eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?

2015-03-27 17:38

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

Rynek samochodów dostawczych rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. W ostatnich latach także i Ford postanowił zaangażować się nieco mocniej w tej klasie poprzez gruntowne odświeżenie gamy modelowej Tourneo. Czy najnowszy model Tourneo Connect ma w sobie więcej cech klasycznej furgonetki, czy może bliżej mu charakterem do bardziej osobowego vana.
W ciągu kilku ostatnich lat Ford gruntownie przebudował swoją ofertę samochodów dostawczo-osobowych. Zaglądając obecnie w katalogi tego producenta w pierwszej chwili bardzo ciężko jest połapać się o co w tym wszystkim chodzi. W końcu mamy całkiem sporo do wyboru: od małego Couriera, aż po klasycznego i potężnego Transita.

W nasze ręce trafił Connect, czyli tak naprawdę model plasujący się gdzieś w środku stawki, w wersji najbardziej osobowej Tourneo i najwyższym możliwym wyposażeniu Titanium. Samochód ten jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: krótkiej, mierzącej 4418 mm, która jest w stanie pomieścić pięciu pasażerów, oraz wersję dłuższą o 400 mm oznaczoną przydomkiem Grand. Dzięki dodatkowym centymetrom jesteśmy w stanie przewieść dwóch pasażerów więcej oraz dostajemy nieco więcej miejsca na bagaże.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - widok z tyłu i boku

Samochód ten jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: krótkiej, mierzącej 4418 mm, która jest w stanie pomieścić pięciu pasażerów, oraz wersję dłuższą o 400 mm oznaczoną przydomkiem Grand.


Myśląc o samochodzie, który powstał na bazie „dostawczaka” rysuje nam się w głowie coś na kształt pudełka z doczepionymi kołami. Nie oczekujemy od niego aby był specjalnie ładny, w końcu aspekt praktyczności jest tutaj na pierwszym miejscu. Jednak Tourneo Connect wydaje się mieć trochę inne podejście. Owszem karoseria jest kwadratowa, jednak styliści postarali się o to aby Ford wyróżniał się designem na tle konkurentów i nie wyglądał tanio.

W oczy rzuca się przede wszystkim całkiem ciekawie narysowana przednia część nadwozia. Znajdziemy w niej charakterystyczny dla Forda sporych rozmiarów grill oraz delikatnie zachodzące na linię boczną reflektory. Dodają one nieco charakteru do całego projektu. Całość sprawia jednak wrażenie bardziej osobowe niż dostawcze.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - wnętrze

Podświetlenie deski rozdzielczej oraz wszystkich przycisków sprawia bardzo dobre wrażenie.


Linia boczna jest już nieco bardziej zbliżona do samochodów dostawczych, choć i tu widać, że projektanci starali się sprytnie zamaskować gabaryty auta. Przydatnym rozwiązaniem, które sprawdzi się podczas codziennego użytkowania samochodu, są odsuwane drzwi tylne. Tył Tourneo Connect jest już bardzo klasyczny. Znajdziemy tutaj długie pionowe światła, które umieszczona w słupkach oraz potężną klapę bagażnika. Dla osób wożących duże przedmioty problemem może okazać się brak (nawet w opcji) podwójnych tylnych drzwi otwieranych na boki.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - widok z boku

Linia boczna jest już nieco bardziej zbliżona do samochodów dostawczych, choć i tu widać, że projektanci starali się sprytnie zamaskować gabaryty auta.


Będąc już przy tyle warto wspomnieć o pojemności bagażnika. Na tym polu Ford nie ma się czego wstydzić. W wariancie 7-osobowym otrzymamy całkiem przyzwoite 322 litry, które powinny wystarczyć nam do spakowania najpotrzebniejszych rzeczy dla wszystkich pasażerów. Przy rozłożonych pięciu fotelach mamy do dyspozycji aż 1000 litrów pojemności. Jeśli zdecydujemy się złożyć kanapę z drugiego rzędu otrzymamy aż 2410 litrów przestrzeni ładunkowej. Dzięki takim wymiarom wewnątrz z powodzeniem zmieścimy europaletę i zostanie nam jeszcze trochę miejsca na załadowanie czegoś więcej.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - bagażnik

W wariancie 7-osobowym otrzymamy całkiem przyzwoite 322 litry, które powinny wystarczyć nam do spakowania najpotrzebniejszych rzeczy dla wszystkich pasażerów.


Jeśli jednak zdecydujemy się zrezygnować z możliwości przewiezienia pasażerów pojawia się pytanie co zrobić z dwoma fotelami trzeciego rzędu oraz kanapą z drugiego rzędu. W większości pojazdów trzeba to wszystko zostawić w domu, jednak Tourneo Connect posiada świetny system chowania foteli, dzięki któremu uzyskamy całkowicie płaską podłogę i nie będziemy musieli rezygnować z ewentualnego transportu ludzi.

 

1 2 3

następna

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: