eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo przyciąga wzrok

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo przyciąga wzrok

2013-12-11 14:01

Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style


Technologia

Auto ma nie tylko imponujący wygląd. Pod maską rodzinnego minivana pracował prawie 200-konny diesel z dwoma turbinami. Jednostka 2.0 CDTI biturbo generowała dokładnie 195 KM przy 4000 obrotach oraz 400 Nm. momentu obrotowego od 1750 do 2500 obrotów. To sprawiało, że auto, pomimo automatycznej, 6-biegowej skrzyni był niezwykle dynamiczne i oszczędne zarazem. W trybie miejskim, średnie spalanie wyniosło w naszym teście około 7,4 litra, w trasie 5,5 litra a średnio, 6,4 litra. To nieco więcej, niż deklaruje producent, ale w sumie w granicach „błędu statystycznego”.

Auto w wersji Cosmo jest wyposażone zgodnie z nazwą wersji, czyli kosmicznie. To znaczy, że jest wszystko, absolutnie wszystko, co w dobrze wyposażonym rodzinnym samochodzie być powinno. Wyliczanie systemów jakie Opel do auta „wkomponował” w moje opinii mija się z celem. Jeżeli więc jakiś system wpadnie nam akurat do głowy to odpowiedź na pytanie, czy jest w testowej Zafirze Sports Tourer brzmi: tak.

Wrażenia z jazdy

Zafirą jeździ się tak, jak każdym dużym Oplem. Auto jest twarde, za to idealnie trzyma się drogi i perfekcyjnie reaguje na polecenia kierowcy. Podwozie opiera się na rozwiązaniach znanych z Opla Insignii. Przednią oś oparto na kolumnach MacPhersona, wahaczach poprzecznych i stabilizatorze poprzecznym. Tylna, to trochę stare, a trochę nowe, czyli połączenie belki zespolonej z drążkiem Watta (często spotykany autach sportowych). Taki system zapewnia z jednej strony stabilność, a z drugiej niezły komfort jazdy.

fot. mat. prasowe

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo - tył auta

Tył Zafiry Sports Tourer, w każdym razie w mojej opinii, bardzo przypomina Forda S-Maxa.


Dodatkowo, testową Zafirę wyposażono w system FlexRide. Odpowiada on za charakterystykę tłumienia amortyzatorów. Układ automatycznie dopasowuje charakterystykę pracy zawieszenia do warunków drogowych, prędkości, zakrętów, czy stylu prowadzenia. Kierowca ma do wyboru układ komfortowy "Tour" lub dynamiczny "Sport". W przypadku tego drugiego, zmienia się nie tylko układ jezdny, ale także… podświetlanie wskaźników.

Ogólna ocena właściwości trakcyjnych Zafiry Sports Tourer jest… celująca. Duże auto o charakterystyce prowadzenia hatchbacka. Taki Misz-masz zdarza się niestety nieczęsto…

Okiem przedsiębiorcy

Opel Zafira Sports Tourer kosztuje, bez rabatów, od 85 250 do 123 650 zł. Zakup sfinansujemy przez kredyt lub leasing.

Opel proponuje najdłuższy na rynku leasing pojazdów osobowych i dostawczych, do nawet 84 miesięcy. Opłata wstępna wynosi od 1% do 50%. Leasing na start jest skierowany do przedsiębiorców, którzy rozpoczynają działalność. Wpłatę początkową i raty w całości można wliczyć w koszty uzyskania przychodu. Harmonogram spłat rat leasingowych dostosowany jest do potrzeb przedsiębiorstwa. W ramach leasingu dostępne są raty równe, degresywne oraz sezonowe. Klient otrzymuje zarejestrowane i ubezpieczone auto.

fot. mat. prasowe

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Biturbo Cosmo - widok z boku

Zafira Sports Tourer mierzy 4685 mm długości, 1884 mm szerokości, 1685 mm wysokości.


Z kolei Lekki leasing 0%-„Profesja” to specjalna oferta Masterlease skierowana do przedstawicieli wolnych zawodów, którzy prowadzą działalność gospodarczą nie krócej niż 6 miesięcy (do osób fizycznych, spółek partnerskich i cywilnych). Lekki leasing to 0% opłaty wstępnej, serwis mechaniczny w ramach raty leasingowej, koordynacja likwidacji szkód komunikacyjnych, przeglądy okresowe w Autoryzowanych Serwisach Opla i całodobowa pomoc Centrum Technicznego. Umowa podpisywana jest na okres od 24 do 60 miesięcy z różnymi opcjami zakończenia. Inną formą jest tzw. Opel Kredyt realizowany we współpracy z Getin Bankiem

Podsumowanie
Zafira Sports Tourer to jeden z największych na rynku tzw. minivanów kompaktowych. Zapewnia spory komfort podróżowania i więcej niż sporo miejsca dla pasażerów jak i bagażu. Cenowo nie odbiega od konkurencji. W odróżnieniu jednak od większości aut tej klasy, wygląda zdecydowanie lepiej.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: