eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Corolla 1.6 Premium - auto bezawaryjne

Toyota Corolla 1.6 Premium - auto bezawaryjne

2014-01-31 13:23

Przeczytaj także: Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige


Dwa łyki arytmetyki

Jak już wspomnieliśmy, Toyota Corolla to klasyczny sedan segmentu C. Najnowsza generacja jest o 8 cm dłuższa i 1,5 cm szersza od poprzedniczki. Auto mierzy 4620 mm długości, 1775 mm szerokości i 1465 mm wysokości. Rozstaw osi zwiększył się w porównaniu do poprzedniczki o 100 mm (z 2600 do 2700 mm). Ten wymiar potwierdza lepiej niż niezłą pojemność kabiny pasażerskiej. Masa własna auta to około 1300 kg.

Ładowność bagażnika auta wynosi nie rekordowe, ale akceptowalne 452 litry. Niestety, jak to u Toyoty bywa, przestrzeń bagażową ograniczają wchodzące do środka zawiasy.

Technologia

Testowe auto napędzał wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra. W naszej opinii, to najrozsądniejszy wybór w gamie benzynowych motorów Corolli. Jednostka zapewnia naprawdę przyzwoite osiągi. Trzeba wszak pamiętać o tym, że ten motor lubi wysokie obroty. Poniżej 4 tys. niewiele da się z auta wycisnąć. Maksymalna moc – 132 KM – jest osiągalna przy 6400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 160 Nm – przy 4400 obr./min. Wprawdzie manualna, 6-przełożeniowa skrzynia biegów bardzo pomaga w optymalnym wykorzystaniu w sumie niemałej mocy, ale dla dynamicznej jazdy trzeba lewarkiem trochę „powachlować”. Opcją oczywiście jest automatyczna, bezstopniowa skrzynia Valvematic S. Tu jednak sporym problemem może być wyraźnie wyższe spalanie.

fot. mat. prasowe

Toyota Corolla 1.6 Premium - tył auta

Z tyłu duże lampy zachodzące na zderzaki i klapę bagażnika, trochę chromu i masywny zderzak – klasyka w najlepszym wydaniu.


A propos, spalanie. Producent deklaruje, że auto konsumuje 8 litrów etyliny w ruchu miejskim, niespełna 5 litrów w trasie i 6 litrów średnio. No cóż, nam nie udało się nawet zbliżyć do tych danych. A trasie auto bezwstydnie zasysało około 6,4 litra, a średnia sporo przekroczyła deklarowane przez producenta 6 litrów. Konkretnie, w przypadku naszego testu średnie spalanie wyniosło około 7,2 litra. Na pewno do wyższego niż zadeklarowane apetytu auta na etylinę przyczyniła się bardzo ostra zima. Mrozy przekraczały 18 stopni poniżej zera, ale może gdyby choć niewielka turbinka…

Wrażenia z jazdy

Toyota Corolla prowadzi się tak, jak… sedan od Toyoty. Czyli bez większych uwag. Wprawdzie fotele nie zapewniają zbyt pewnego trzymania bocznego, ale to bardziej rodzinny sedan niż auto sportowe.

Zawieszenie zestrojono miękko, a nawet komfortowo w celu zapewnienia jak najwyższej wygody podróżowania. Zawieszeniu trzeba oddać to, że pracuje cicho, nawet podczas tłumienia dużych niedoskonałości nawierzchni. W ogóle do kabiny Corolli nie docierają prawie żadne dźwięki z zewnątrz.

W zakrętach, pomimo tej „komfortowości”, auto spisuje się zadowalająco. Przed ostrzejszymi łukami radzimy jednak zdjąć nogę z gazu. Ale, to w zasadzie powinno być standardowym zachowaniem przed każdym z zakrętów, każdym autem…

fot. mat. prasowe

Toyota Corolla 1.6 Premium - widok z boku

Toyota Corolla prowadzi się tak, jak… sedan od Toyoty. Czyli bez większych uwag. Wprawdzie fotele nie zapewniają zbyt pewnego trzymania bocznego, ale to bardziej rodzinny sedan niż auto sportowe.


Okiem przedsiębiorcy

Toyota z racji swojej legendarnej niezawodności cieszy się sporym powodzeniem wśród przedsiębiorców. Auto jest bowiem bezusterkowe, a do zakupu dodatkowo zachęcają też pojemność auta i… cena. Najtańszy model Corolli kosztuje około 63 tysięcy. Najdroższy, nieznacznie poniżej 90. Oczywiście, bez opcji dodatkowych. Auto testowe, kosztowało standardowo 85 tys. plus opcje, czyli w sumie około 90 tys.

Producent zapewnia Corolli 3-letnią gwarancję (lub do 100 tys. kilometrów), którą można przedłużyć o dodatkowe 2 lata. 3-letnią ochroną objęta jest też powłoka lakiernicza a 12-letnią – perforacja nadwozia.

Finansowanie zapewnia Toyota Bank. Obecnie, Toyota proponuje trzy formy „pozyskania” auta: kredyt, leasing (w tym konsumencki) i najem długoterminowy, który zyskuje coraz większą popularność. Oferty dostosowywane są bardzo indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach Toyoty.

Podsumowanie
Czy auto jest rozsądną alternatywa dla Avesisa? Hmm, chyba nie do końca. Jest wprawdzie niewiele mniejsza, za to gama silników nie powala. Benzynowe jednostki o mocach 99 i 132 KM benzyniaki oraz 90-konny diesel to zbyt mało jak na wolumenową Toyotę. W sumie jednak, jeżeli nie zależy nam na specjalnych osiągach, auto na pewno spełni nasze oczekiwania. Szczególnie, że poza standardowymi wizytami w serwisie w okresie gwarancji, nie będziemy musieli pojawiać się tam zbyt często. Jeżeli w ogóle…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Toyota Corolla 1.6 Premium - auto bezawaryjne

    press_3 / 2014-05-30 15:15:11

    corolla to po prostu klasyczne, ktore jest gwarancją tego, że latami nie popsuje się w nim nic. i to pewnie przekłada się na to, że corolla króluje na naszych drogach. Zakup na lata. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: