eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › BMW 330d xDrive Touring

BMW 330d xDrive Touring

2014-07-15 00:20

Przeczytaj także: Ekskluzywne BMW 320d xDrive Gran Turismo


Wrażenia z jazdy

Stateczne, rodzinne kombi o konserwatywnym charakterze? To nie ten adres! BMW 330d Touring prowadzi się tak, jak… chce tego kierowca. Układ kierowniczy działa wzorowo, co w połączeniu ze świetnie zestrojonym zawieszeniem daje perfekcyjne efekty. Bawarskie kombi potrafi zarzucić tyłem, ale też pokonać zakręt jak po sznurku. Wszystko zależy od upodobań i zdolności wspomnianego wyżej kierowcy.

fot. mat. prasowe

BMW 330d xDrive Touring - bagażnik

W standardowej konfiguracji zmieści on 495 litrów. Po złożeniu tylnych oparć (40:20:40) przestrzeń bagażowa wzrasta do 1500 litrów.


W aucie znajduje się niepozorny przełącznik odpowiadający za wybór jednego z czterech trybu jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+. Pierwszy z nich rozleniwia temperament jednostki napędowej i „bawi się” w oszczędzanie na wszystkie możliwe sposoby. Drugi odpowiada za dostosowanie najbardziej optymalnych parametrów w celu zwiększenia komfortu jazdy. Kolejny tryb budzi do życia jednostkę, która szybciej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Oczywiście idzie to w parze ze skrzynią biegów utrzymującą silnik na wyższych obrotach i zawieszeniem, które ustawia się w taki sposób, by auto było zwinniejsze. Ostatni tryb wyostrza to, co w przypadku opcji „Sport” było już wyostrzone. Do wyboru, do koloru…

Jak widać, 330d Touring może być spokojnym środkiem transportu jak i autem sportowym. Wszystko pozostaje w rękach kierowcy, który może zindywidualizować ustawienia pojazdu w zależności od potrzeb. Warto jednak zaznaczyć, że bez warunku na personalizację, zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności, dzięki czemu komfort jazdy stoi na odpowiednim poziomie. To z kolei sprawia, że prezentowany egzemplarz może bez żadnych kompromisów pełnić rolę auta rodzinnego. Tyle że trochę szybszego…

Okiem przedsiębiorcy

Seria 3 nie jest królową flot i trudno się temu dziwić. W prezentowanej wersji wzbudzi zainteresowanie indywidualistów, którzy mają i rodzinę, i… ciężką nogę. Trzeba jednak mieć gruby portfel. Ceny 330d xDrive Touring zaczynają się od 232 300 zł. Sporo. Robi się jednak zabawniej, gdy weźmiemy pod lupę testowy egzemplarz. Pakiet sportowy M, Pakiet Business i wiele innych dodatków wywindowało cenę do 317 585 zł. To horrendalnie dużo, jak za auto segmentu D.

fot. mat. prasowe

BMW 330d xDrive Touring - przyciski/radio/kierownica

W aucie znajduje się niepozorny przełącznik odpowiadający za wybór jednego z czterech trybu jazdy: Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+.


To sprawia, że większość potencjalnych nabywców będzie chciało skorzystać z opcji kredytowej. W przypadku BMW, umowa może trwać nawet do 120 miesięcy. Wysokość oprocentowania zależna jest od wysokości wpłaty własnej, okresu kredytowego i indywidualnych ustaleń. Dla przedsiębiorców przygotowano leasing – od 6 do 60 miesięcy.

Podsumowanie
Testowane BMW 330d xDrive Touring kosztuje tyle, co przyzwoite mieszkanie. Jeśli jednak masz już to przyzwoite mieszkanie, to po co Ci drugie…? Świetne osiągi, genialne prowadzenie, wysoka jakość, bogate wyposażenie i całkiem praktyczne wnętrze sprawiają, że ten samochód zasługuje na bardzo wysokie noty.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: BMW 330d, BMW, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: