eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › DS 3 1.6 THP Sport Chic - ładny, ale za drogi

DS 3 1.6 THP Sport Chic - ładny, ale za drogi

2015-06-18 13:32

Przeczytaj także: Awangardowy Citroen C4 Picasso 1.6 THP AT Exclusive


Zegary prezentują się doskonale. Są też, co w niektórych francuskich markach nie jest standardem, czytelne. Panel klimatyzacji wraz z okrągłym wyświetlaczem temperatury oraz ustawienia nawiewu jest tyleż prosty w obsłudze, co miły dla oka. Nieco dziwi natomiast sterowanie systemem multimedialnym. Spory ekran zapowiada, że tym razem będzie prosto i czytelnie. I… nie jest. Do interfejsu trzeba się dość długo przyzwyczajać. Po prostu, nie jest intuicyjny. Przykład? Centralne i jedyne zarazem pokrętło nie służy do regulacji poziomu głośności, co byłoby bardzo logiczne, a do surfowania po menu. Sam panel systemu budzi z kolei moje jak najbardziej pozytywne skojarzenia. Może dlatego, że jego wygląd przypomina radia montowane w samochodach z lat dziewięćdziesiątych…

fot. mat. prasowe

DS 3 1.6 THP Sport Chic - przednie fotele/panel sterowania

Przednie, dobrze wyprofilowane fotele są bardzo wygodne.


DS 3 ma być typowym miejskim autem. Wygodnym dla kierowcy i jednego pasażera. Cała reszta (czyli dwie osoby na tylnej ławce) musza się liczyć z mniejszymi lub większymi niedogodnościami. Przednie, dobrze wyprofilowane fotele są bardzo wygodne. Tylna kanapa jest taka, jaka bywa… typowa tylna kanapa. Jeżeli już wgramolimy się do tyłu, siedzimy w miarę wygodnie. No chyba że mierzymy 185 cm lub więcej. Wtedy odradzam… Bagażnik? 285 litrów, może nie imponuje, ale pozwoli zmieścić zakupy. Zresztą, konkurencja w tej klasie ma podobnie. Po złożeniu tylnych oparć jest za to 980 litrów. A to już lepiej niż nieźle…

fot. mat. prasowe

DS 3 1.6 THP Sport Chic - tył

Testowe auto kosztowało około 88 tys. złotych.


Technologia


DS 3 to auto skierowane do zwolenników mocnych, szybkich hatchbacków. Nie jest jeszcze typowym hot hatchem, ale 156 KM oraz 240 Nm. maksymalnego momentu obrotowego (uzyskiwanego od 1400 do 4000 obrotów!) w stosunkowo lekkim, bo ważącym poniżej 1100 kg aucie, zapewniają lepiej niż przyzwoite osiągi. Sprint do pierwszej "setki" zajmuje 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi około 210 km/h. Wprawdzie doładowany silnik lubi wyższe obroty, ale turbosprężarka sprawnie pracuje nawet poniżej 2000 obr./min.

fot. mat. prasowe

DS 3 1.6 THP Sport Chic - widok z boku

Sprint do pierwszej "setki" zajmuje 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi około 210 km/h


Większych zastrzeżeń nie można mieć także do średniego zużycia paliwa. Producent zapewnia, że auto powinno konsumować średnio w cyklu mieszanym 5,8 litra benzyny, w mieście około 8, a na trasie – 4,5 litra. Bliższe prawdy są jednak wartości około 1,3 litra wyższe. W redakcyjnym teście DS 3 skonsumował średnio około 6,7 litra, w mieście około 9 litrów, a w trasie – 5,8 litra. I są to wyniki zadowalające. Zważywszy na to, że DS to auto o sportowych konotacjach.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Citroen DS, Citroen, DS, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: