eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Citroen C-Elysee 1.2 VTi Seduction - tani, a dobry?

Citroen C-Elysee 1.2 VTi Seduction - tani, a dobry?

2014-02-24 12:04

Przeczytaj także: Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic


Zastanawiacie się pewnie czy ta przestrzeń porusza się w miarę żwawo. No cóż, 72-konny, benzynowy silnik o pojemności 1,2 radzi sobie dobrze, nawet gdy ta przestrzeń jest całkowicie zapełniona. Oczywiście określenie dobrze nie oznacza sportowych emocji i pisku opon spod świateł. Dynamiczna jazda wymaga ponad 3 tysięcy obrotów na minutę, więc wyprzedzanie należy odpowiednio planować. Nie zachęcam do jazdy powyżej 130 km/h, ponieważ hałas przedostający się do kabiny to pikuś w porównaniu z kawałkami dubstepu. Ponadto podnosi to znacząco spalanie, ale o tym później.

fot. mat. prasowe

Citroen C-Elysee 1.2 VTi Seduction - silnik

72-konny, benzynowy silnik o pojemności 1,2 radzi sobie dobrze, nawet gdy ta przestrzeń jest całkowicie zapełniona.


Przeniesieniem mocy na koła rozporządza pięciobiegowa, manualna skrzynia biegów. Działa ona przeciętnie i nie ułatwia jazdy z wyższymi prędkościami. Na szczęście wielką zaletą Citroena C-Elysee jest sposób tłumienia nierówności. Koła oraz zawieszenie wyłapują każde braki w drodze ze stoickim spokojem, przekazując na pasażerów tylko ułamek drgań. Jest to świetna wiadomość dla polskich klientów, którym to auto może przypasować choćby z tego względu. Jeśli chodzi o układ kierowniczy nie mam nic do zarzucenia, ale również nie mam czego pochwalić.

Okiem przedsiębiorcy

W tym aspekcie patrząc w cennik Citroena C-Elysee jest na czym zawiesić oko. Najtańsza wersja kosztuje naprawdę niewiele – 40 tysięcy złotych (trzycylindrowy silnik i podstawowa wersja wyposażenia). Nasz egzemplarz w wyposażeniu Seduction oraz z kilkoma dodatkami kosztował ponad 50 tysięcy złotych. Nadal jest to dobra kwota jak za tak spory samochód. Ponadto silnik 1,2 VTi pobiera śladowe ilości paliwa – około 5 litrów w trasie i 7 litrów w mieście.

fot. mat. prasowe

Citroen C-Elysee 1.2 VTi Seduction - przód

Auto wygląda przeciętnie i nie zachwyca. To skromny samochód, lecz zarysowany bardziej drapieżnie niż brat z pod znaku lwa.


Francuzi stworzyli ciekawą i tanią alternatywę dla budżetowych marek, a także nowy samochód w cenie auta używanego. Citroen C-Elysee prezentuje niezłą jakość i sporą przestrzeń w stosunku do kwoty jaką trzeba na niego wysupłać. To porządna propozycja dla rodzin, które nie chcą mieć problemów z samochodem, a ich budżet jest ograniczony lub przeznaczony na ważniejsze wydatki niż potrzeby motoryzacyjne. Odpowiadając więc na pytanie postawione w tytule testu: Citroen C-Elysse to faktycznie tani i dobry samochód, a testowa konfiguracja jest również dość racjonalna.

fot. mat. prasowe

Citroen C-Elysee 1.2 VTi Seduction - tył

Jeśli chodzi o tył samochodu, to bagażnik wygląda dość napompowano i niezbyt pięknie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: