eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - furgonetka czy van?

2015-03-27 17:38

Przeczytaj także: Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi Titanium - dostawczak dla biznesu


Sama deska rozdzielcza swym projektem przypomina tą, którą możemy znaleźć między innymi w Focusie. I tak jak w przypadku kompaktowego Forda posiada ona niezliczoną ilość przycisków oraz mały i średnio czytelny ekran na szczycie. Materiały użyte do wykończenia całej kabiny są dosyć twarde, jednak sprawiają solidne wrażenie, a ich montaż stoi na wysokim poziomie. Również podświetlenie deski rozdzielczej oraz wszystkich przycisków sprawia bardzo dobre wrażenie. Jedyną wadą jest dosyć niefortunne umieszczenie przycisków do podgrzewania zarówno przedniej jak i tylnej szyby za lewarkiem skrzyni biegów. Trzeba się dosyć mocno nagimnastykować, aby je znaleźć i z nich skorzystać.

Pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca, zwłaszcza na wysokość. Z przodu nie zabraknie także miejsca na szerokość. Dla osób siedzących z tyłu znalazło się naprawdę dużo miejsca na nogi. Dwie dorosłe osoby bez problemu zniosą tu długą podróż, jednak trzem osobom może brakować przestrzeni na wysokości barków. Z praktycznego punktu widzenia dla pasażerów tylnej kanapy przewidziano stoliki w oparciach przednich foteli oraz kilka uchwytów na kubki. Jeśli zaś chodzi o trzeci rząd siedzeń to jest tam zaskakująco dużo miejsca, a system składania foteli drugiego rządu znacznie ułatwia zajmowanie dwóch ostatnich siedzeń. Dodatkowo dwa ostatnie fotele możemy niezależnie przesuwać w przód lub do tyłu jeśli potrzebujemy więcej miejsca na nogi albo na bagaże. Pod względem praktyczności i możliwości aranżacji wnętrza 6 z plusem dla Forda.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - tylne fotele

Dla osób siedzących z tyłu znalazło się naprawdę dużo miejsca na nogi.


Na liście wyposażenia nowego Tourneo znajdziemy wiele pozycji, których nie powstydziłby się nawet samochód kompaktowy. Poza oczywistymi rzeczami jak klimatyzacja czy też radio z Bluetooth-em znajdziemy tu system SYNC z 5-calowym ekranem umieszczonym na szczycie deski rozdzielczej oraz funkcją wzywania pomocy w przypadku zdarzenia drogowego. Dodatkowo możemy zażyczyć sobie wiele elementów umilających nam podróż, między innymi kamerę cofania, czujniki parkowania czy też podgrzewaną przednią szybę.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - przód

W oczy rzuca się przede wszystkim całkiem ciekawie narysowana przednia część nadwozia. Znajdziemy w niej charakterystyczny dla Forda sporych rozmiarów grill oraz delikatnie zachodzące na linię boczną reflektory.


Ford Tourneo Connect bazuje na płycie podłogowej ostatniego C-Maxa i czuć to mocno podczas jazdy. Układ kierowniczy jest precyzyjny, nawet w ciasnych i szybko pokonywanych zakrętach nie mamy poczucia jakbyśmy ciągnęli za sobą przyczepę pełną powietrza. W mieście możemy narzekać na zbyt małą siłę wspomagania, jednak pomimo sporych gabarytów samochodu manewrowanie nim jest znośne. Dodatkowo podczas wciskania się w ciasne miejsca parkingowe sprawę ułatwią nam duże lusterka boczne podzielone na dwie części.

Zawieszenie to świetny kompromis pomiędzy możliwościami ładunkowymi samochodu a komfortem. Nie ma znaczenia czy przewozimy komplet pasażerów, czy do maksimum wykorzystamy możliwości ładunkowe Tourneo. W obu tych przypadkach zawieszenie jest komfortowe i bardzo pewnie wybiera każdą nierówność nie przechylając się zbytnio w zakrętach. Dzięki stosunkowo niskiej pozycji za kierownicą kierowca nie powinien także zbytnio narzekać na przekazywanie wiatru bocznego czy to na układ kierowniczy czy też na pracę całego zawieszenia. Pisząc krótko i zwięźle: inżynierom Forda należą się słowa uznania za układ jezdny tego samochodu.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - silnik

W parze z najmocniejszym silnikiem pracuje manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach i trudno mieć do niej jakiekolwiek zastrzeżenia.


Pod maską testowanego egzemplarza pracuje najmocniejszy diesel w gamie. Silnik ma pojemność 1.6 litra i legitymuje się mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 270 Nm (285 Nm z funkcją overboost). Jednostka ta jest całkiem dynamiczna i elastyczna, choć nie powala na kolana jeśli jednak potraktujemy Tourneo Connect jako samochód osobowy to nie odczujemy ani wagi samochodu ani masy przewożonych ludzi i ich bagażu. Sprawa nieco komplikuje się jeśli Tourneo ma być dla nas pojazdem użytkowym do wożenia cięższego towaru. Silnik traci nieco wigoru i nie zapewnia nam już tak wystarczającej dynamiki jakbyśmy tego oczekiwali.

W parze z najmocniejszym silnikiem pracuje manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach i trudno mieć do niej jakiekolwiek zastrzeżenia. Posiada ona długie przełożenia i nie musimy zbyt często sięgać do lewarka, którego praca jest naprawdę przyjemna. Zaletą wydłużonych biegów jest przede wszystkim komfort podczas dłuższych podróży przy prędkościach autostradowych, ponieważ silnik ma stosunkowo niskie obroty. Dodatkowo przekłada się to na ekonomię. Wadą jest niestety sposób pracy sprzęgła przy ruszaniu. Jeśli chcemy ruszyć to albo pełnym gazem, albo spokojnie mocno nadwyrężając sprzęgło. W innych przypadkach musimy liczyć się z tym, że auto po prostu nam zgaśnie.

fot. mat. prasowe

Ford Tourneo Connect 1.6 TDCI - przednie fotele

Z przodu nie zabraknie także miejsca na szerokość.


Samochód w kształcie kiosku i o podobnych oporach powietrza, który waży niespełna 1600 kilogramów raczej nie może walczyć o dobre wyniki w tabelkach ze spalaniem. Tourne Connect z dieslem pod maską stara się zaprzeczać temu przekonaniu. W trasie spalanie kształtuje się na poziomie 7-8 litrów, w mieście trzeba liczyć się ze spalaniem w granicach 10 litrów. Biorąc pod uwagę gabaryty auta wyniki te zdają się być bardziej niż zadowalające.

oprac. : Jakub Głąb / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: