eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI rozsądną propozycją dla biznesu

Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI rozsądną propozycją dla biznesu

2015-09-09 15:05

Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI rozsądną propozycją dla biznesu

Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (11)

Złośliwi mają na temat tego auta wyrobione zdanie. Renault Kangoo poszło do krawca i po pierwszej przymiarce nazwało się Mercedesem Citanem. Jest w tej złośliwości ziarnko prawdy. Bo w każdej bajce jest jakieś ziarnko prawdy. Tyle że Kangoo to bardziej niż przyzwoity dostawczak o wyrobionej renomie. Ergo…

Przeczytaj także: Mercedes-Benz Citan 111 CDI - gwiazda wśród dostawczaków

Z zewnątrz…


Jednym zdaniem, Citan to w zasadzie kalka Kangoo. W zasadzie, choć kilka szczegółów oba te auta różni. Ten zasadniczy, to pas przedni. Inny kształt reflektorów i typowy dla użytkowych Mercedesów grill nadały autu inny wymiar. Jeżeli patrzymy na Citana z przodu, nawet do głowy by nam nie przyszło, że to wariacja na temat popularnego „Kangura”. Tył, także inspirowany francuskim kombivanem. Ale inspiracja to nie zapożyczenie. Są podobne, ale nie identyczne lampy o typowym kształcie, asymetryczne drzwi, sporo przeszkleń. Krótko mówiąc, klasyka gatunku.

… i we wnętrzu


Wnętrze to już zupełnie inna historia. Tu znajdziemy więcej Mercedesa w Mercedesie. Jest minimalistyczne, a kokpit poskładano z twardych plastików. No i jeszcze jakość. W czasie kilkudniowego testu owe twarde plastiki ani razu nie zaskrzypiały, co jak najlepiej świadczy o ich spasowaniu. Trudno też mieć zastrzeżenia do ergonomii – wszystko jest tam gdzie być powinno. Przydałoby się jedynie radio z nieco większymi przyciskami.

W autach użytkowych najważniejszą rzeczą jest jednak pojemność bagażowa. Jak już wspomniałem, mamy do czynienia z wersją Mixto, która oprócz pięciu osób potrafi zabrać naprawdę wiele różności. „Bagażnik” oddaje do dyspozycji podróżnych od 2,4 do 3,7 m3 wolnej przestrzeni. To naprawdę spore wartości. Należy przy tym zwrócić uwagę na ładowność – 680 kg. Do tego praktycznego zestawu dołączają długość przestrzeni ładunkowej (od 1337 do 2137 mm) i możliwość ciągnięcia przyczepy: 750 kg bez hamulca najazdowego i 1000 kg z hamulcem.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI - z boku

Wersja Mixto z prezentowanym 110-konnym silnikiem to wydatek ponad 82 tysięcy.


Technologia


Okazuje się, że nie tylko wygląd, ale i jednostka napędowa pochodzi z Francji. Pod maską Citana raźno pracował 1,5-litrowy silnik generujący 110 KM (od 4000 obrotów) i 240 Nm. (od 1750 do 2750 obrotów). Jednostkę zintegrowano z 6-biegową przekładnią manualną, która przekazuje całą moc na oś przednią. Według naszych pomiarów, Citan 111 CDI osiąga pierwszą setkę w 12,5 sekundy i rozpędza się do około 168 km/h. W standardowym wyposażeniu Mercedes oferuje obok ABS, także ESP i system AAS, czyli ułatwiający ruszanie pod górę. Lista wyposażenia opcjonalnego, tak jak u Mercedesa, jest baaardzo długa.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI - wnętrze

Wnętrze jest minimalistyczne, a kokpit poskładano z twardych plastików.


Z perspektywy użytkownika, najważniejsza jest jednak ekonomia. I na tym polu niemiecki (francuski?!) dostawczak nie ma się czego wstydzić. Średnie zużycie paliwa, według deklaracji producenta wynosi 4,7 litra. W realnym świecie, jest nieco wyższe. Średnia z naszego testu wyniosła 5,7 litra. Wynik, mimo że nieco wyższy od zadeklarowanego, uznajemy za znakomity.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan Mixto 111 CDI - fotele

Wersja Mixto oprócz pięciu osób potrafi zabrać naprawdę wiele różności.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: