eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Fabia Combi 1,2 TSI

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI

2013-02-15 08:32

Przeczytaj także: Skoda Fabia Combi 1.2 110 KM - do jeżdżenia


Technika

Nowa Skoda Fabia nie jest autem małym. Przy 4325 milimetrach długości, 1642 szerokości, 1551 wysokości i 2451 milimetrowym rozstawie osi, widać, że to taki kompakt z plusem. Do bagażnika Fabii zapakujemy 505 litrów, a po złożeniu siedzeń znacznie ponad 1500 litrów. Do tego auto może pociągnąć przyczepę o masie 1100 kilogramów (z hamulcem). To sporo, i dlatego właśnie Fabia jest królową flot. Największymi zaletami są pojemność i dobry, a nawet bardzo dobry, stosunek ceny do jakości i wyposażenia.

fot. Artur Balwisz

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - bagażnik

ieco drażni wysoki próg w bagażniku. Załadunek trzeba bowiem podnieść wyżej, niż to powinno być konieczne.


Pod maska testowej Fabii pracował 4-cylindrowy motor 1,2 TSI o mocy 105KM. W optymalnym wykorzystaniu tej, przyznam, nienadmiernie wielkiej mocy, pomagała manualna skrzynia biegów, których było dokładnie 5. I to wystarczy, bo przy 105 koniach w sporym aucie szósty bieg to raczej dowcip hojnego księgowego niż realna potrzeba.

Wrażenia z jazdy

Auto prowadzi się dobrze. Silnik generuje wprawdzie skromna moc, ale w sumie do bezstresowej jazdy w mieście i na trasie wystarczy. Mała jednostka wspierana turbinką miała w zamyśle konstruktorów służyć oszczędnej jeździe. W teorii auto miało konsumować 6,6 litra etyliny w mieście, 4,4 litra w trasie oraz 5,2 litra w cyklu mieszanym. W „realu” jest nieco gorzej. W naszym teście, a przypadł on na dość trudne warunki drogowe, auto paliło niewiele ponad litr w więcej w przybliżonych warunkach. Nie jest to jakaś ogromna różnica, szczególnie, że auto musiało brodzić w głębokim śniegu zamiast sunąć po czarnym. Czyli kolejny plus dodatni za wstrzemięźliwości w konsumpcji.

fot. Artur Balwisz

Skoda Fabia Combi 1,2 TSI - widok z boku

Nowa Skoda Fabia nie jest autem małym. Przy 4325 milimetrach długości, 1642 szerokości, 1551 wysokości i 2451 milimetrowym rozstawie osi, widać, że to taki kompakt z plusem.


Okiem przedsiębiorcy

Fabia to królowa flot, ale także auto bardzo popularne wśród drobnego biznesu. Wszyscy doceniają w niej pojemność, dobrą jakość wykonania i wreszcie cenę oraz to, co za nią dostajemy. Testowe auto to wydatek około 56 tys. złotych, ale był to egzemplarz z gatunku „wszystko mających”. W standardzie, co nie oznacza „golas”, możemy Fabię z tym silnikiem kupić za niespełna 47 tys. złotych.

Zakup jak i leasing załatwimy oczywiście przez Volkswagen Bank Polska. W przypadku kredytu, oprocentowanie wynosi od 2,99% do 5, 9% w zależności od liczby rat (od 12 do 84). W ofercie jest też leasing 109% od 24 do 60 miesięcy.

Podsumowanie

Fabia sprzedaje i będzie się sprzedawać dobrze. Nie tylko dla flot czy biznesu, jako auto „do roboty”. Jest przemyślana, solidnie wykonana i daje maksimum możliwości za naprawdę rozsądne pieniądze. A wady? No cóż, każde auto ma wady. Najważniejsze jest to, aby ilość „plusów ujemnych” była zdecydowanie mniejsza niż „plusów dodatnich”.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Opel Ampera

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: