eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover

2016-01-08 10:38

Przeczytaj także: Bezkonkurencyjna Honda HR-V Sport


Wrażenia z jazdy


HR-V to typowy crossover. Napęd wyłącznie na przednie koła i prześwit wynoszący 170 milimetrów sugeruje, że II generacja HR-V to raczej bulwarówka, którą można komfortowo podróżować w miejskiej dżungli, a jeśli chodzi o kontakt z terenem, to dojedziemy najwyżej na działkę pod miastem. Wydaje się jednak, że w przypadku tego modelu Honda nie miała aspiracji tworzenia małej terenówki o wyglądzie sportowego SUV-a.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - z boku

Patrząc na auto z profilu, nietrudno dostrzec w wyglądzie dynamikę. Od słupka B linia dachu dość zdecydowanie schodzi ku dołowi. Nad klapą bagażnika sterczy zadziornie spojler.


Jak już ustaliliśmy, HR-V w teren nie pojedziemy. Za to na asfaltowych serpentynach crossover Hondy bardzo dobrze trzymał się drogi. To zastanawiające, szczególnie że zastosowano w niej (zbyt) proste i może już niezbyt nowoczesne zawieszenie, czyli kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Okazuje się jednak, że system, choć prosty, działa. Ba, szybciej pokonywane zakręty nie wywarły na zawieszeniu większego wrażenia. Dzięki adaptacyjnemu, elektrycznemu wspomaganiu układu kierowniczego zawsze wiadomo, co się dzieje z przednimi kołami. Reasumując, HR-V na wyścigi się nie nadaje, ale daje naprawdę sporą przyjemność podczas normalnej jazdy.

Okiem przedsiębiorcy


Honda HR-V w wersji podstawowej kosztuje około 72 tysięcy złotych. Najdroższe modele z silnikiem Diesla i skrzynią bezstopniową to wydatek rzędu 107 tysięcy złotych. Ceny są więc wysokie, choć pierwsze doniesienia z salonów Hondy pokazują, że klienci i tak ustawiają się po ten model w sporej kolejce. Trzeba przy tym zaznaczyć, że wyposażenie jest naprawdę dobre i niewiele brakuje do „full opcji”.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance - z tyłu

Wrażenie sportowej lekkości potęguje opadająca ku tyłowi linia okien czy ukryte w obrysie tylnych drzwi klamki.


Honda oferuje spory wachlarz finansowy. Istnieje oczywiście możliwość wzięcia kredytu nawet do 84 miesięcy. Raty mogą być równe lub malejące, a wszystkie inne kwestie dostosowywane są indywidualnie dla każdego klienta. Jeśli chodzi o leasing, mamy do czynienia z dwoma wariantami: operacyjnym i finansowym. Okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy i od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech walut: PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych, jak i używanych.

Podsumowanie


Honda, po kilku latach posuchy wystrzeliła z dwiema nowościami. Kolejne generacje Jazza i HR-V potwierdzają, że Japończycy wciąż są w formie. Szczególnie nowy crossover ma szansę na spory sukces rynkowy. Tym razem auto idealnie trafia w gusta tzw. szerokiego odbiorcy. I choć cena tego modelu jest wysoka, to i tak będziemy go często mijać na ulicach.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: