eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - sport czy przestrzeń?

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - sport czy przestrzeń?

2014-01-30 13:23

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - sport czy przestrzeń?

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (22)

Historia modelu A3 sięga roku 1996, a jej pięciodrzwiowej odmiany zwanej prosto Sportback roku 1999. My kilkanaście lat później testujemy kolejną generację tego modelu. Z założenia ma być to auto większe niż podstawowe A3, ale czy coś oprócz nazwy nawiązuje również do sportowych A5 i A7?

Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic

Nowy Sportback ma być pięciodrzwiowym hatchbackiem ze sportowym zacięciem. W tej generacji nie wygląda on jednak jak duże kombi różniące się znacznie od zwykłego A3. Najlepiej świadczy o tym sama stylistyka samochodu, ponieważ wąski, przeszklony słupek C, spojler oraz lusterka na drzwiach nadają agresywności, a znane ze wszystkich modeli: wyrzeźbiony grill oraz lekko klinowate światła wraz z diodami LED przypominające brwi, podkreślają elegancję i prestiż auta. Ciekawostką jest to, że układ szkła do reszty nadwozia układa się w skali 1/3, tak jak w każdym nowym Audi. Zgodnie ze sportowymi trendami auto również przeżyło lekkie odchudzanie, ponieważ prawie każdy rodzaj A3 jest lżejszy o 90 kg. Dlatego też nasze testowe Audi pokryte czerwonym lakierem wyglądało dość elegancko i dostojnie. Niestety ciężko je odróżnić od zwykłego A3.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - przód auta

Zgodnie ze sportowymi trendami auto również przeżyło lekkie odchudzanie, ponieważ prawie każdy rodzaj A3 jest lżejszy o 90 kg.


Wnętrze oraz wyposażenie samochodu jest bardzo bogate jak na samochód tej klasy, ale zbyt klasyczne. Wiele zależy jednak od wybranej wersji oraz dodatkowych opcji, ponieważ może zmieniać ono swoje kolory, siedzenia, czy wygląd konsoli centralnej. Bazowo jest to ciemne wnętrze z dobrej jakości plastików, które nie trzeszczą i są przyjemne w dotyku. Audi nie zapomniało jednak o sportowym zacięciu, ponieważ wnętrze przecina wszędobylskie aluminium, fotele z alcantarą oraz ścięta kierownica, za którą czają się czytelne zegary wyglądające fantastycznie. Gorzej natomiast jeśli przy zawracaniu albo mocnym skręcie zacznie brakować Ci tej części kierownicy. Jak dla mnie wnętrze mogłoby być bardziej szalone, ale nie zapominajmy, że to przecież niemiecka szkoła, więc ergonomia stoi na pierwszym miejscu.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - wnętrze

Wnętrze oraz wyposażenie samochodu jest bardzo bogate jak na samochód tej klasy, ale zbyt klasyczne.


Sporback jest też bardziej „do życia” dzięki temu, że w A3 jest 380 litrowy bagażnik, który urósł o 15 litrów (po złożeniu jest to 1220l) oraz dość sporo miejsca, zarówno z przodu i z tyłu. To dość dobry wynik jak na auta tej klasy, które czasem służą całym rodzinom. Możliwe jest to dzięki dłuższemu i szerszemu nadwoziu niż poprzednik (4310mm i 2636 mm). Wygodne rozwiązania jak składana tylna kanapa lub 2 pozycje podłogi w bagażniku oraz dodatkowe światła i zaczepy ułatwiają codzienne korzystanie.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - zegary

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium posiada czytelne zegary wyglądające fantastycznie.


Opisując wnętrze nie sposób pominąć najnowszych wynalazków, w które Audi wyposażyło naszego testowego Sportbacka. Niestety windują one cenę o niemałe kwoty, ale są bardzo ciekawe. Przykładowo Audi Connect, który to wykorzystując kartę SIM daję nam dostęp do Internetu w czasie jazdy wraz z jego dobrodziejstwami jakimi jest Facebook, Twitter, informacja PKP, lotnicza i wiele innych. Samochód wykorzystując technologię UMTS (już niedługo LTE) może służyć wówczas jako Hot Spot dla innych urządzeń. Te magiczne funkcje wyświetlane będą na wysuwanym, płaskim jak smartphone, ekranie o wysokiej rozdzielczości 800x600. System MMI oferuje ciekawe rozwiązanie nawigacji ze zdjęć. Wystarczy, że zrobisz fotkę jakiemuś ciekawemu miejscu, oznaczysz je geotagiem, wgrasz do samochodu poprzez kabel lub stronę myAudi.de i możesz spokojnie jednym kliknięciem tam się skierować. Wszystko oczywiście w języku polskim, a to jeszcze nie koniec! Zapewne często korzystasz z telefonu komórkowego. Dzięki Audi Phone Box, możesz używać antenę samochodową zwiększającej zasięg, a funkcja odczytywania i pisania smsów oszczędzi niebezpieczeństw podczas podrózy. Testując samochód korzystałem z tych ułatwień i Audi A3 Sportback niezbyt słuchało moich komend, aczkolwiek może to po prostu wina mojego głosu. Brawa natomiast za sterowanie tymi systemami, ponieważ „Touchwill” jest fenomenalny. Skróty przycisków „enter” i „back” przyśpieszają pracę, a czułość pokrętła jest odpowiednia. Dodam jeszcze, że można po nim rysować literki, które tym razem Audi rozumie doskonale.

fot. mat. prasowe

Audi A3 Sportback 1.8 TFSI Ambiente S-tronic - przednie fotele

Audi nie zapomniało jednak o sportowym zacięciu, ponieważ wnętrze przecina wszędobylskie aluminium, fotele z alcantarą oraz ścięta kierownica, za którą czają się czytelne zegary wyglądające fantastycznie.


 

1 2

następna

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: