eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Bardzo stylowy Opel Adam

Bardzo stylowy Opel Adam

2014-08-22 13:44

Bardzo stylowy Opel Adam

Opel Adam © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (24)

W segmencie miejskich maluchów panuje duży tłok. Nie zniechęciło to włodarzy Opla, czyli GM ( General Motors) do wystawienia do walki o portfele klientów modelu Adam. Właśnie ten model testowaliśmy przez ostatnie kilka dni.

Przeczytaj także: Opel Adam 1.4 Ecotec Glam idealny w mieście

Polski jak Opel…

Dotychczas modele Opla były klasycznymi autami, dlatego Astra i Corsa są jednymi z najpopularniejszych aut dla przedstawiecieli handlowych, Insigniami jeździ kadra wyższego szczebla, nielubiana przez każdego kierowcę „Drogówka ” oraz wyżsi rangą żołnierze Wojska Polskiego. Wydawałoby się, że jest to dość pokaźna grupa klientów i że project management powinien się skupić na ich utrzymaniu. Jak widać to pierwsze nie przeszkodziło snuć planów zajęcia przyczółka w kolejnym segmencie aut. Według mnie koligację Adama z Oplem wskazują poza znaczkiem marki bardzo charakterystyczne światła LDE, które możemy zobaczyć między innymi w modelach Insignia i Mokka.

fot. mat. prasowe

Opel Adam - przód

Koligację Adama z Oplem wskazują poza znaczkiem marki bardzo charakterystyczne światła LDE, które możemy zobaczyć między innymi w modelach Insignia i Mokka.


Styl, styl, styl…

Projektanci Opla stworzyli bardzo ciekawie wyglądające auto, dzięki fajnej stylistyce Adam jest zauważalny na drodze. Po polskich miastach nie jeździ zbyt wiele egzemplarzy tego modelu, ale śmiem twierdzić, że takie było założenie. Nie jest to najtańsze auto w segmencie. Ceną o klienta walczy Forda sprzedając model Ka - jak dla mnie niemal po kosztach. Najpopularniejszym konkurentem jest Fiat 500. Do tego modelu włoskiego koncernu przyrównałbym właśnie Adama. Na początku budził we mnie mieszane uczucia, może dlatego, że uważam go za auto typowe dla kobiet. Nadrobił dużo pozytywnym odbiorem na każdych światłach czy podczas parkowania. Miłe było to, że budził uśmiech na buzi przechodniów. Nie wiem ile w tym udziału koloru, a ile stylizacji. Szanse dzielę 50/50. Testowany egzemplarz był żółty i posiadał kilka chromowanych wstawek. Zaczynając od świateł, poprzez listwę podkreślającą linie nadwozia po dynamiczne wstawki na felgach. Kolor żółty jest jednym z wielu, a swojego Adama możemy skonfigurować na wiele sposobów. Możemy wybrać wśród różnych wariantów lakieru, tapicerki, felg czy nawet dachu! Dla dobrej zabawy i sprawdzenia zapraszam na stronę internetową Opla. Jak standardowego faceta zaczęła od wariantów zaczęła boleć mnie głowa. Z pewnością jest to raj dla kobiet. Enjoy!

fot. mat. prasowe

Opel Adam - widok z tyłu i boku

Adam jak przystało na auto segmentu A parkuje się bardzo dobrze.


fot. mat. prasowe

Opel Adam - kierownica

W środku również możemy wiele spersonalizować, mój model zarówno na zewnątrz jak i w środku był żółty. Mówimy tutaj o wielu wstawkach, od przeszyć na siedzeniach po plastiki na desce rozdzielczej, obszycie kierownicy czy drążka do zmiany biegów.


Yellow Interior

W środku również możemy wiele spersonalizować, mój model zarówno na zewnątrz jak i w środku był żółty. Mówimy tutaj o wielu wstawkach, od przeszyć na siedzeniach po plastiki na desce rozdzielczej, obszycie kierownicy czy drążka do zmiany biegów. Wnętrze Adama różni się od środka pozostałych modeli. Tutaj liczy się design. Klient ma czuć się w aucie wyjątkowo, żeby stojąc w miejskich korkach nie mieszać się z szarością dnia codziennego. WYRÓŻNIAĆ SIĘ.- to powinno być motto designerów aut w tym segmencie. Na to stawiają projektanci Opla. Dobra decyzja.

fot. mat. prasowe

Opel Adam - przednie fotele

Wnętrze Adama różni się od środka pozostałych modeli. Tutaj liczy się design. Klient ma czuć się w aucie wyjątkowo, żeby stojąc w miejskich korkach nie mieszać się z szarością dnia codziennego.


Trochę liczb

Celowo najwięcej wspomniałem o stylistyce. Na pozostałych polach auto prezentuje się poprawnie. Jest dość ciężkie, bo 1200kg jak na auto tego segmentu to naprawdę dużo. Z tego co pamiętam to jedna z generacji Corsy ważyła mniej niż 900kg. Skąd ta waga? Wersja testowa ma pod maską silnik 1.4 100KM, przyspiesza do od 0-100 km w 11,5 sekundy. Samochód nie jest demonem prędkości, ale przecież mówimy o aucie miejskim. Zastanawiam się jak sprawują się pozostałe silniki benzynowe 1.2 70KM oraz 1.4 87 KM. Teraz kilka słów o spalaniu. W mieście 1.4 100 KM spaliło 8,1l/100km a poza miastem 5,9l/100km. Wynik średni 7l nie oszałamia, ale jak na taką wagę auta… Jeszcze jedna cenna informacja w modelu montowane są wyłącznie silniki benzynowe.

fot. mat. prasowe

Opel Adam - silnik

Wersja testowa ma pod maską silnik 1.4 100KM, przyspiesza do od 0-100 km w 11,5 sekundy. Samochód nie jest demonem prędkości, ale przecież mówimy o aucie miejskim.


Poniżej cennik w zależności od wariantu silnika i wersji wyposażenia.

fot. mat. prasowe

Cennik w zależności od wariantu silnika i wersji wyposażenia

Najtańsza wersja Adama kosztuje 42 900 złotych

 

1 2

następna

oprac. : Łukasz Piwowar / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Więcej na ten temat: Opel Adam, Opel, samochody, auta, testy samochodów

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: