eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Yeti Monte Carlo - sport i offroad

Skoda Yeti Monte Carlo - sport i offroad

2015-12-24 09:40

Przeczytaj także: Skoda Yeti Monte Carlo 1.8 TSI - należą się brawa


By to wszystko w miarę dynamicznie poruszało się po polskich drogach zadba turbodoładowany silnik Diesla 2.0 TDI o mocy 170 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 NM. Mimo napędu 4x4 Yeti waży jedynie okolice 1,5 tony, więc powyższy silnik nieźle radzi sobie z autem, które w ogóle nie jest ospałe. Do prędkości miejskich samochód rozpędza się swobodnie i gwarantuje dość dobre osiągi jak na tak dużą bryłę nadwozia. Konkretnie to 201 km/h maksymalnej prędkości i 8,4 sekundy do pierwszej setki.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti Monte Carlo - z tyłu i boku

Wersja MC z wyposażeniem jak powyżej oraz dodatkami typu: panoramiczny dach dobiła do kwoty 136 000 zł.


Jednostkę napędową oraz system elektronicznego AWD sprzężono z manualną, sześciobiegową skrzynią. Jej skoki są wyczuwalne lecz delikatne, a sam drążek pasuje do kobiecej specyfikacji auta i nie stawia prawie żadnego oporu. Skoda sprytnie chyba zauważyła, że płeć piękna często wybiera podwyższone, duże SUVy, w których najwyraźniej czuje się bezpieczniej niż w pozostałych segmentach.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti Monte Carlo - fotele

Wygodne fotele zostały pokryte zarezerwowaną dla tej wersji tapicerką o specjalnym wzorze.


Wraz z kamerą cofania, systemem automatycznego parkowania manewrowanie takim, z pozoru, dużym Yeti jest banalnie proste. Dzięki zdobyczom techniki nawet ciasne gąszcze miasta nie mogą zbytnio przeszkodzić w swobodnym parkowaniu lub pokonywaniu krawężników. W połączeniu z atrakcyjnym wyglądem wersji Monte Carlo jest to naprawdę zachęcający mix.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti Monte Carlo - wnętrze

Unikatowość wersji Monte Carlo można poczuć również wewnątrz Yeti.


Jeśli chodzi o koszty, Yeti Monte Carlo, jak wspominałem na początku nie są one tak bardzo kluczowe. Wersja MC z wyposażeniem jak powyżej oraz dodatkami typu: panoramiczny dach dobiła do kwoty 136 000 zł. Jednakże równie dobrze doposażone, ale uboższe wizualnie Yeti będzie tańsze jedynie o 3-5 tysięcy złotych. Wracając jednak do kosztów eksploatacyjnych, Yeti z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym średnio spala około 6,5 litrów na 100 km. W mieście wartość ta rośnie o 1 litr, a w trasie spada do 5,5 litrów. Jak na tak spory silnik i niezbyt aerodynamiczną bryłę auta wyniki te są jak najbardziej akceptowalne.

I tak oto za niewiele większe pieniądze można mieć ciekawego SUVa od Skody, któremu pasuje takie lekkie nawiązanie do sportu. Może na pierwszy rzut oka jest ono trochę groteskowe, lecz przy dłuższym poznaniu i użytkowaniu procentuje tylko pozytywnie. I za taki, trochę zaskakujący dla mnie efekt Skoda może sobie sama bić brawo.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: