eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Najmniej i najbardziej awaryjne samochody

Najmniej i najbardziej awaryjne samochody

2010-03-11 10:47

Już po raz kolejny na stronach Internetowej Platformy Motoryzacyjnej mojeauto.pl opublikowany został najnowszy raport awaryjności DEKRA. Raport DEKRA 2010 powstał w oparciu o wyniki ponad 15 milionów przebadanych samochodów w okresie od w okresie od października 2007 do września 2009.

Przeczytaj także: Ranking bezawaryjności samochodów 2008

Tak jak przed rokiem, podstawą do wyliczeń był dwuletni okres badań (październik 2007 – wrzesień 2009), zaś usterki stwierdzone podczas badań nie są już klasyfikowane według wieku samochodów, ale według ich rzeczywistego przebiegu (trzy grupy przebiegu: od 0 do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i powyżej 100 tys. km). Dzięki takiemu zróżnicowaniu raport usterkowości DEKRY unika wcześniejszych, nie odpowiadających rzeczywistości porównań samochodów o bardzo różnym przebiegu. Ponadto, uwzględniono tylko te rodzaje usterek, które odzwierciedlają rzeczywistą jakość techniczną pojazdów, a nie które są następstwem niewłaściwej dbałości o stan pojazdu (np. usterki opon, uszkodzenie lusterek zewnętrznych).

Zwycięzcą najnowszego raportu awaryjności DEKRA 2010 okazał się Opel Corsa D. Aż 97,3 procent przebadanych egzemplarzy tego modelu przez rzeczoznawców tej niemieckiej instytucji nie miało żadnej usterki. Drugie miejsce w łącznym rankingu zajęła najnowsza generacja Audi A4 (97%), a trzecie Mercedes klasa C trzeciej generacji (95,6%). Pierwszą piątkę najmniej awaryjnych modeli uzupełniają Smart Fortwo drugiej generacji (95,3%) oraz Mazda MX-5 (94,7%).

Na drugim końcu listy tym razem znalazł się Fiat Seicento, tylko w 44,6% przebadanych egzemplarzy nie wykryto żadnej usterki. Nieco tylko lepiej wypadł Ford Ka (46,4%) oraz Fiat Barchetta (48%). Najgorszą piątkę najnowszego raportu uzupełniają Fiat Multipla (50,1%) i Renault Twingo (50,2%).

Największy odsetek usterek dotyczył samochodów z kategorii mini/samochody małe (udział 30,6%). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3%), samochodów terenowych (25,9%), samochodów kompaktowych (24,9%) i klasy średniej (24,3%). Znacznie lepiej wypadły samochody sportowe/kabriolety, spośród których tylko co około piąty (21,4%) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego.

Najmniej i najbardziej awaryjne modele poszczególnych segmentach (w nawiasach udział aut bez usterek):

klasa mini/małe
  • Opel Corsa D - 97,3%
  • Smart Fortwo - 95,3%
  • Toyota Yaris - 93,2% (...)
  • Renault Twingo - 50,2%
  • Ford Ka - 46,4%
  • Fiat Seicento - 44,6%

Dokładnie identyczna trójka znajduje się na czele w kategorii modeli o przebiegu do 50 tys. kilometrów. W drugiej kategorii (przebieg 50-100 tys. km) najmniej usterek wykryto w Toyovie Yaris, zaś tuż za nią uplasowały się Renault Clio III oraz Mazda 2. Z kolei wśród modeli o największym przebiegu (100-150 tys. km) najmniej awaryjne okazały się Honda Jazz, Audi A2 oraz Ford Fiesta.
Przeczytaj także: Opel i Renault wadliwe Opel i Renault wadliwe

 

1 2 3

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: