eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde

2013-09-23 13:34

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (19)

W świecie miejskich „sportowców” robi się coraz ciekawiej. Nie tak dawno do tego zacnego grona dołączyła Fiesta ST, a dosłownie parę chwil temu światło dzienne ujrzały Clio RS i 208 GTi. Dziś zajmiemy się jednak zawodniczką z dłuższym stażem – Alfą Romeo MiTo Quadrifoglio Verde. Czy jest ona w stanie odeprzeć ataki znacznie młodszych i nowocześniejszych konkurentów? Zapraszamy na test!

Przeczytaj także: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB TCT Distinctive

Karoseria

Ocenianie wyglądu auta jest wyjątkowo subiektywną sprawą, aczkolwiek włoscy designerzy zawsze potrafili trafiać w gusta wyraźnej większości. Nie inaczej jest w tym przypadku. MiTo QV wyróżnia się przednią częścią karoserii, którą tworzą reflektory z grafitowym wypełnieniem, wyraźnie opadająca maska i charakterystyczny dla marki grill. Obły tył auta nawiązuje natomiast do pięknego 8C Competizione za pośrednictwem okrągłych lamp. Przyjemnym dla oka dopełnieniem są 18-calowe felgi, które „ukryto” w potężnych nadkolach. Choć mała Alfa ma już 5 lat, wciąż wygląda świeżo i atrakcyjnie.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - przód

MiTo QV wyróżnia się przednią częścią karoserii, którą tworzą reflektory z grafitowym wypełnieniem, wyraźnie opadająca maska i charakterystyczny dla marki grill.


Wnętrze

Wewnątrz widać już jednak upływ czasu. Przede wszystkim po bardzo stonowanym kokpicie. Młodsza konkurencja wypada w tej kategorii znacznie lepiej. Nie można mu jednak zarzucić żadnych braków w dziedzinie ergonomii. Materiały, z których został wykonany również nie budzą zastrzeżeń. Na największą pochwałę zasługują natomiast zegary o ciekawej fakturze i wzorowej czytelności.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - wnętrze

Na największą pochwałę zasługują zegary o ciekawej fakturze i wzorowej czytelności.


Charakter auta zdradzają najbardziej przednie siedzenia. Nie są to „a’ la kubełki” tylko pełnowartościowe fotele kubełkowe (częściowo wykonane z włókna węglowego), które spodobają się przede wszystkim fanom sportu i osobom ze zdrowym kręgosłupem… Świetnie radzą sobie z podpieraniem ciała w każdej sytuacji, ale zamontowano je nieco wyżej, niż można było tego oczekiwać. Z kolei dostanie się do drugiego rzędu, ze względu na 3-drzwiowe nadwozie, nie jest najłatwiejsze, ale jeśli komuś ten wyczyn się uda, nie będzie na pewno narzekał – 2-osobowa kanapa bez żadnych problemów przewiezie pasażerów, których wzrost nie przekracza 185 cm.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - przednie i tylne fotele

Charakter auta zdradzają najbardziej przednie siedzenia. Nie są to „a’ la kubełki” tylko pełnowartościowe fotele kubełkowe (częściowo wykonane z włókna węglowego), które spodobają się przede wszystkim fanom sportu i osobom ze zdrowym kręgosłupem.


Pojemność bagażnika to w tym przypadku dość mało istotna kwestia, ale warto wspomnieć, że w razie potrzeby do dyspozycji jest 270 litrów – nie jest to rekord, ale w codziennej eksploatacji powinno wystarczyć.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - bagażnik

Pojemność bagażnika to w tym przypadku dość mało istotna kwestia, ale warto wspomnieć, że w razie potrzeby do dyspozycji jest 270 litrów – nie jest to rekord, ale w codziennej eksploatacji powinno wystarczyć.


Technologia

Quadrifoglio Verde to najmocniejszy wariant w Alfie Romeo. Dlaczego Włosi wybrali właśnie taką nazwę zamiast popularnego GTI? Pewnie dlatego, że lubią się wyróżniać i podkreślać swoją wyjątkowość w każdej dziedzinie. Ważniejsze jest jednak to, co mieszka pod maską: benzynowy silnik MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy 170 KM. Współpracuje z nim 6-biegowa skrzynia manualna, która przekazuje całą siłę na koła przednie. Auto zostało oczywiście wyposażone w system DNA (D-Dynamic, N-Natural, A-All Weather).To wszystko pozwala na osiągnięcie setki w 7,5 sekundy i rozpędzenie się do 219 km/h. Całkiem nieźle. W wykorzystaniu potencjału pomaga proste, ale dobrze zestrojone zawieszenie – kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu. W kategoriach ekonomicznych mała Alfa też nie ma się czego wstydzić. Średnie spalanie na dystansie 900 km wyniosło bowiem 7,2 litra, co należy uznać za dobry wynik. W oszczędzaniu pomagał system Start&Stop.

fot. mat. prasowe

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - silnik

Benzynowy silnik MultiAir o pojemności 1,4 litra i mocy 170 KM. Współpracuje z nim 6-biegowa skrzynia manualna, która przekazuje całą siłę na koła przednie.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: