eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I

Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I

2014-09-05 00:20


Renault Trafic


Na gruntowne odświeżenie swojego transportowego przeboju zdecydowało się także Renault. Nowy Trafic otrzymał nową stylistykę nadwozia oraz zupełnie przeprojektowaną kabinę. W momencie wprowadzenia na rynek samochód dostępny jest w 10 kolorach, w tym w 2 nowych: zielony bambou i brązowy cuivre. W zaprojektowanej od podstaw kabinie znalazło się miejsce na nawet 14 schowków o łącznej pojemności ponad 90 l. Kokpit przypominający auta osobowe francuskiej marki wykończono przy użyciu materiałów znaczniej lepszych jakościowo niż dotychczas. Obniżony fotel kierowcy otrzymał szerszy zakres regulacji oraz możliwości ustawienia oparcia niczym w osobowym vanie. Jak podaje producent, Nowy Trafic jest jedynym furgonem w swojej klasie umożliwiającym przewóz przedmiotów o długości do 3,75 m w wersji L1 oraz 4,15 m w wersji L2, dzięki dwóm pomysłowym klapom pozwalającym zwiększyć długość przestrzeni ładunkowej. Pojazd dostępny jest w kilku odmianach, w zależności od wersji pojemność części ładunkowej wynosi od 5,2 do 8,6 m3. Pod maski Traficów trafiają łącznie cztery silniki: dwa z pojedynczym układem doładowania (dCi 90 i dCi 115) oraz dwa z technologią Twin Turbo (Energy dCi 120 Twin Turbo i Energy dCi 140 Twin Turbo), wszystkie przystosowane do normy Euro 6.

Ford Transit


Zmian doczekał się także jeden z najdłużej produkowanych dostawczych hitów na rynku. Pokazany wiosną Nowy Ford Transit jest największym vanem w swojej klasie, oferującym sześć wersji o trzech różnych długościach, dwóch wysokościach dachu i w wariantach o DMC do 4,7 t. Dostępne są także wersje do specjalnego przeznaczenia: Double Cab-In-Van, Kombi, Kombi Van oraz odmiany z podwoziem szkieletowym i ze skrzynią. Transit może być napędzany przez oś przednią, tylną lub obydwie jednocześnie. Przestrzeń ładunkowa w aucie może wynosić nawet 15,1 m3 oraz pozwala przewozić przedmioty o długości do 4,2 m. Dostawczakiem można także holować przyczepę o łącznej masie do 3,5 t. Jedną z zalet vana jest jego ekonomiczność – dla przykładu wersja ze 125-konnym motorem Duratorq TDCi 2.2 spala średnio 6,4 l. Jednostka ta występuje w wariantach mocy 100, 125 i 155 KM. W ofercie jest także silnik HDT6 o mocy 125 lub 155 KM. Nowy Ford Transit jest pierwszym elementem dwuletniego planu wymiany wszystkich modeli użytkowych marki.

fot. mat. prasowe

Ford Transit

Pokazany wiosną Nowy Ford Transit jest największym vanem w swojej klasie, oferującym sześć wersji o trzech różnych długościach, dwóch wysokościach dachu i w wariantach o DMC do 4,7 t.


Fiat Ducato


Wysyp nowości w segmencie jest także udziałem producenta z Turynu. Podobnie jak konkurenci, także ten lider rynku otrzymał nowoczesne i dynamiczne wzornictwo nadwozia oraz udoskonaloną i przeprojektowaną kabinę. Wewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia – Classic, Techno i Lounge. Nowy Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. To zasługa innowacyjnych silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM, 2.3 MultiJet 130 i 150 KM oraz 3.0 MultiJet 180 KM. We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji, aby dostosować się do różnych warunków jazdy i funkcji spełnianych przez samochód. Włoski dostawczak może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 tony, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 tony oraz ładownością do 2,1 tony w wersji furgon. Nowy Ducato w wersji furgon będzie dostępny w 4 wariantach długości i 3 wariantach wysokości dachu, a w wersji podwozie do zabudowy – w 6 wariantach długości

fot. mat. prasowe

Fiat Ducato

Podobnie jak konkurenci, także ten lider rynku otrzymał nowoczesne i dynamiczne wzornictwo nadwozia oraz udoskonaloną i przeprojektowaną kabinę.


Peugeot Boxer


W ślad za konkurencją nową generację swojego kluczowego dostawczaka wprowadza na rynek także producent spod znaku lwa. Najnowszy Boxer poza zupełnie zmienioną stylistyką otrzymał również m.in.: wzmocnioną i sztywniejszą konstrukcję nadwozia, nowe mechanizmy bocznych drzwi przesuwnych, większe hamulce, zmodernizowane amortyzatory oraz gamę silników 2.2 HDi ze zmodyfikowanym układem wtryskowym. Nowy design nadwozia czerpie inspiracje z modelu 308, podobnie kokpit – deska rozdzielcza zyskała środkową konsolę z odnowioną gamą radioodbiorników, a siedzenia nową tapicerkę. Nowy Boxer oferowany jest z trzema rozstawami osi (3 m, 3,45 m i 4,04 m) jako przeszklone i nieprzeszklone furgony o czterech długościach i trzech wysokościach. Auto dostępne jest także z przedłużoną, 7-miejscową kabiną, jako wywrotka oraz podwozia pod zabudowę. Producent chwali się, że jego van dysponuje największą w segmencie objętością użyteczną przy zaledwie 6,36 m długości.

fot. mat. prasowe

Peugeot Boxer

Nowy design nadwozia czerpie inspiracje z modelu 308, podobnie kokpit – deska rozdzielcza zyskała środkową konsolę z odnowioną gamą radioodbiorników, a siedzenia nową tapicerkę.


Citroën Jumper


Skoro Peugeot zaprezentował Nowego Boxera, nie inaczej musiał postąpić drugi producent koncernu PSA – Citroën. Nowa generacja Jumpera stylistycznie nie odstaje od swoich rywali w segmencie. Także tu spotkamy LED-owe światła i przeprojektowane, łatwiejsze w naprawie w razie ewentualnej stłuczki zderzaki. Poprawiono także ergonomię wnętrza oraz dodano niespotykany w tego typu autach kolorowy dotykowy wyświetlacz o przekątnej 5 cali. Tak jak rywale, Nowy Jumper może pochwalić się jednym z najlepszych w klasie parametrów, w jego przypadku jest to największa szerokość ładunkowa pomiędzy nadkolami, która wynosi 1,42 m i szerokość użytkowa 1,87 m. Gama modelu została zbudowana na bazie pięciu długości, trzech rozstawów osi i trzech wysokości. W sumie dostępnych jest 8 rodzajów nadwozia o objętości użytkowej od 8 do 17 m3. Pojazd wyróżniają m.in. boczne drzwi przesuwne, które mogą mieć długość nawet 1,25 m szerokości, dwuskrzydłowe tylne drzwi mierzące nawet do 2,03 m i kąt otwarcia od 96 do 180o, a w opcji nawet do 270o. Gama silnikowa obejmuje te same motory co w bliźniaczym Peugeocie Boxerze.

fot. mat. prasowe

Citroën Jumper

Nowy Jumper może pochwalić się jednym z najlepszych w klasie parametrów, w jego przypadku jest to największa szerokość ładunkowa pomiędzy nadkolami, która wynosi 1,42 m i szerokość użytkowa 1,87 m.

poprzednia  

1 2

Tanie taxi? W Warszawie!

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: