Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique
2013-09-19 13:52
Przeczytaj także: Renault Clio E-Tech 2023, udany mieszczuch w wersji hybrydowej
W optymalnym wykorzystaniu mocy pomaga 5-biegowa skrzynia.. Naszym zdaniem mogłaby być 6-przekładniowa. Wtedy, być może, bez zabawy w ecodriving udałoby się zbliżyć do katalogowych pomiarów.
Wrażenia z jazdy
Clio nie tylko świetnie wygląda, ale też świetnie jeździ. Oczywiście, jeśli tylko zapomnimy o ekologii. Silnik 0,9 zapewnia autu 90 koni. To wystarczy do bezstresowego łykania kilometrów. Zazwyczaj, mały motor kojarzył się z głośną pracą w stylu pralki Frania. Tymczasem, do uszu kierowcy Clio TCe dochodzi fajny, nie drażniący uszu gang silnika.
Sporo przeszkleń zapewnia dobrą widoczność z kabiny, Szczególnie do przodu i na boki. Niestety, do tyłu widać fatalnie – mała szybka i szerokie, naszym zdaniem zbyt szerokie, słupki C utrudniają, jeśli nie uniemożliwiają widzenie do tyłu. Jest to szczególnie denerwujące w czasie parkowania czy podjeżdżania tyłem do przeszkody.
fot. mat. prasowe
Renault Clio 0,9 TCe Energy Dynamique, tył
Powozie auta, a w szczególności, zawieszenie, jest bliskie ideału. Auto w sposób imponująco neutralny zachowuje się w zakrętach. Nawet w koleinach nie zmienia spontanicznie toru jazdy. Do uszu kierowcy nie dochodzą w zasadzie żadne odgłosy pracy amortyzatorów. I choć to brzmi prawie jak bajka, w aucie segmentu B jedzie się tak dobrze, jak w sporo większym i droższym kompakcie.
Okiem przedsiębiorcy
Clio zdecydowanie nie jest autem najtańszym w swojej klasie. Ceny modelu podstawowego zaczynają się wprawdzie od niespełna 41 tysięcy, ale za lepiej wyposażone trzeba zapłacić ponad 50 000 zł. Testowy model, kosztował nieco więcej niż 57, a najdroższe wersje Clio IV wyceniono na 61 tysięcy. To sporo, szczególnie, że niewiele ponad 50 000 kosztują najtańsze, nie najgorzej wyposażone kompakty.
Zakup auta można sfinansować poprzez kredyt. Bank współpracujący z dealerami proponuje trzy rodzaje: „500” z wpłatą własną od 10% i okresem kredytowania do 36 miesięcy, „4x25” z pierwszą wpłatą 25% oraz „50/50”. Innym sposobem jest leasing z wpłatą własną od 0% i okresem od 24 do 60 miesięcy albo wynajem długoterminowy z pierwszą wplatą 0% bez konieczności wykupu auta.
Podsumowanie
Jazda Clio czwartej generacji bardzo nam się podobała. Równie dobrze wygląda na zewnątrz, jak wewnątrz - jest piękne. I równie dobrze jeździ. Jest też, jak na segment B bardzo obszerne. I nawet pomimo tego, że między bajki można włożyć 4,3-litrowe spalanie, i chyba nie najtrafniej skalkulowanej ceny, jesteśmy na TAK.
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
-
Renault Austral E-Tech to wyraźny krok naprzód
-
Renault Trafic Wavecamper z długą listą zalet
-
Renault Trafic Gruau do przewozu osób na wózkach inwalidzkich
-
Renault Arkana E-Tech R.S. Line to udany samochód
-
Renault Captur E-TECH R.S. Line dla spokojnych kierowców
-
Renault Koleos 2.0 Blue dCi Xtronic 4x4 Initiale Paris
-
Renault Clio 1.5 dCi Winter Edition
-
Renault Clio R.S. 18 - kiedy Trophy to za mało
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)