eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?

Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?

2015-10-09 10:45

Przeczytaj także: Toyota Yaris 1.33 Dynamic nie tylko dla kobiety


Toyota Auris Touring Sports to auto przeciętnie komfortowe. Kompromis zestrojonego zawieszenia czuć na dziurawych drogach, ale samochód też nie pływa podczas szybkich zakrętów. Co ważne autem jeździ się jak mniejszym kompaktem i dodatkowy kawałek karoserii nie wpływa zbytnio na właściwości jezdne. Pamiętajmy jednak, że Auris w takiej budzie to flotowiec więc idealnie radzi sobie na trasach międzymiastowych. Oczywiście udogodnienia typu kamera cofania i czujniki parkowania świetnie sprawdzą się również na parkingach galerii, czy innych parkingowych pułapkach miasta.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D - z tyłu

Toyota Auris Touring Sports to auto przeciętnie komfortowe.


Zapalonych sportowców w garniturach będzie studzić jednak silnik Toyoty. Znana wszystkim jednostka o pojemności 1.6 litra D-4D skrywała pod maską jedynie 112 KM. Przy 270 NM maksymalnego momentu obrotowego auto śmiało rozpędza się do miejskich prędkości. Niestety powyżej takich wartości prowadząc Aurisa czuć umiarkowana moc i auto nie jest już tak dynamiczne. To istotna informacja dla podróżujących poza miastem, gdzie zazwyczaj na jeden pas przypada kilka TIRów i krótkie odcinki przerywanej linii do wyprzedzania. Na szczęście w ofercie jest jeszcze jedna, mocniejsza, dwulitrowa jednostka.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D - wnętrze

Centralne miejsce na prawie pionowej desce rozdzielczej zajął dotykowy ekran systemu nawigacji i multimediów Toyota Touch 2 & GO PLUS.


By to udokumentować przytoczę osiągi Toyoty Auris Touring Sports. Do setki auto rozpędza się w 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna kończy się przy 195 km/h. Jednak fakt mało dynamicznego silnika rekompensuje jego ekonomiczność. Średnie spalania w teście opiewało przy 5,5-6 litrach na 100 km, co jest niezłym wynikiem jak na rodzinne kombi. W trasie ta wartość była trochę niższa, ale ciągłe redukcje dobrej manualnej skrzyni biegów podnosiły oszczędne spalanie.

To rodzi pytanie czy nie lepszym rozwiązanie byłaby hybrydowa opcja Toyoty, której technologia jest już dopracowana, a kosztowność zbliżona do diesla. Poza tym tamtą wersję jeździ się trochę dynamiczniej.
Jeśli chodzi o ceny, to niestety Toyota nigdy nie była najtańszą marką. To oznacza, że za Aurisa w nadwoziu rodzinnym i dieslem będziemy musieli zapłacić ponad 90 tysięcy złotych. Ta kwota uzupełniona o gadżety z testowanego egzemplarza wznosi się do 118 000 zł. Fakt, że w tej kwocie dostaniemy mnóstwo asystentów bezpieczeństwa i ogromny panoramiczny dach, ale to sporo za dużo. Wersja hybrydowa rozpoczyna cennik od 86900 złotych.

Zatem facelifting Toyoty Auris to naprawdę milowy krok, którego producentowi możemy pogratulować. Z tak zmienionym Aurisem sądzę, że słupki sprzedaży nadal będą na wysokim poziomie, aczkolwiek to raczej zasługa egzemplarzy hybrydowych i flot, ponieważ cennik dla klienteli indywidualny postawiono chyba trochę za wysoko…

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: