eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Hybryda plug-in. Moc i łatwe ładowanie od Mazdy

Hybryda plug-in. Moc i łatwe ładowanie od Mazdy

2023-08-24 11:58

Hybryda plug-in. Moc i łatwe ładowanie od Mazdy

Świetne parametry ekologiczne © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Artykuł sponsorowany

Ekologia i moc. Łatwe ładowanie i znakomite osiągi. Bardzo niska emisja CO2 i luksus. Tworząc nową Mazdę CX-60 japońscy inżynierowie wznieśli się na szczyty kunsztu, dając kierowcom do dyspozycji luksusowy SUV klasy premium z napędem hybrydowym plug-in o niesłychanej wprost dynamice. Szukasz dobrego samochodu? Rodzinnego, sportowego i ekonomicznego? Zastanów się na wyborem Mazdy CX-60.
Advertisement
Auta z napędem wyłącznie spalinowym dobiegają już końca swoich dni – przynajmniej w Europie. Redukcja emisyjności dotyczy każdego sektora gospodarki w UE, w tym transportu i motoryzacji. Dlatego już wszyscy producenci samochodów wprowadzają do oferty samochody jeśli nie całkowicie elektryczne, to co najmniej hybrydowe, łączące w sobie największe zalety napędu elektrycznego i spalinowego.

Drogą tą podąża również japońska marka – Mazda CX-60 nie tylko jest pierwszym modelem tej marki w technologii PHEV (samochody o napędzie hybrydowym z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka), lecz również pierwszym autem korzystającym z technologii Mazda M Hybrid Boost.

fot. mat. prasowe

Ładowanie z gniazdka

Akumulator elektrycznego silnika w CX-60 PHEV można ładować bezpośrednio z gniazdka elektrycznego. W w trybie czysto elektrycznym z prędkościami do 100 km/h auto zapewnia zasięg 63 km.


Napęd. Mocno bijące serce Mazdy CX-60


Gama układów napędowych Mazdy CX-60 obejmuje nowe silniki: pierwszą w wydaniu Mazdy jednostkę typu PHEV, czyli czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra e-Skyactiv G z napędem hybrydowym z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka, oraz dwa rzędowe silniki sześciocylindrowe, pierwsze w historii marki jednostki dieslowskie e-Skyactiv D o pojemności 3,3 litra i dwóch różnych poziomach mocy (200KM lub 254KM).

Wszystkie trzy jednostki napędowe współpracują z nową, ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów i przenoszą moc na opracowany przez Mazdę układ napędu na cztery koła i-Activ AWD. Silnik Diesla o niższej mocy oraz jednostka benzynowa mogą występować z napędem jedynie na tylne koła.



Hybryda: moc i niska emisyjność


Japońscy konstruktorzy zdążyli już nas przyzwyczaić do perfekcyjnego projektowania i budowy swoich modeli aut. Projektanci Mazdy CX-60 podeszli więc do tworzenia tego modelu w sposób typowy dla inżynierów z Kraju Kwitnącej Wiśni, czyli braku kompromisów w kluczowych obszarach. W przypadku tego modelu połączyli w jedno najwyższe bezpieczeństwo, zgrabną sylwetkę, luksusowe wyposażenie oraz moc i niskoemisyjność systemu napędowego. Efekt? Doskonały samochód SUV klasy premium – prestiżowy, elegancki, szlachetny, mocny i bezpieczny.

W swoim pierwszym hybrydowym systemie napędowym, ładowanym bezpośrednio „z gniazdka”, pogodzili niską emisyjność, z wysoką mocą i niesłychaną wprost dynamiką.

fot. mat. prasowe

Cisza podczas jazdy

Hybrydowy silnik oraz liczne innowacyjne rozwiązania izolujące i pochłaniające dźwięk zapewniają komfortową jazdę bez hałasu, nawet gdy w pełni korzystamy z mocy CX-60.


Pierwszy i od razu rewelacyjny


Pierwszy w wydaniu Mazdy zelektryfikowany układ napędowy PHEV łączy zmodyfikowaną wersję czterocylindrowego silnika benzynowego, o pojemności skokowej 2,5 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, oraz silnikiem elektrycznym z akumulatorem o pojemności 17,8 kWh i napięciu prądu 355 V.

Silnik benzynowy osiąga moc maksymalną 191 KM / 141 kW przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 261 Nm. Silnik elektryczny dostarcza mocy 129 kW i momentu obrotowego 270 Nm, dostępnego przy 4000 obr./min.

