eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Kosmicznie wyposażony Vw Polo

Kosmicznie wyposażony Vw Polo

2015-11-30 15:15

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Jeśli chodzi o prowadzenie i tłumienie nierówności: słyszałem głosy mówiące o tym, że zawieszenie powinno być tu nieco twardsze. Dla mnie jest w sam raz. Tłumi wyboje wystarczająco, chociaż czasami niektóre poprzeczne niedoskonałości jezdni potrafią dać się we znaki.

Jeszcze jeśli chodzi o jazdę: da się tu polubić nocne podróże. Reflektory LED są doskonałe.

fot. Adam Gieras

Vw Polo - z przodu i boku

Polo w tej wersji wygląda, jakby miało 250 koni, a ma 90. Do tego kosztuje prawie sto tysięcy złotych.


Żadnych uwag nie mam także do przyczepności, jaką Polo zapewnia, gdy kończy się prosta droga. Jak na małego hatchbacka przystało, potrafi dać kierowcy sporo frajdy podczas szybkiego pokonywania łuków i prowokuje do coraz to szybszego ich atakowania.

fot. Adam Gieras

Vw Polo - z tyłu

Da się tu polubić nocne podróże. Reflektory LED są doskonałe.


W związku z tym, nie mogłem przestać się zastanawiać, jak fajna musi być wersja GTI. Ma dwa razy więcej mocy i „setkę” robi w okolicach siedmiu sekund. Ile kosztuje? No cóż, podobnie wyposażone GTI będzie tylko odrobinę droższe…

Oczywiście, wiem, że samochody tak skonfigurowane, jak ten, którym jeździłem, będą stanowić promil sprzedaży modelu. To egzemplarz pokazowy, który ma robić wrażenie swoim wyposażeniem i wyglądem. I nieźle mu to wychodzi. Nabywca potrzebujący oszczędnego auta do miasta, sięgnie pewnie po Polo Comfortline z tym silnikiem, za 66 tysięcy. Ktoś, kto chce hot hatcha, wyjedzie wspomnianą wersją GTI 1.8 TSI za dziesięć tysięcy więcej.

Podsumowując, Polo 1.4 TDI to bardzo kompetentny, miejski samochód. Ładny, doskonale wykończony, a w tej –egzotycznej – wersji, także kosmicznie wyposażony. Nie do końca mogłem się jednak dogadać z jego silnikiem i osobiście skierowałbym się raczej w stronę benzyniaka 1.2 TSI o mocy 110 KM. Jeśli jednak ktoś ceni sobie ponad wszystko niskie spalanie – 1.4 TDI powinno mu się spodobać.

poprzednia  

1 2

oprac. : Mikołaj Adamczuk / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Vw Polo, testy samochodów, testy aut, samochody

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: