Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic
2014-07-17 12:00
Przeczytaj także: Mercedes C 180 7G-Tronic, czyli prestiż, jakość i styl
Technologia
Pakiet AMG, czarny kolor i chromowane dodatki skrzętnie ukrywają, że pod maską pracuje popularny diesel. Jak się jednak okazało, nie taki diabeł straszny. Jednostka o pojemności 2,2 litra generująca 170 KM nadaje się do napędzania ważącego prawie półtorej tony Mercedesa. W połączeniu z 7-biegowym automatem, tworzy zgrany duet, co potwierdzają osiągi. Tak skonfigurowana klasa C przyspiesza do 100 km/h w 7,4 sekundy i potrafi rozpędzić się do 233 km/h. To naprawdę bardzo dobre rezultaty jak na stosunkowo niewielkie stado koni pod maską. Do tego wszystkiego dochodzi skromne zapotrzebowanie na paliwo. Średni wynik z całego testu? Jedynie 6,3 litra na dystansie prawie 1000 km. Wspomniana jednostka napędowa ma jednak wadę. Jest po prostu głośna, szczególnie „na zimno”.
Wrażenia z jazdy
Mam wrażenie, że obecna gama modelowa Mercedesa to ważny moment w jego historii. Skąd ten wniosek? Wystarczy chwila za kierownicą klasy C, by zrozumieć, że opinia na temat niemieckiej marki wkrótce się zmieni. Samochody z gwiazdą na masce przestały być „kanapami na kołach”, po które chętnie sięgają emeryci. Teraz wyróżniają się naprawdę godnymi właściwościami jezdnymi, nie tracąc przy tym prawie nic z komfortu jazdy.
fot. mat. prasowe
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - przednie i tylne fotele
Pokuszę się o stwierdzenie, że nowa klasa C to ukłon w stronę dynamicznej jazdy. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, a zawieszenie tak zestrojone, by znaleźć kompromis między sportem a komfortem. Ponadto testowany egzemplarz został doposażony w system Agility Select (część pakietu AMG), za pośrednictwem którego można dostroić zarówno układ kierowniczy, jak i wybrać tryb jazdy odpowiedni do sytuacji.
Jazda niemieckim przedstawicielem segmentu D to miłe doświadczenie. Z jednej strony, to komfortowy środek transportu. Z drugiej, potrafi dać kierowcy wiele frajdy z jazdy. Zarówno na prostej drodze, jak i na zakrętach. Właśnie takie powinny być wszystkie współczesne Mercedesy!
Okiem przedsiębiorcy
Nowa klasa C może pełnić wiele funkcji. Sprawdzi się w roli auta dyrektora, a nawet prezesa. Jest też całkiem przyzwoitą propozycją dla niewielkich rodzin celujących w styl, komfort i jakość. Problemem może okazać się jednak rachunek w salonie... Za podstawową wersję C 180 trzeba zapłacić 125 900 zł. Ceny prezentowanego wariantu C 220 BluTec rozpoczynają się od 163 500 zł. Testowany egzemplarz, wyposażony we wszystko czego dusza pragnie kosztuje natomiast 247 906 zł (z VAT). Sporo…
fot. mat. prasowe
Mercedes C 220 BlueTEC 7G-Tronic - bagażnik
To oczywiście oznacza, że Mercedes musiał stworzyć spory wachlarz finansowy. Osoby zainteresowane kredytem muszą wiedzieć, że czas trwania umowy może trwać od 12 do 72 miesięcy, przy czym raty dostosowywane są indywidualnie. Warto zaznaczyć, że istnieje możliwość utworzenia raty balonowej spłacanej pod koniec okresu kredytowego. Waluta? PLN lub EUR. Dla przedsiębiorców przygotowano leasing od 24 do 60 miesięcy. Wszystkie inne kwestie ustalane są indywidualnie i zależą oczywiście od możliwości leasingobiorcy.
Podsumowanie
Nowa klasa C stawia znak równości między komfortem a dynamiką. Jest dopracowanym, atrakcyjnym samochodem, który wyróżnia się na tle całego segmentu D. Jej największymi zaletami są właściwości jezdne, wysoka jakość wykonania i… wysoka cena. Jeśli jednak jakaś gwiazda jest tania, to oznacza, że… nie jest gwiazdą.
1 2
oprac. : NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Mercedes-Benz C 180 7G-TRONIC PLUS Kombi: długa lista zalet za wysoką cenę
-
Charakterny Mercedes-Benz B 220 7G-DCT 4MATIC
-
Mercedes-Benz Vito Furgon 111 CDI dla firmy dużej i małej
-
Mercedes CLA 250 Sport 4MATIC robi wrażenie
-
Mercedes Citan dla małej firmy
-
Mercedes Klasy B dla ekstrawaganckich
-
Mercedes E63 AMG-S szybszy niż auta sportowe
-
Mercedes CLS 350 BlueTEC 7G-TRONIC PLUS 4MATIC - auto kompletne?
-
Mercedes C250 BlueTec - nieziemski tylko z zewnątrz
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)