eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoPorady motoryzacyjne › Jak sprzedać auto w sieci?

Jak sprzedać auto w sieci?

2011-05-17 12:31

Przeczytaj także: Jak sprawdzić czy samochód nie jest kradziony?


Opis bezwzględnie zawierać powinien historię pojazdu, czyli informacje dotyczące użytkowania i stanu auta. W tym miejscu zatem określmy czy samochód jest nowy lub używany, czy jest uszkodzony lub bezwypadkowy. Koniecznie napiszmy czy jesteśmy pierwszym właścicielem. W przeciwnym wypadku poinformujmy, w którym roku i w jakim stanie samochód został odkupiony od jego poprzedniego użytkownika. Istotne z punktu widzenia kupującego są również informacje nt. daty ostatniego przeglądu oraz do kiedy obowiązuje ubezpieczenie OC. Jeśli niedawno miała miejsce wymiana części, napiszmy jakich i kiedy miało to miejsce. Warto również zaznaczyć, jeśli samochód był garażowany. Wiarygodności ogłoszeniu dodaje podanie numeru VIN, czyli unikalnego numeru identyfikacyjnego pojazdu, nadanego przez producenta.

Krok trzeci – dodajemy zdjęcia

Fotografie podnoszą wiarygodność ofert i pozwalają na szybszą wstępną selekcję ogłoszeń. – Wydaje się oczywiste, że każdy chce zobaczyć przedmiot, którego kupnem jest zainteresowany, tymczasem wielu ogłoszeniodawców zapomina o tym – świadczy o tym aż 7,5 tys. ofert w naszej bazie ofert, które nie są opatrzone żadnym zdjęciem – mówi Marcin Świć. – Ludzie są wzrokowcami i ogłoszenie bez dołączonej choć jednej fotografii może w ogóle nie zwrócić uwagi osób przeglądających oferty. Poza tym, w tytule ogłoszenia nie zdołamy zawrzeć wszystkich ważnych informacji, a jeden rzut oka na zdjęcie widniejące przy nim wystarczy, aby przekonać się czy prezentowany samochód to np. sedan czy hatchback – podpowiada.

Im więcej dołączymy zdjęć, tym lepiej

Pamiętajmy jednak, aby obrazy były różnorodne i pokazywały jak najwięcej szczegółów istotnych z punktu widzenia kupującego. Przede wszystkim sfotografujmy samochód ze wszystkich stron i przy dobrym dziennym świetle. Warto też pokazać znajdujące się pod maską „serce” naszego pojazdu. Ważne jest, aby dołączyć zdjęcia wnętrza auta, nie pomijając bagażnika. Usuńmy wcześniej wszelkie prywatne elementy i posprzątajmy auto. Nie zapomnijmy też o fotografiach deski rozdzielczej i licznika. Jeśli w opisie wspominamy o uszkodzeniach, również pokażmy je na zdjęciach. To zwiększy naszą wiarygodność a przy okazji nie dopuści do sytuacji, w której zainteresowany wyolbrzymi opisywaną wadę.

Zdjęcia powinny być jak najlepszej jakości i rozdzielczości (optymalny rozmiar to 800x600 pikseli), dlatego nie jest zalecane robienie ich komórką. Jeśli będą małe i niewyraźne, mogą skutecznie zniechęcić do obejrzenia samochodu na żywo.

Krok czwarty – tworzymy tytuł

Tytuł ogłoszenia w wielu przypadkach decyduje o tym, czy osoba przeglądająca listę wyników wyszukiwarki wejdzie w szczegóły oferty. Dlatego powinien zawierać najistotniejsze informacje. Nad konstrukcją tytułu najlepiej pomyśleć już po przygotowaniu opisu, kiedy mamy gotową analizę zalet samochodu i łatwiej wybrać cechę najlepiej reklamującą nasz pojazd. Zwróćmy uwagę na poprawną pisownię nazw własnych i trudniejszych słów, aby nasza oferta nie została pominięta przez mechanizm wyszukiwarki.

poprzednia  

1 2

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: