eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen up! - wersje koncepcyjne

Volkswagen up! - wersje koncepcyjne

2012-03-09 00:04

Przeczytaj także: Pięciodrzwiowy Volkswagen up!


x up! - globtroter wśród up!

Idea. up! jako globtroter – małe auto zdobywa świat. Podobnie jak winter up!, także pięciodrzwiowy x up! opiera się na wariancie cross up!. Wyjątkowym elementem wyposażenia tego modelu jest zabudowany bagażnik dachowy z dodatkowymi reflektorami.

Specyfikacja. Pięcioro drzwi, masywne nakładki na nadwoziu (nadkola i progi), solidna osłona podwozia w okolicach przedniej i tylnej osi oraz bagażnik dachowy typu box mocowany do relingów, z wbudowanymi dwoma mocnymi szperaczami należą do wyposażenia seryjnego x up!.

x up! pokryty jest lakierem burned orange metallic, nakładki na nadwoziu, części zderzaków i bagażnik mają kolor antracytowy z satynowym połyskiem. Reflektory przeciwmgielne i szperacze posiadają chromowane obramowania. Wnętrze harmonizuje kolorystycznie z lakierem zewnętrznym i jest ozdobione ręcznie wyszywanym logo up!, dwukolorowymi aplikacjami w drzwiach, napisem x up! na listwach progowych oraz specjalną gałką dźwigni zmiany biegów.

cargo up! – miejskie auto dostawcze o pojemność wnętrza 1.400 litrów

Idea. Jak duży powinien być miejski samochód dostawczy? Odpowiedź: w wielu przypadkach wcale nie musi być duży. Dostawcy pizzy, firmy zaopatrujące apteki, służby socjalne, kurierzy – dla nich wszystkich wystarczy małe auto, które jest zwrotne i niedrogie. Ponieważ każdy samochód dostawczy jest także wizytówką firmy, powinien również robić odpowiednie, pozytywne wrażenie. I tak oto powstał cargo up! – sympatyczny, niedrogi, praktyczny maluch z jednym miejscem siedzącym dla kierowcy i dużą ilością miejsca na ładunek (3,54 x 1,64 m). Podobnie jak w samochodach dostawczych, tylne szyby są nieprzezroczyste i pokryte od zewnątrz lakierem w kolorze nadwozia, w tym przypadku czerwonym Tornado.

Specyfikacja. Podobnie jak cross up!, pokazany podczas IAA jesienią 2011 roku, także cargo up! ma z przodu i z tyłu osłonę podwozia, nakładki na bokach nadwozia i posiada relingi dachowe. We wnętrzu cargo up! pozostał tylko fotel kierowcy i kokpit. Podłoga obok kierowcy i w bagażniku jest płaska. Miejsce kierowcy jest zabezpieczone przed przesuwającym się ładunkiem – do wysokości ramion zabezpieczenie tworzy część oparcia fotela, na wysokości zagłówka znajduje się oddzielna szyba z tworzywa. Z boku fotela kierowcy o jego bezpieczeństwo dba siatka oraz zaczepy w podłodze i w ścianach bocznych. Auto posiada również system mocowania narzędzi i skrzyń. Oprócz standardowych schowków kierowca ma do dyspozycji także dwie dodatkowe, duże kieszenie z tkaniny z prawej strony fotela, na przykład na listy przewozowe, faktury czy zlecenia. Kolorystyczny kontrast dla ciemnego poszycia wnętrza (Nano w kolorze czarnym metalicznym w przestrzeni bagażowej i czarna sztuczna skóra o wyglądzie neoprenu na siedzeniu) stanowi Dash Pad w kolorze czerwonym Tornado. Czerwony jest także pas bezpieczeństwa kierowcy.

Dane. Przestrzeń na ładunek cargo up! zwiększyła się ze standardowych 951 litrów w do 1.400 litrów. W podłodze w miejscu fotela pasażera znajduje się zamykany schowek (23 litry), kolejny schowek jest w bagażniku (46 litrów). Rozwijający prędkość 160 km/h cargo up! napędzany jest silnikiem o mocy 44 kW (60 KM). Średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (emisja CO2 105 g/km). Ten miejski samochód dostawczy z podwyższonym o 15 mm zawieszeniem waży 929 kg i może przewozić łączny bagaż o masie 426 kg – co w zupełności wystarcza do transportowania pizzy czy paczek.

poprzednia  

1 2

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: