skonfigurowanie ustawień technicznych samochodu. Po drugie, aktywny tempompat utrzymujący odpowiednią odległość za poprzedzającym pojazdem. Po trzecie, czujniki monitorujące obszar podczas cofania, które wykrywają nadjeżdżający pojazd. Po czwarte, wyświetlacz Head-Up pokazujący wskazania nawigacji, znaki i prędkość na przedniej szybie. Po piąte, Active Lane Assist pomagający kierowcy w utrzymaniu pasa ruchu. Po szóste, pre sense city, który ostrzega przed zbyt szybkim zbliżaniem się do poprzedzającego pojazdu, potrafiący w nagłych sytuacjach zainicjować hamowanie. Dużo tego, prawda?

fot. mat. prasowe

Audi A4 Avant 2.0 TFSI S tronic quattro - przód

Audi A4 Avant to koszt co najmniej 139 100 zł.


Okiem przedsiębiorcy


Prawda, prawda. A to oznacza wydatki. Audi A4 Avant to koszt co najmniej 139 100 zł. Za tę kwotę otrzymujemy jednak sztukę ze 150-konnym benzyniakiem, napędem na przód i sześciobiegowym manualem. Za wariant z 252-konnym silnikiem, skrzynią S tronic i napędem quattro trzeba zapłacić minimum 189 400 zł. Pamiętajmy jednak, że to auto klasy premium, dlatego zabawa rozpoczyna się dopiero podczas wybierania opcji. Testowany egzemplarz, wyposażony w bardzo wiele dodatków jest tego najlepszym potwierdzeniem - kosztuje 316 110 zł.

Właśnie dlatego istotne są warianty finansowania. Jeśli chodzi o kredyt to możemy wybrać jedną z dwóch opcji: Perfect Credit (wkład własny od 0 do 30% wartości auta, okres kredytowania 36-48 miesięcy, oprocentowanie od 0,99%, prowizja bankowa 0%, na koniec zwrot pojazdu lub zmiana/spłata w ratach/spłata jednorazowa) lub Classic Credit wkład własny od 0%, okres kredytowania 12-84 miesiące, oprocentowanie od 2,99%, prowizja bankowa 0%). Przedsiębiorcy mogą natomiast postawić na Perfect Lease (opłata wstępna od 0 do 30% wartości auta, okres leasingu 24-36 miesięcy, na koniec zwrot lub wykup pojazdu) lub Classic Lease (opłata wstępna od 10 do 45% wartości auta, okres leasingu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość końcowa od 1 do 25% wartości auta). Warto dodać, że przy każdej opcji finansowania ustalony jest limit przebiegu wynoszący 30 000 km rocznie.

Podsumowanie


A4 Avant jest dopracowaną konstrukcją i nikogo to nie zaskakuje. Marka z Ingolstadt konsekwentnie idzie do przodu wyznaczając coraz to wyższe standardy, szczególnie w dziedzinie jakości. I choć najnowsza broń Audi w segmencie D nie należy do najtańszych, i tak znajdzie szerokie grono zwolenników, bo w świecie premium cena nie jest wyznacznikiem dobrego zakupu.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: