Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet ciekawie wygląda i dobrze jeździ
2014-02-21 10:46
Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet - przód © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Fiat 500L Trekking dla hipsterów z gór?
Z zewnątrz…500L jest dla Fiata tym, czym Countryman dla Mini. Styliści pobawili się konwencją i zrobili z miejskiego malucha urocze, rodzinne jeździdełko z nieco lepszymi właściwościami terenowymi. W 500L brakowało napędu 4x4. Dlatego powstał Trekking, który wprawdzie... też napędu na obie osie nie ma, ale posiada za to system Traction+ zwiększający możliwości samochodu na drodze o luźnej nawierzchni. W razie konieczności elektronika tak rozdzieli napęd między koła przedniej osi, by więcej siły napędowej trafiło do tego o lepszej przyczepności.
Czym ta wersja różni się od konwencjonalnej „Elki”? W sumie, poza systemem Traction+ kilkoma detalami stylistycznymi podkreślającymi właśnie ową „terenowość”. Nowym albo raczej wystylizowanym od nowa elementem przodu auta jest masywna, dolna część grilla i dodatkowe wloty powietrza pod halogenami. Z tyłu zaś, osłona przypominająca nieco dyfuzor. No i 15 mm więcej w prześwicie. Wszak auto ma terenowy look… Poza tym, Trekking niczym nie rożni się od „zwykłego 500L”.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet
… i w środku
We wnętrzu Trekking nie różni się niczym od konwencjonalnego 500L. Tablica, panel środkowy czy fotele - identyczne jak w zwykłej wersji. Dokładnie tyle samo miejsca, tylko przez większy prześwit, bardziej trzeba zadzierać nogę żeby wejść do środka.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet - wnętrze
Fiat proponuje do Trekkinga nowe tapicerki w stylu „high-tech", urozmaicone wstawkami z ekologicznej skóry. Do wyboru, dwa zestawy tkanin – grafitowa ze wstawkami brązowymi z ekoskóry (styl „terenowy") albo czarna tapicerka z białymi wstawkami – styl „miejski".
fot. mat. prasowe
Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet - przednie fotele
Dwa łyki arytmetyki
500L Trekking, podobnie jak jego mniej „offroadowy” kuzyn to spore auto segmentu B. Jest większy i cięższy od całej konkurencji. Masa własna auta to 1365 kg. Wymiary? 4270 mm długości, 1800 mm szerokości i 1679 mm wysokości. To, i mierzący ponad 2,5 metra rozstaw osi (dokładnie rzecz ujmując, 2612 mm) sprawia, że możemy o tym aucie pisać jak o segmencie B Plus. W segmencie samochodów miejskich nie ma też auta o równie pojemnym, bo mierzącym aż 400 litrów bagażniku. Ten sam bagażnik, po złożeniu tylnych foteli można powiększyć do 1310 litrów.
fot. mat. prasowe
Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet - bagażnik
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Nietuzinkowy Fiat 500L 0.9 TwinAir Lounge
-
Ekstrawagancki Fiat 500L Living 1.6 M-Jet
-
Fiat 500L 1,3 MultiJet Lounge
-
Fiat 500L Trekking 1.6 MultiJet 120 KM - dobry kompan, choć mało w nim emocji
-
Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge to prawdziwie włoska robota
-
Fiat Panda Cross 1.3 MultiJet - mały, ale twardziel
-
Fiat Fiorino 1.3 MultiJet Adventure, mały lecz pojemny
-
Fiat Freemont 2.0 Multijet II AWD AT Lounge sprawdzi się na długich dystansach
-
Fiat Panda 4X4 1.3 Multijet idealny do miejskiej dżungli
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)