Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend
2012-09-27 13:30
Przeczytaj także: Ford Focus 1.0 Ecoboost ST Line nie ma słabych stron
Podstawowym elementem, z którego słynie ten samochód jest oczywiście świetny „zawias”. Pokonywanie zakrętów Focusem, nawet z niewielkim silnikiem, to czysta frajda. Auto ma bardzo precyzyjny układ kierowniczy i dobrze zestrojone zawieszenie, dzięki czemu kręte drogi są jego naturalnym środowiskiem. Najciekawsze jest to, iż przejeżdżanie po dziurawych drogach i nierównych torowiskach, znajdujących się w naszych polskich miastach, nie wywołuje niepożądanych efektów. Wręcz przeciwnie. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności zachowując wysoki komfort w kabinie – kolejny ukłon w stronę inżynierów, za znalezienie kompromisu. Zwrotność testowanego auta również należy ocenić na piątkę. Jedynym problemem jest skromna widoczność do tyłu. Na szczęście mamy do czynienia z kompaktem, więc „tragedii” nie ma. W trasie, kompaktowy Ford sprawuje się równie dobrze, co w miejskiej dżungli – jest przyzwoicie wyciszony, co umożliwia swobodną komunikację przy wyższych prędkościach.
Okiem przedsiębiorcy
Ford Focus z prezentowaną jednostką napędową ma zastąpić poczciwego „benzyniaka” o pojemności 1,6 litra. Wszystko wskazuje na to, że jest na dobrej drodze. Nowy, 3-cylindrowy silnik jest kulturalny, oszczędny i ekonomiczny zarazem. Poza tym, bez względu na silnik, Focus jest najlepiej prowadzącym się kompaktem dostępnym na naszym rynku. Testowany egzemplarz to wydatek około 70 tysięcy złotych – jak widać, nowoczesna technologia nie wpłynęła znacząco na cenę pojazdu i wciąż bestseller Forda jest bardzo dobrą ofertą. Prezentowany model objęty jest dwuletnią gwarancją podstawową obejmującą ochronę powłoki lakierniczej. Ford, jako jeden z czołowych graczy na polskim rynku, posiada szeroką ofertę finansowania. Zacznijmy od kredytu – okres spłaty dostosowany jest indywidualnie – trwa od 12 do 60 miesięcy. Leasing wyróżnia się nieco mniejszą elastycznością (od 24 do 60 miesięcy) z opłatą wstępną od 10 % do 45%. Ważnym elementem są raty – mogą być stałe lub dostosowane do własnych potrzeb.
fot. mat. prasowe
Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend – silnik
Podsumowanie
Ford Focus 1,0 Ecoboost jest dowodem na to, że ekologia nie musi być męcząca dla kierowców. Kompaktowy model tego producenta jest dopracowaną konstrukcją spełniającą oczekiwania i tych dynamicznych, i tych „zielonych”. Czy ten wariant zdobędzie uznanie także wśród klientów flotowych, odsyłając w kąt diesle? Pożyjemy, zobaczymy.
fot. mat. prasowe
Ford Focus 1.0 EcoBoost Trend - dane techniczne
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG vs. Ford Focus ST 2.0 TDCi
-
Ford Focus Ecoboost na czwórkę z plusem
-
Ford Focus ST
-
Ford Focus ST Performance o sportowym charakterze
-
Ford F-150 Lightning, czyli design, osiągi i inność
-
Ford Kuga 2.5 Hybrid ST-Line
-
Ford S-MAX 2.5 Hybrid ST-Line - wymierający gatunek?
-
Ford Focus Sedan 1.0 EcoBoost Connected
-
Ford Focus Kombi 2.0 EcoBlue A8 Active
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)