eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie

2015-02-23 00:55

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor robi wrażenie

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Skody to praktyczność i rozsądek. Tak było, jest i z pewnością będzie. Potwierdzeniem tych słów może być model Yeti, który zdobi europejskie drogi od 2009 roku. Mimo sporego doświadczenia rynkowego, to dalej ciekawa alternatywa dla znacznie młodszej konkurencji.

Przeczytaj także: Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG Elegance

Karoseria


Czeski SUV przeszedł niedawno kurację odmładzającą, której największym sukcesem jest przeprojektowany pas przedni. Designerzy usunęli okrągłe reflektory, a także zmienili grill, znaczek i zderzaki. Dzięki tym zabiegom auto wygląda znacznie bardziej elegancko. Kluczową nowością tylnej części karoserii są natomiast nowe wypełnienia lamp wnoszące odrobinę świeżości. Co więcej, testowany egzemplarz to wersja Outdoor, którą wyróżniają czarne wstawki i dodatkowe osłony, które mają chronić nadwozie i podwozie podczas jazdy poza asfaltem. Tak skonfigurowana Skoda robi naprawdę dobre wrażenie.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - widok z tyłu i boku

Kluczową nowością tylnej części karoserii są natomiast nowe wypełnienia lamp wnoszące odrobinę świeżości.


Wnętrze


Lifting to również okazja do poprawienia materiałów wykończeniowych. W Yeti nie zmieniły się one jednak diametralnie, ponieważ nie było takiej potrzeby. Już w chwili debiutu znaczna część kokpitu była wykonana z miękkiego tworzywa, które dobrze spasowano z pozostałymi elementami. Nowością jest jedynie trójramienna kierownica, która lepiej leży w dłoniach niż jej poprzedniczka. Jeśli chodzi design, to widać już ząb czasu, ale konsola centralna broni się wzorową ergonomią i łatwością obsługi. Nawet najmniej zainteresowany nowoczesną technologią kierowca poradzi sobie z ustawieniem wszystkich funkcji.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - wnętrze

Nowością jest jedynie trójramienna kierownica, która lepiej leży w dłoniach niż jej poprzedniczka.


W Yeti siedzi się wysoko, co spodoba się fanom dobrej widoczności. Fotele, choć nie wyglądają imponująco, dobrze podpierają ciało i sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy. Przydałyby się tylko nieco dłuższe siedziska, które dałyby odpocząć osobnikom o dłuższych kończynach dolnych. Z kolei tylna kanapa jest praktycznie bez wad. Nie brakuje na niej przestrzeni ani na długość, ani na szerokość, kąt pochylenia oparcia jest bardzo dobry, a zagłówki wygodne. Ponadto, pasażerowie drugiego rzędu mają własne dysze nawiewu, umieszczone oczywiście na tunelu środkowym.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - przednie i tylne fotele

W Yeti siedzi się wysoko, co spodoba się fanom dobrej widoczności. Fotele, choć nie wyglądają imponująco, dobrze podpierają ciało i sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy.


Pudełkowata sylwetka Yeti sprawia, że dostęp do bagażnika jest wzorcowy. Szeroki otwór i niski próg załadunku ułatwiają wykorzystanie jego przestrzeni. Sama pojemność nie robi wrażenia, bo 418 litrów to mniej niż oferuje znaczna część konkurencji, ale położenie tylnego oparcia zwiększa ją do 1580 litrów, co jest już słusznym rezultatem. Poza tym, bagażnik Skody broni się praktycznymi rozwiązaniami takimi jak: siatki, półki, wnęki i wieszaki.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - bagażnik

Bagażnik posiada 418 litrów.


Technologia


Paleta jednostek Yeti jest naprawdę duża. W teście bierze jednak udział egzemplarz, który wydaje się mieć pod maską najlepiej pasujący silnik. To oczywiście dwulitrowy diesel generujący 170 KM (przy 4200 rpm) i 350 Nm (1750-2500 rpm). Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną. Napęd? Na wszystkie cztery koła realizowany za pośrednictwem sprzęgła Haldex. Tak skonfigurowana Skoda przyspiesza do setki w 8,4 sekundy i osiąga 201 km/h. Jak na kompaktowego SUV-a, wyniki są naprawdę bardzo dobre. Zużycie paliwa jest jednak jeszcze bardziej istotne niż dynamika. Według producenta średnie spalanie w cyklu mieszanym powinno wynosić 5,7 litra. Pod moją nogą, która wcale nie waży tak wiele, w takich warunkach auto zużywało 6,8 litra, czyli o ponad litr więcej. Mimo tego, można uznać ten rezultat za całkiem niezły.

fot. mat. prasowe

Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 Outdoor - silnik

Skoda przyspiesza do setki w 8,4 sekundy i osiąga 201 km/h.


Przeczytaj także: Skoda Yeti 1,4 TSI Skoda Yeti 1,4 TSI

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Skoda Yeti, Skoda, testy samochodów, samochody, auta, suv

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: