eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › BMW 220i Gran Tourer Luxury Line wart swojej ceny

BMW 220i Gran Tourer Luxury Line wart swojej ceny

2015-09-28 12:03

Przeczytaj także: BMW M135i


Wrażenia z jazdy


Czy Gran Tourer prowadzi się jak seria 3? Oczywiście, że nie. I trudno porównywać ten model z najlepiej prowadzącym się sedanem klasy średniej. To zupełnie inna konstrukcja, która bierze na celownik kompaktowe minivany. I na ich tle wypada znakomicie. Układ kierowniczy jest bardzo komunikatywny, co daje nam wiedzę na temat zachowania przedniej osi. Równie istotne jest zawieszenie. Owszem, pozwala na lekkie przechyły karoserii, ale robi to w taki sposób, by żaden podróżny nie wypadł przez zamknięte okno...

fot. mat. prasowe

BMW 220i Gran Tourer Luxury Line - z przodu

Pewnie spoglądające reflektory, charakterystyczny dwuczęściowy grill, ostre linie lamp, wyraźne przetłoczenia i spora lotka nad tylną szybą.


Mamy do czynienia z autem rodzinnym, dlatego istotna jest również... moc. Bezpieczeństwo podczas wyprzedzania jest kluczowe, prawda? Prawda. I muszę przyznać, że nawet przy wyższych prędkościach minivan BMW nie traci wigoru. Sprawne przyspieszanie to także zasługa świetnie pracującego automatu, który wyróżnia się nie tylko szybkością, ale i kulturą. Ogromne brawa dla inżynierów.

Czas na spojrzenie bardziej rodzinne. Komfort jazdy także stoi na dobrym poziomie. Tłumienie nierówności, nawet tych poprzecznych, nie stanowi żadnego problemu. Co ważne, w środku panuje cisza. No właśnie, dobre wyciszenie to coś, co wyróżnia ten model na tle całej konkurencji. Choć cicho wcale być nie musi, bo system audio ma naprawdę niezłe brzmienie.

fot. mat. prasowe

BMW 220i Gran Tourer Luxury Line - przód

Sercem testowanego egzemplarza jest 2-litrowy silnik generujący 192 KM (przy 5000 obr./min.) i 280 Nm (od 1250 do 4600 obr./min.).


Okiem przedsiębiorcy


Modele BMW tanie nie są. I bardzo dobrze, bo gdyby były, to straciłyby swoją nietuzinkowość. Ceny Gran Tourera startują od 109 900 zł. Podstawowa, 102-konna jednostka nie jest jednak idealnym wyborem... Za "sztukę" ze 192-konną benzyną trzeba zapłacić co najmniej 130 500 zł. Egzemplarz testowy, wyposażony w szereg opcji, to wydatek 213 500 zł.
Ważne są zatem warunki finansowania. Bawarska marka oferuje w Polsce kredyt nawet do 120 miesięcy. Warto dodać, że istnieje wariant z tzw. ostatnią ratą balonową, która znacznie zmniejsza comiesięczne spłaty. Oferta BMW obejmuje również leasing (operacyjny i finansowy) z umową od 6 do 60 miesięcy i swobodnym wyborem waluty, co dla wielu nie jest bez znaczenia.

fot. mat. prasowe

BMW 220i Gran Tourer Luxury Line - tył

Komfort jazdy stoi na dobrym poziomie. Tłumienie nierówności, nawet tych poprzecznych, nie stanowi żadnego problemu.


Podsumowanie


Gran Tourer to ciekawa propozycja. Pod względem praktyczności nie odbiega od średniej w swojej klasie, ale jakością wykonania i właściwościami jezdnymi bije na głowę całą konkurencję. Wart swojej ceny? Geny premium muszą swoje kosztować...

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: