eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I

Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I

2014-09-05 00:20

Auta dostawcze: 2014 pod znakiem nowej generacji cz I

Mercedes-Benz Klasa V © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Nowe generacje aut dostawczych i vanów nie są wprowadzane na rynek z taką częstotliwością jak samochodów osobowych. Przedsiębiorców myślących o zakupie nowego auta „roboczego” z pewnością ucieszy fakt, że w tym roku na rynek trafiło lub wkrótce trafi kilka odświeżonych lub zupełnie zmodernizowanych popularnych dostawczaków.
Idealny współczesny samochód dostawczy to konstrukcja, która powinna charakteryzować się najnowocześniejszymi technologiami, oszczędnymi i spełniającymi wyśrubowane normy emisji CO2 jednostkami silnikowymi, wysoką użytecznością oraz ergonomią, a także atrakcyjnym designem, będącym wizytówką firmy, w barwach której pojazd będzie służył. Wszystkie te kryteria spełniają nowe generacje aut dostawczych, w premiery których wyjątkowo obfity jest bieżący rok.

Mercedes-Benz Klasa V


Najjaśniej świecącą gwiazdą jest ta z gwiazdozbioru producenta ze Stuttgartu. Wprowadzony na rynek następca biznesowej odmiany modelu Viano otrzymał nie tylko swoje odrębne, nowe oznaczenie modelowe, nowe jest w nim praktycznie wszystko. Auto, którego typ nadwozia kwalifikuje do segmentu vanów, zastosowane w nim technologie, wyposażenie czy jakość wykończenia zbliżają do luksusowych krążowników segmentu premium. Najbardziej intrygującego na rynku vana wyróżnia pionowa osłona chłodnicy z trójwymiarową gwiazdą i wyraziste spojrzenie reflektorów, które po raz pierwszy w segmencie są na życzenie dostępne jako w pełni LED-owe. Przetłoczenie maski w kształcie litery „V” łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość i pewność siebie nowej Klasy V. Ekskluzywna „salonka” występuje w dwóch liniach wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), oraz ze specjalnymi pakietami Exterior Sports i Interior Design, a także z dwoma rozstawami osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzema długościami karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów), trzema wersjami silnikowymi oraz licznymi elementami wyposażenia dostępnymi do tej pory jedynie w ekskluzywnych modelach osobowych niemieckiego producenta.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Klasa V

Przetłoczenie maski w kształcie litery „V” łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość i pewność siebie nowej Klasy V.


Opel Vivaro


Ekskluzywny van z gwiazdą na masce nie jest jedynym niemieckim autem aspirującym do podboju segmentu. Mocną pozycję w postaci nowej, drugiej generacji modelu Vivaro wystawia także Opel. Samochód mogący się pochwalić ponad 10-proc. udziałem w europejskim rynku średnich vanów otrzymał świeżą i opływową stylistykę zgodną z autami osobowymi marki. W zależności od przewidywanego sposobu użytkowania –solidny furgon, reprezentacyjny samochód dla przedsiębiorcy czy wygodne i pojemne auto rodzinne – klienci mają do wyboru trzy wersje wykończenia nadwozia. Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane. Obydwie wersje pojazdu różniące się długością zyskały dodatkowe centymetry. Wersja podstawowa ma ok. 5 metrów, a wersja przedłużana mierząca o 40 cm więcej urosła o prawie 22 cm w stosunku do poprzedniego modelu. Oferta silnikowa obejmuje zupełnie nowe, turbodoładowane diesle: 1.6 CDTI oraz zaawansowany silnik 1.6 BiTurbo CDTI z sekwencyjnym turbodoładowaniem i dwustopniowym intercoolerem. Dwie współpracujące turbosprężarki zapewniają znakomite osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym w nowych turbodoładowanych dieslach zostało ono zmniejszone o ponad 1 litr na 100 kilometrów, a w przypadku jednostek BiTurbo nie przekracza według wstępnych danych 6 litrów.

fot. mat. prasowe

Opel Vivaro

Vivaro jest dostępny w 11 standardowych kolorach, z których 5 to lakiery zwykłe, a 6 to powłoki metalizowane.


Iveco Daily


W połowie roku debiutuje długo oczekiwana najnowsza odsłona flagowego dostawczaka włoskiej marki. Trzecia generacja, produkowana we włoskich i hiszpańskich zakładach producenta, zachowała klasyczną konstrukcję podwozia z poprzedniej wersji modelu. Nowy Daily otrzymuje jednak wiele zupełnie nowych rozwiązań, zarówno w wersji kabinowej, jak i w furgonie, w którym poprawiono wszystkie parametry dotyczące właściwości jezdnych i ładowności. Dzięki licznym modyfikacjom pojemność wzrosła tu do najlepszych w klasie kubatur: 18, 20 i 11 m3. Wszystkie wersje o DMC do 3,5 t mają nowe przednie zawieszenia, zaś wersja z pojedynczymi kołami na osi napędzanej – także nowe zawieszenie z tyłu, z obniżonym progiem załadunku. Nowe Daily spala o ponad 5% paliwa mniej niż poprzednik, a jego kabina jest bardziej komfortowa i lepiej wyciszona.

fot. mat. prasowe

Iveco Daily

Dzięki licznym modyfikacjom pojemność wzrosła tu do najlepszych w klasie kubatur: 18, 20 i 11 m3.


 

1 2

następna

Tanie taxi? W Warszawie!

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: