eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Dla kogo BMW 430 Gran Coupe?

Dla kogo BMW 430 Gran Coupe?

2015-12-28 14:25

Przeczytaj także: BMW M135i


BMW Polska doposaża wszystkie swoje samochody w większość opcji z bardzo szerokiej listy. Dla porządku dodam jednak, że testowana czwórka otrzymała ponad standard nieźle grający zestaw od Harman Kardon, pakiet BMW ConnectedDrive, nawigację Professional, wyświetlacz Head-up (tego jeszcze w żadnym testowanym BMW nie miałem, a okazało się bardzo przydatne), mnóstwo elektronicznych brzęczyków informujących o zagrożeniach, korkach i innych niebezpieczeństwach, 8-biegową, automatyczną skrzynię biegów ZF oraz system wyboru trybu jazdy. O wszystkich tych dobrodziejstwach pisałem już niejednokrotnie. Nadal uważam, że skrzynie automatyczne w BMW należą do ścisłej czołówki, zmiana trybu jazdy jest naprawdę odczuwalna i w ramach aktualnego nastroju łatwo dopasować samochód pod siebie, a system nawigacji z opcją rysowania palcem po padzie jest po prostu rewelacyjny. Nie będę więc zanudzał Was po raz kolejny tym samym.

fot. mat. prasowe

BMW 430 Gran Coupe - wnętrze

Wewnątrz, jak przystało na wersję Individual, atmosfera luksusu doprowadza do szaleństwa.


Zanim jednak opiszę wrażenia z jazdy dodam jeszcze, że z tyłu, chociaż łatwo się tam dostać, BMW swoich pasażerów nie rozpieszcza ani miejscem na nogi, ani tym bardziej miejscem na głowę. Tak naprawdę można tam przewieźć dwoje zasuszonych staruszków lub dwoje niewyrośniętych nastolatków. Na szczęście kanapa jest bardzo wygodna. Za nią znalazł się bardzo pojemny i kształtny bagażnik, który jak na coupe może przyjemnie zaskoczyć miłośnika dalszych wyjazdów. Czy jednak o to chodzi w takim aucie?

fot. mat. prasowe

BMW 430 Gran Coupe - wnętrze, fot.2

Boczki drzwi wykończono plecioną skórą o bardzo ciekawej fakturze, natomiast dół deski rozdzielczej pokryto kremową, a górę antracytową skórą.


Przejdźmy do jazdy!


A jeździć jest czym, i choć suche dane może tego nie potwierdzają (mówię o tych dotyczących mocy), BMW 430d jest bardzo szybkie. 258 KM w połączeniu z napędem xDrive pcha 1680 kilogramów nad wyraz sprawnie. Pierwszą setkę 430d łapie już po 5,3 sekundy!!!, a prędkościomierz zaczyna się buntować przed dalszym rozpędzaniem, gdy wskazówka dojdzie do 250 km/h. W dodatku 560 Nm gotowe jest w każdej chwili i przy każdej prędkości katapultować kierowcę, nawet z trójką pasażerów do przodu w takim tempie, że radzę nie próbować tego na pełny żołądek. Jednocześnie, na polskich drogach BMW 430d GC zapewnia, przy tak dobrych osiągach, spokój, ciszę i harmonię – resorowanie nie jest twarde i to mimo 19-calowych, niskoprofilowych opon.

fot. mat. prasowe

BMW 430 Gran Coupe - kierownica

Wszystko zostało bardzo porządnie zmontowane i tylko do plastików znajdujących się w mniej wyeksponowanych miejscach można mieć minimalne zastrzeżenia.


Nic dziwnego, bo 430d GC, w przeciwieństwie do 435i, którym jeździłem w lecie nie jest autem sportowym, nie jest też, jak to lubię nazywać cruiserem zapewniającym radość z szybkiej jazdy. I wcale nie chodzi o to, że sześciocylindrowy silnik diesla pracuje jak… diesel, a z głośników pasażerom dogrywa dźwięk widlastej ósemki. BMW dorzucając w pakiecie tylne drzwi zbudowało limuzynę, a nie coupe. I to limuzynę, do której nikt nie wsiądzie z tyłu, bo może nie zmieścić głowy pod podsufitką. Owszem, 430d GC jeździ jak po sznurku, rewelacyjnie trzyma się podłoża, ma tylko minimalnie zbyt lekko pracujący układ kierowniczy, ale to jakoś bardzo nie przeszkadza. Po prostu wygląda jak limuzyna, jeździ jak limuzyna – jest limuzyną. I kropka.

fot. mat. prasowe

BMW 430 Gran Coupe - fotele

Sportowe siedzenia obito miłą w dotyku kremową skórą, w dodatku możliwość ich regulacji sprawia, że bez problemu uda się je dopasować do każdej sylwetki kierowcy i pasażera.


Coś na kształt podsumowania…


Być może wielu z Was się ze mną nie zgodzi, ale wolałbym zwykłą czwórkę, bo jest prawdziwsza lub trójkę, jeśli zamierzałbym kogoś z tyłu wozić. 430d GC to świetny samochód, ale na pewno nie dla mnie, o czym niech świadczy fakt, że na jego sesję zdjęciową wybrałem się z kolegą, który przyjechał Subaru Foresterem 2.5T. Pod koniec sesji chciałem się zamienić… Dla kogo więc jest to auto? Może Wy mi odpowiecie? Zanim jednak się nad tym zastanowicie powiem Wam ile to auto kosztuje. Doposażone w większość opcji o wartości ponad 100 tys. zł dokładnie 361 tysięcy złotych!

fot. mat. prasowe

BMW 430 Gran Coupe - z tyłu, fot.2

BMW 430d jest bardzo szybkie. 258 KM w połączeniu z napędem xDrive pcha 1680 kilogramów nad wyraz sprawnie.

Przeczytaj także: BMW M235i - moc radości BMW M235i - moc radości

poprzednia  

1 2

oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • mokka3 / 2015-12-29 18:24:58

    To rzeczywiście ładne auto ale plastiki??? W Infiniti takich wpadek stylistycznych nie ma, tam jednak design jest dopracowany do perfekcji. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: