Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium ulubieńcem flot
2014-04-15 13:59
Przeczytaj także: Ford Focus ST
Czy auto jest oszczędne? W mojej opinii tak, ale… Według producenta konsumuje około 5 litrów etyliny na trasie, około 7,7 litra w mieście i 6 litrów średnio. W teście uzyskaliśmy wyniki o równo 1 litr wyższe. To dużo czy mało? No cóż, na to pytanie odpowiem tak: to kwestia naszych motoryzacyjnych doświadczeń. Jeżeli do Focusa przesiadamy się ze Smarta, to… sporo. Jeśli jednak z auta ze starej generacji dwulitrowym „benzyniakiem” to… bardzo mało.
fot. mat. prasowe
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - widok z boku
Wrażenia z jazdy
Focus to jedno z najlepiej prowadzących się aut w swoim segmencie. Układ kierowniczy, mimo zmiany wspomagania na elektryczne nadal jest perfekcyjny. Zawieszenie? Komfortowe i sprężyste, ale także twarde gdy trzeba. Nawet nie bliskie ideału, tylko wprost idealne! Ten fakt podkreślają nie tylko „zwykli” użytkownicy, ale i fachowcy z branży. Na pochwałę zasługuje również elastyczny silnik, który świetnie współpracuje ze skrzynią biegów. Trudno mieć także zastrzeżenia do zachowania auta w warunkach miejskich. Widoczność na wszystkie strony jest bardzo dobra, a zwrotność nie budzi żadnych zastrzeżeń - nawet niepewny kierowca będzie w stanie bezproblemowo zaparkować.
Okiem przedsiębiorcy
Testowane auto jest dość zaawansowane technologicznie, dlatego jego cena nie jest najniższa. Wersja podstawowa Focusa Kombi z silnikiem 1,6 Ecoboost kosztuje około 78 tys. złotych. W wersji wyposażenia Titanium, prawie 87 tysięcy. To sporo, ale wyniki sprzedaży potwierdzają, że warto.
fot. mat. prasowe
Ford Focus Kombi 1.6 EcoBoost Titanium - tył auta
Ford zapewnia możliwość zakupu samochodu na kredyt lub leasing za pośrednictwem swojego banku. Kredyt to możliwość zakupu auta na raty, w zależności od potrzeb i możliwości, od 12 do 60 miesięcy. Preferowany jest zakup przy minimalnym, 10-procentowym wkładzie własnym. Istnieje jednak możliwość skredytowania 100 % wartości auta. W przypadku leasingu, opłata wstępna wynosi od 10 do 45%. Okres trwania leasingu, od 24 do 60 miesięcy.
Podsumowanie
Focus Kombi to najbardziej rodzinny, ale też najbardziej… flotowy model marki. Zapewnia sporą praktyczność i równie spory komfort podróżowania. Na początku użytkowania denerwuje nieco zbyt obfity w przyciski i przełączniki kokpit. Wszystko jednak gustownie poskładano. Przyznaje, ilość „plusów dodatnich” w przypadku testowanego Forda jest naprawdę duża. Pewnie dlatego, i ze względu na lepiej niż dobry stosunek ceny do jakości jest ulubieńcem flot. Czas więc, żeby trafił też i pod prywatne „strzechy”.
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Ford Focus Kombi 2.0 EcoBlue A8 Active
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
-
Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG vs. Ford Focus ST 2.0 TDCi
-
Mocno odświeżony Ford Focus 1.5 EcoBoost Titanium
-
Ford Focus Ecoboost na czwórkę z plusem
-
Ford Focus Kombi vs Honda Civic Tourer - szybciej, czy więcej?
-
Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend
-
Ford Focus ST Performance o sportowym charakterze
-
Ford F-150 Lightning, czyli design, osiągi i inność
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)