eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet żadnej pracy się nie boi

Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet żadnej pracy się nie boi

2014-04-14 11:11

Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet żadnej pracy się nie boi

Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Wiem, wiem, tytuł brzmi jak slogan reklamowy. Ale to nie jest kryptoreklama czy truizm. Po prostu, Fiat jest liderem sprzedaży aut, że tak je nazwę, użytkowych. A biznes, najpoważniejszy nabywca takich pojazdów, najlepiej weryfikuje slogany reklamowe. Fiat Professional taka weryfikację przeszedł. Poprawki nie było...

Przeczytaj także: Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet

Z zewnątrz…

Fiat zapowiada jeszcze w tym roku nowe Doblo. Auto pojawi się w ofercie dealerów jeszcze tej jesieni. Póki co, na rynku króluje niepodzielnie Doblo II generacji. My tym razem testowaliśmy jego największa wersję – XL. Auto, w skrócie rzecz ujmując, powstało jako połączenie wydłużonej wersji Doblo Maxi i tej z podwyższonym dachem. Że skrzyżowanie jeża z wężem? Nic z tych rzeczy. Wbrew pozorom, tak „rozdmuchane” auto wcale nie wygląda źle. Podwyższony dach nie sprawia wrażenia, „ciała obcego”. A dzięki temu zabiegowi, średniemu dostawczakowi z gamy Fiata niewiele brakuje do najmniejszego Ducato. Ze swoistej operacji plastycznej wyszedł nie Frankenstein, tylko całkiem zgrabny, bardziej niż bardzo pojemny pojazd.

fot. mat. prasowe

Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - widok z boku

Auto powstało jako połączenie wydłużonej wersji Doblo Maxi i tej z podwyższonym dachem.


Nadwozie jest oczywiście typowe, bo w takich autach nic lepszego wymyślić się nie da. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera, za nią gródź i ponad pięć metrów sześciennych pojemności ładunkowej. Dostęp? Na dwa sposoby. Pierwszy to drzwi przesuwne z prawej strony auta – dzięki nim można wypakować to, co znalazło się bliżej grodzi. Druga opcja to tylne drzwi główne, wielkie niczym wierzeje od stodoły.

… i w środku

Przestrzeń pasażerska jest co najmniej zadowalająca. I to zarówno pod względem jakości wykonania jak i walorów praktycznych. Wszystko, co pomaga kierowcy umieszczono „na miejscu”, ergonomiczne i przewidywalnie. Nie mogło zabraknąć także schowków pozwalających na odpowiednie rozmieszczanie, a czasem skrzętne poukrywanie tego, co niezbędne nawet w dłuższej drodze.

fot. mat. prasowe

Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - wnętrze

Wszystko, co pomaga kierowcy umieszczono „na miejscu”, ergonomiczne i przewidywalnie.


Pozytywnie zaskakuje jakość użytych do wykończenia kabiny materiałów. Nie znajdziemy we wnętrzu tandetnego niczym w chińskich tabletach plastiku czy okropnych i niemiłych w dotyku materiałów tapicerskich. Jest nawet miękka, wytłaczana masa plastyczna wokół zegarów!

fot. mat. prasowe

Fiat Doblo Cargo XL 1.6 MultiJet - przestrzeń ładunkowa

Wysokość przedziału ładunkowego wynosi 1550 mm, jego szerokość od 1518 do 1714 mm, a długość od 2170 do 3400 mm (ze złożonym przednim fotelem). Ładowność całkowita Doblo Cargo XL to dokładnie 1000 kg. Bardzo


Doblo Cargo XL to jednak głównie przedział bagażowy. Auto, zgodnie z nazwa jest XL. Za grodzią kabiny pasażerskiej mamy do dyspozycji aż 5,4 metra sześciennego na tzw. cargo! Wysokość przedziału ładunkowego wynosi 1550 mm, jego szerokość od 1518 do 1714 mm, a długość od 2170 do 3400 mm (ze złożonym przednim fotelem). Ładowność całkowita Doblo Cargo XL to dokładnie 1000 kg. Bardzo ważny ze względu na walory użytkowe jest niski próg załadunku – 545 mm. Auto samo w sobie ma 4740 mm długości, 1832 mm szerokości i 2125 mm wysokości. Rozstaw osi to aż 3105 mm.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: