Kosmicznie wyposażony Vw Polo
2015-11-30 15:15
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Jeśli chodzi o prowadzenie i tłumienie nierówności: słyszałem głosy mówiące o tym, że zawieszenie powinno być tu nieco twardsze. Dla mnie jest w sam raz. Tłumi wyboje wystarczająco, chociaż czasami niektóre poprzeczne niedoskonałości jezdni potrafią dać się we znaki.
Jeszcze jeśli chodzi o jazdę: da się tu polubić nocne podróże. Reflektory LED są doskonałe.
fot. Adam Gieras
Vw Polo - z przodu i boku
Żadnych uwag nie mam także do przyczepności, jaką Polo zapewnia, gdy kończy się prosta droga. Jak na małego hatchbacka przystało, potrafi dać kierowcy sporo frajdy podczas szybkiego pokonywania łuków i prowokuje do coraz to szybszego ich atakowania.
fot. Adam Gieras
Vw Polo - z tyłu
W związku z tym, nie mogłem przestać się zastanawiać, jak fajna musi być wersja GTI. Ma dwa razy więcej mocy i „setkę” robi w okolicach siedmiu sekund. Ile kosztuje? No cóż, podobnie wyposażone GTI będzie tylko odrobinę droższe…
Oczywiście, wiem, że samochody tak skonfigurowane, jak ten, którym jeździłem, będą stanowić promil sprzedaży modelu. To egzemplarz pokazowy, który ma robić wrażenie swoim wyposażeniem i wyglądem. I nieźle mu to wychodzi. Nabywca potrzebujący oszczędnego auta do miasta, sięgnie pewnie po Polo Comfortline z tym silnikiem, za 66 tysięcy. Ktoś, kto chce hot hatcha, wyjedzie wspomnianą wersją GTI 1.8 TSI za dziesięć tysięcy więcej.
Podsumowując, Polo 1.4 TDI to bardzo kompetentny, miejski samochód. Ładny, doskonale wykończony, a w tej –egzotycznej – wersji, także kosmicznie wyposażony. Nie do końca mogłem się jednak dogadać z jego silnikiem i osobiście skierowałbym się raczej w stronę benzyniaka 1.2 TSI o mocy 110 KM. Jeśli jednak ktoś ceni sobie ponad wszystko niskie spalanie – 1.4 TDI powinno mu się spodobać.
1 2
oprac. : Mikołaj Adamczuk / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
-
BMW M135i
-
Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC, po prostu świetny samochód
-
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
-
Usportowiony Mercedes-AMG S 63 E Performance
-
Renault Austral E-Tech to wyraźny krok naprzód
-
Volvo XC90 B5 AWD - bardzo udany suv premium
-
CUPRA Leon Sportstourer 2.0 TSI DSG, czyli praktyczność ze sportowym zacięciem
-
Mercedes-Benz GLC 300 de 4MATIC zasługuje na uznanie
-
Alfa Romeo Stelvio 2.0 GME Turbo Q4
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)