Silniki benzynowy i elektryczny wspólnie zapewniają łączną moc 327 KM /241 kW i moment obrotowy wynoszący aż 500 Nm. Dzięki tym parametrom jest to najmocniejszy, seryjnie produkowany samochód w historii Mazdy.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV zapewnia imponujące osiągi. Może przyśpieszać od 0 do 100 km/h zaledwie w 5,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h (elektronicznie ograniczoną). Jeśli dodamy jeszcze, że Mazda CX-60 PHEV posiada napęd na wszystkie koła, to rysuje się obraz auta zarówno rodzinnego, jak i z mocnym, sportowym „pazurem”. To SUV który znakomicie sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w dynamicznej jeździe po bezdrożach.


Eko w mieście, eko w trasie


Podczas jazdy w trybie napędu czysto elektrycznego, nowa Mazda CX-60 PHEV cechuje się doskonałymi parametrami ekologicznymi. Jej zużycie paliwa w cyklu mieszanym mierzone wg procedury WLTP wynosi tylko 1,5 l/100 km, a analogicznie mierzona emisja CO₂ to 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV prowadzona w trybie czysto elektrycznym z prędkościami do 100 km/h zapewnia zasięg 63 km. Zasięg taki w zupełności wystarcza do codziennego poruszania się w mieście – dojazdu do pracy, odwiezienia dzieci do szkoły, zakupy.

Jak przystało na SUV klasy premium, Mazda jest również idealnym autem na dłuższe trasy – na przykład na wyjazd wakacyjny czy weekendowy. Mazda CX-60 PHEV może holować przyczepy o masie do 2500 kg na pochyłościach 8 i 12 proc., czyli na przykład przyczepę kempingową, motorówkę czy żaglówkę.

fot. mat. prasowe

Wysoka moc, niska emisyjność

Innowacyjne rozwiązania zastosowane w najnowszych SUV-ach Mazdy zapewniają wysoką moc, doskonałą dynamikę i niskoemisyjność systemu napędowego.


Moc …i cisza


Napęd elektryczny czy hybrydowy (mieszany) jest cichszy już z samego założenia. Silniki elektryczne są przecież znacznie cichsze od swoich spalinowych odpowiedników. Nowy hybrydowy SUV Mazdy również i w tym obszarze wyznacza najwyższe poziomy. Japońscy inżynierowie postawili sobie poprzeczkę bardzo wysoko, wyciszając wnętrze tego mocnego SUV-a.

Mazda CX-60 korzysta zarówno z technologii izolowania, jak i pochłaniania dźwięku, by eliminować wszelkie nieprzyjemne hałasy i zapewniać pełny komfort akustyczny w kabinie pojazdu.

Izolację akustyczną, czyli zapobieganie przenikaniu dźwięków, udoskonalono poprzez zmniejszenie do niezbędnego minimum liczby otworów i szczelin w podłodze oraz poprzez użycie dwuwarstwowego materiału w panelach nadwozia i poszyciu zewnętrznym w celu wyciszenia hałasu wywołanego opływem powietrza.

Rozwiązania służące pochłanianiu dźwięków to z kolei warstwy wygłuszające pomiędzy panelami karoserii i strukturą nadwozia, tłumiące dźwięki o niskich częstotliwościach, takie jak hałasy toczenia.

Tak dobre wyciszenie gwarantuje dobry komfort jazdy. Również i zwolennicy sportowego „pazura” Mazdy CX-60 mogą cieszyć się cichym wnętrzem podczas wykorzystywania pełnej mocy 327 koni mechanicznych, a napęd na wszystkie koła otwiera dodatkowe możliwości w poszukiwaniu za kierownicą odrobiny adrenaliny.

fot. mat. prasowe

PHEV - rozwiązanie klasy premium

Układ napędowy PHEV łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,5 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz mocny silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności 17,8 kWh i napięciu prądu 355 V.


Pełna hybryda. Dobry wybór


SUV Mazdy z napędem hybrydowym i możliwością ładowania z gniazdka to bardzo starannie przemyślana propozycja japońskiego koncernu. Japończycy zaproponowali bardzo mocny samochód, idealny zarówno do regularnej, powtarzalnej jazdy w mieście, jak i na dłuższe wyprawy czy do jazdy terenowej. To SUV dla ludzi ceniących moc i wolność, ale również wygodę, prestiż i ekologię.

oprac. : eGospodarka.pl przy współpracy z marką Mazda eGospodarka.pl przy współpracy z marką Mazda

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: